instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

بهترین چوب برای قلیان

بهترین چوب برای قلیان

این مقاله تنها برای اطلاعات عمومی می باشد

بهترین چوب برای قلیان

در ایران قلیان چوبی از گذشته های دور رایج بوده و هم اکنون نیز این نوع قلیان ها زیاد به کار می روند. قلیان چوبی بیشتر جهت استفاده از قلیان نوع خوانسار و تنباکوی چوب به کار می رود. بهترین چوب برای قلیان ساختن، چوب درخت پسته یا گردو می باشد.

 برای کشیدن قلیانی که از تنباکوی میوه ای در آن استفاده می شود، تنها یک طعم پیشنهاد می شود که استفاده گردد. چون تنه ی قلیان از جنس چوب است و بوی تنباکو در آن نفوذ می کند.

از مزایای قلیان های جنس چوبی این است که صدای قل قل بسیار زیادی دارد. به طوری که صدای آن نسبت به طعمش بیشتر جلب توجه می کند. آب درون مخزن شیشه ای قلیون چوبی را پس از استفاده باید خالی کرد زیرا که بوی بدی خواهد گرفت.

آب بندی قلیان چوبی

برای اینکه قلیان چوبی آب بندی شود باید از روغن الف (روغن موتور) برای آب بندی تنه ی قلیان استفاده نمود. لازم به ذکر است انواع قلیان های جدید چوبی نیازی به آب بندی با روغن موتور الف (elf) ندارند.

یکی از معایب قلیان چوبی، ترک دار شدن آن هنگام استفاده می باشد زیرا  بعد از مدتی استفاده ترک می خورد.البته اگر از جنس مرغوب استفاده شود دیگر این مشکل پیش نمی آید. افرادی که تنها یک طعم خاص استفاده می نمایند، پیشنهاد می شود حتما از این نوع قلیان ها استفاده نمایند.

باید دقت داشت که میانه ی چوبی قلیان نباید خیس باشد و برای شستن آن می توان از میانه ی شور استفاده نمود. نکته ی مهم دیگر این است که بعد از استفاده از قلیان باید آب داخل مخزن شیشه ای را خالی کرد که سبب باد کردن میانه ی چوبی قلیان نشود و نیز در صورت وجود آب در شیشه امکان شکستن تنگ آب نیز وجود دارد و همچنین باعث ایجاد قارچ و کپک در چوب می شود و بوی بدی می گیرد.

البته بهتر است جنس چوب میانه ی قلیان از درخت گردو باشد که بسیار با کیفیت است و در بیشتر موارد در ساخت قلیان چوبی از چوب درخت گردو استفاده می شود.

 

2 پاسخ به “بهترین چوب برای قلیان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *