instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

دستگاه زغال ساز خاک زغالی، پرسی و حبه ای

زغال خاک زغالی،زغال حبه ای

در ابتدا می خواهیم با خود زغال حبه ای آشنا شویم و اطلاعات کاملی از آن و نحوه ی تولید آن را به شما عزیزان ارائه دهیم.

زغال پرسی، زغال حبه ای ، زغال خاک زغالی

زغال حبه ای نوعی زغال می باشد که از خاک زغال چوب درختان و یا خاک زغال پوست سخت میوه ی برخی از درختان تولید می شود. تولید زغال پرسی راحت تر از تولید بقیه زغال ها می باشد و مزایای بسیار زیادی نسبت به باقی زغال ها دارد. زغال های حبه ای یا پرسی می توانند مصارف متعددی داشته باشند اما به طور معمول به دلیل شکل ظاهری که دارند از آن ها برای مصارف خانگی استفاده می شود. زغال پرسی کیفیت و دوام بالایی دارد، به صورت یک دست می سوزد و مدت زمان روشنایی بیشتری دارد

این نوع زغال در ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ تولید می شود و به دلیل اینکه شبیه حبه قند است به آن زغال حبه ای نیز می گویند

زغال مرکبات از زغال های با کیفیت موجود در بازار است که زغال لیمو نسبت به سایر زغال های مرکبات کیفیت بالاتری دارد.

خاک زغال چگونه تولید می شود: ابتدا چوب و یا پوست میوه هایی مانند نارگیل، گردو و یا پسته را وارد کوره می کنند. حرارت کوره، این مواد را به کربن تبدیل می کند. بعد از خارج کردن کربن از کوره، آن را درون آسیاب می ریزند. پس از این مرحله زغال پودر شده، تولید می شود که به آن خاک زغال می گویند.

نکته: برای تولید زغال حبه ای دیگر نیازی به تولید خاک زغال نمی باشد و شما می توانید خاک زغال مربوطه را از شرکت هات زغال تهیه کنید

دستگاه زغال ساز خاک زغالی|حبه ای

تولید زغال حبه ای تنها با یک دستگاه صورت نمیگیرد و برای تولید آن به تعدادی دستگاه نیاز است که به صورت سری در کنار یک دیگر قرار گیرند. در اصل دستگاه خاک زغالی تنها یک دستگاه نیست بلکه تعدادی دستگاه می باشد و نبود هر یک از این دستگاه ها روند تولید را دچار اختلال می کند ، کیفیت زغال های حبه ای تولید شده را کاهش می دهد و حتی منجر به خوابیدن خط تولید می شود

دستگاه های تولید زغال پرسی به ترتیب شامل موارد زیر می باشد

  • آسیاب و میکسر
  • اکسترودر
  • دستگاه برش
  • اتاق خشک کن

برای تهیه دستگاه های تولید زغال حبه ای دو انتخاب در پیش روی شما قرار دارد. دستگاه های نو و یا دستگاه های دست دوم. خرید یک دستگاه نو می تواند خیال شما را از بابت عملکرد صحیح دستگاه راحت کند اما اگر می خواهید در هزینه های اولیه خود صرفه جویی کنید، خرید دستگاه های کارکرده هم می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

البته به شرط اینکه دستگاه از یک مکان معتبر خریداری شود و مطمئن شوید ک حتما دستگاه ها اورهال شده باشند. اکثر مکان های معتبر در هنگام خرید به شما ضمانت می دهند و در صورت خرابی و یا عدم کارکرد صحیح دستگاه آن را پس می گیرند. اما اگر بدون توجه به این موارد از یک مکان بی نام و نشان خرید کنید ممکن است همان اول راه دچار خساراتی جبران ناپذیر شوید که حتی منجر به تعطیلی خط تولید شما شود.

روند تولید زغال حبه ای| زغال پرسی

پروسه تولید زغال حبه ای به شرح زیر می باشد:

در اولین مرحله، خاک زغال پوست پسته را به همراه آب و نشاسته در درون دستگاه میکسر می ریزند. پس از اینکه به خوبی با یکدیگر مخلوط شدند تبدیل به یک ماده ی خمیری شکل می شوند که به آن خمیر زغال گفته می شود.

در مرحله بعد خمیرزغال توسط دستگاه اکسترودر فشرده شده و با قطعه ای به نام سیلندر به شکل های مکعب یا لوزی در می آید. سپس خمیر زغال شکل گرفته شده را بر روی سطح دستگاه برش می گذارند و با عبور دادن تیغه ها بر روی آن ها، زغال ها را به اندازه ی دلخواه برش می دهند . پس از این، نوبت به مرحله ی نهایی یعنی قرار دادن زغال ها در اتاقی با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد می باشد.

پس از گذشت مدت زمان مشخص زغال ها را از اتاق خارج می کنند. در این مرحله زغال های حبه ای تولید شده آماده بسته بندی و ارسال برای فروش می باشند.

مواد اولیه مورد نیاز تولید زغال خاک زغالی یا زغال حبه ای|زغال پرسی

با توجه به فرمول تولیدی که دارید مواد تشکیل دهنده می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی تمام زغال های حبه ای یا پرسی از میزان ۹۷ درصد خاک زغال و یا کربن و ۳ درصد مواد نانو، نشاسته گیاهی و آب تشکیل می شوند.

در برخی روش ها ممکن است به جای خاک زغال از پوست گردو، پوست بادام، پوست پسته و یا پوست نارگیل استفاده شود.

دستگاه زغال ساز خاک زغالی خانگی

اگر علاقه مند به تولید زغال پرسی یا حبه ای هستید اما فضای زیادی ندارید و نمیخواهید از منطقه خود خارج شوید دیگر نگران نباشید، دستگاه زغالساز خاک زغالی که تنها به فضای ۵۰ تا ۶۰ متری نیاز دارد و هیگچونه آلایندگی تولید نمیکند ، با برق سه فاز کار می کند و نیازی به کوره ندارد.

شما می توانید با صرف کمترین هزینه، با فضای بسیار کم و گذراندن دوره آموزشی تخصصی، کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

مزایای تولید و استفاده زغال حبه ای یا زغال پرسی

از جمله مزایای زغال حبه ای در مقایسه با زغال های سنتی، عدم دودزایی و آلایندگی آن ها در کنار حرارت بالایی که دارند می باشد. زغال های حبه ای، شکلی متقارن و یکدست دارند و گرمای خوبی تولید می کنند. از نظر قیمت هزینه پایین تری برای خریدار دارد به علاوه برای مدت زمان بیشتری روشن می مانند. زغال های حبه ای با فرمولاسیون هات زغال در هنگام سوختن هیچگونه آلایندگی، دود و یا جرقه ای تولید نمی کنند و باعث حساسیت نمی شوند. ابعاد و اندازه های این زغال ها و برش های یکدست آن ها به همراه بسته بندی مناسب، حمل و نقل ان ها را آسان کرده است و همچنین فضای زیادی را اشغال نمی کند.

همه چیز درباره مجوز تولید زغال حبه ای یا زغال پرسی

همانطور که پیش از این گفته شد تولید زغال حبه ای هیچگونه آلایندگی و مواد مضر ندارد و تعداد زیادی از تولیدکنندگان در سطح کشور بدون مجوز به فعالیت خود ادامه می دهند

اما اگر می خواهید کاری اصولی انجام دهید باید برای دریافت مجوز اقدام کنید

برای کسب مجوز تولید زغال حبه ای پیش از هرچیزی شما باید فضایی مناسب برای تولید زغال داشته باشید این فضا می تواند به صورت تملیکی یا اجاره ای باشد . پس از آن باید از طریق درگاه های آنلاین اقدام به ثبت نام اولیه کنید و سپس مدارک ملک را به صورت مبایعه نامه یا اجاره نامه به مراجع قانونی ارائه دهید.

در مراحل بعد شما باید فرم های مرتبط را پر کنید. در نهایت پس از سپری کردن مراحل قانونی شما می توانید مجوز تاسیس موقت را دریافت کنید. پس از اینکه مدت زمان مقرر شده طی شود و مشکل قانونی وجود نداشته باشد، گواهی بهره برداری دائمی برای شما صادر می شود.

سخن نهایی

زغال حبه ای یا زغال پرسی نسل جدیدی از زغال ها می باشد و تولید آن ها به مراتب راحت تر از قبل و کیفیت تولید فوق العاده بالایی دارند. اما باید به کیفیت دستگاه ها چه نو و چه دسته دو اورهال شده اطمینان داشته باشید و از جاهای مطمئن خریداری کنید

تیم مجرب هات زغال با سابقه چندین ساله در زمینه راه اندازی خط تولید زغال از ابتدای تولید تا رسیدن به سود در کنار شما عزیزان خواهد بود و تمامی دستگاه های تولید شده توسط هات زغال از بهترین کیفیت برخوردار است و شما می توانید با خیالی آسوده اقدام به تولید زغال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *