instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

نحوه قراردادن زغال فشرده در کوره سنتی

طریقه قرار دادن زغال فشرده در کوره سنتی

در گذشته افراد برای تولید زغال در طبیعت با حفر کردن گودال های عمیق اقدام به تولید زغال به صورت طبیعی می کردند. با توجه به سختی کار و همچنین آلودگی های به وجود آمده در طبیعت دیگر کمتر کسی از این روش برای تولید زغال استفاده می کند. با توجه به میزان مصرف بالای افراد در خرید زغال، امروزه از کوره های سنتی و صنعتی جهت تولید حجم بالای زغال استفاده می شود. زغال فشرده دقیقا همان کیفیت زغال طبیعی را دارد و برای مصرف روزانه افراد بهترین گزینه می باشد.

تولید کنندگان از کوره های سنتی و صنعتی در تولید حجم بالای زغال فشرده استفاده می کنند. ما در این مقاله قصد داریم طریق قرار دادن زغال فشرده در کوره سنتی را برای شما بیان کنیم تا شما با نحوه تولید زغال فشرده در کوره سنتی آشنا شوید. ما در این مقاله به نحوه ساخت کوره سنتی و همچنین مزایای تولید زغال فشرده در کوره سنتی نیز می پردازیم پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

نقش کوره در تولید زغال فشرده

امروزه از زغال فشرده بیشتر از زغال های معمولی استفاده می شود. زغال های فشرده در حالت قالبی شکل در ابعاد کوچک و بزرگ به فروش می رسد. مواد اولیه زغال فشرده ضایعات چوبی ، پوست گردو، پسته و بادام و یا خاک اره می باشد. در کوره ها صدمات کمتری به محیط زیست وارد می شود و علاوه بر آن زغال فشرده با کیفیت بالاتری تولید خواهد شد.

کوره های سنتی در تولید زغال فشرده

همان طور که از نام آن ها پیداست این کوره ها قدمت بیشتری از کوره های صنعتی دارند. در گذشته نه چندان دور از آن ها بیشتر برای تولید زغال فشرده استفاده می شد. دمای ایجاد شده برای تولید زغال فشرده در این کوره ها برابر با ۲۵۰ تا ۷۵۰ سانتی گراد خواهد بود. به طور مسلم زغال فشرده ای که در کوره های سنتی تولید می شود به دلیل دمای زیاد به وجود آمده در این کوره ها بهتر پخت می شوند و کیفیت بالایی دارند. در این کوره ها می توان حجم بالایی از زغال فشرده را تولید کرد در واقع حجم زغال فشرده در آن ها در حدود ۵۰۰ کیلوگرم است.

مزایای کوره سنتی تولید زغال فشرده

در  کوره های سنتی به دلیل اعمال دمای بیش از حد بر روی مواد اولیه، زغال فشرده کیفیت بالاتری نسبت به کوره های صنعتی دارد. مشتریان خرید زغال اهمیت بالایی به کیفیت زغال فشرده می دهند و آنها مایل هستند برای مصارف روزانه خود از زغال فشرده با کیفیت استفاده کنند در نتیجه زغال فشرده حاصل از مدل سنتی فروش بالایی خواهد اشت.

در کوره های سنتی برای تولید زغال فشرده از فرایند کربنازیسیون با حرارت مستقیم استفاده می شود. در واقع در آن ها از مواد اشتعال آور برای روشن شدن  مواد اولیه زغال استفاده نمی شود. با توجه به این موارد گفته شده، زغال فشرده حاصل بوی دود و گاز نمی دهد و در صورت استفاده مشتری هیچ مشکلی از قبیل سردرد برای مشتری پیش نمی آید.

یکی از مزیت های کوره های سنتی بر کوره های صنعتی این است که هزینه ساخت و نگهداری پایینی دارد. این کوره ها به صورت سنتی عمل می کنند و نیاز به مصرف انرژی برق برای تولید زغال فشرده ندارند. در کوره های سنتی نیاز به مواد اشتعال آور از قبیل نفت و بنزین برای شعله ور کردن مواد اولیه نیست بلکه  آن ها خود سوز هستند و مواد اولیه با شعله اولیه شروع به سوختن می کنند.

درست است که کوره های صنعتی پیشرفته تر از کوره های سنتی است اما در تولید زغال فشرده در کوره های سنتی از حرارت بالا استفاده می شود. حرارت بالا در کوره های سنتی موجب پخت بیشتر زغال فشرده می شود و در نتیجه زغال فشرده حاصل شده کیفیت بالاتری خواهند داشت و در زمان مصرف سریع خاموش نمی شود.در کوره های سنتی مواد اولیه زغال فشرده در معرض شعله مستقیم و حرارت بالا قرار می گیرند اما در کوره صنعتی مواد اولیه در معرض شعله مستقیم قرار نمی گیرند به همین دلیل زغال فشرده حاصل خوب پخت نمی شود.

نحوه ساخت کوره زغال سنتی

در گذشته تولید زغال در طبعیت انجام می شود به همین خاطر صدمات بیشتری در صورت دود و آتش حاصل از آن دامن گیر طبیعت و موجودات در آن می شد. با توجه به صدمات جدی به محیط زیست افراد روش دیگری را جایگزین تولید زغال فشرده کردند. آنها با ساخت کوره های سنتی روش دیگری را جهت تولید زغال فشرده به دست گرفتند تا با کمک این روش تولید میزان آسیب های وارد را تا حد قابل قبولی کاهش دهند. برای ساخت کوره های سنتی از مصالح ابتدایی همچون گل، آجر و… استفاده می شود. دستگاه تولید زغال، واگن ، خفه کن و دیگر ملزومات از جمله تجهیزاتی است که در کوره های سنتی برای تولید زغال فشرده استفاده می شود. در کوره های سنتی زغال فشرده با کیفیت بالایی تولید می شود. زغال فشرده حاصل در زمان مصرف زود شعله ور می شود وبه مدت طولانی روشن خواهد ماند.

طریقه قرار دادن زغال فشرده در کوره سنتی

برای قرار دادن مواد اولیه در کوره های سنتی و صنتعی باید اصول اولیه رعایت شود تا در پایان زغال با کیفیتی حاصل شود ما در این قسمت از متن طریقه قرار دادن زغال فشرده در کوره های سنتی را برای شما بیان می کنیم و برای شما شرح خواهیم داد که تولید کنندگان زغال فشرده با رعایت کردن چه اصولی زغال فشرده در کوره های سنتی قرار می دهند. در حقیقت اگر طریقه قرار دادن زغال فشرده در کوره های سنتی از نظر اصولی انجام شود در پایان می توان زغال محکم و سرامیکی را به دست آورد. با ما همراه شوید تا طریقه قرار دادن زغال فشرده در کوره های سنتی را برای شما بیان کنیم.

در کوره های سنتی مواد اولیه به وسیله دستگاهی که در کوره تعبیه شده است وارد مرکز حرارت کوره می شود. مواد اولیه پس از جمع آوری در مرکز کوره شعله ور می شوند در این حالت دریچه کوره سنتی بسته می شود تا مواد اولیه تحت گرمای و دمای حاصل قرار بگیرد و به خوبی بسوزد. تولید زغال فشرده در کوره های سنتی داغ و سرد انجام می شود در اصطلاح عامیانه به آن کوره به کوره نیز گفته می شود. در کوره  سنتی سرد پس از قرار دادن مواد اولیه در دستگاه و منتقل کردن مواد اولیه در مرکز کوره باید با دقت عمل کنید و واگن را به طور صحیح در کوره سنتی جا دهید.

قرار دادن واگن و روشن کردن کوره

قرار دادن واگن به طرز صحیح موجب می شود تا مواد اولیه به درستی شعله ور شود و در نتیجه خاکستر کمتری حاصل شود. در این مرحله باید واگن را با آجر و کاه گل بسته در واقع کوره را خفه کرد تا مواد اولیه بدون هواکش به خوبی بسوزند. برای مشتعل کردن مواد اولیه باید چند گونی را آغشته به گازوییل کنید و از دو طرف به کوره سنتی وارد کنید و چند بریکت خام به روی ان بیندازید.

نکته ای که باید در این قسمت یاد آوری کنیم این است که از پاشیدن گازوییل به صورت غیر مستقیم بر روی بریکت ها باید جلوگیری کرد. دوم اینکه تا زمان شعله ور شدن بریکت ها از چند گونی آغشته به گازوییل استفاده کرد تا بریکت ها به طور کامل شعله ور شوند. بعد از شعله ور شدن بریکت ها کوره سنتی را کامل بندید تا مواد اولیه به خوبی تحت گرما و دمای مربوطه قرار بگیرد.

بعد از اتمام پخت بریکت ها کوره را باز کنید و آجر و کاه گلی را از دریچه کوره بردارید و اجازه دهید تا زغال فشرده حاصل سرد شود. در کوره سنتی داغ به این شکل است که چون داغ است پس از قرار دادن بریکت ها در واگن سریع کوره را ببندید تا بریکت ها در کوره داغ به خوبی شعله ور شوند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که زمان اتمام تولید زغال فشرده در این کوره های داغ و سرد به چه میزان است، باید یادآوری کنیم که زمان پایان یافتن و خارج کردن زغال فشرده در کوره سرد از ۲۴ ساعت تا ۳۲ ساعت است و در کوره های داغ حدود ۱۷ ساعت تا ۲۰ ساعت است .

سخن پایانی

استفاده از کوره های سنتی مقرون به صرفه می باشد به این خاطر که در تولید زغال فشرده در آنها نیاز به مصرف انرژی برق نیست. در واقع طریقه قرار دادن زغال فشرده در کوره های سنتی به این شکل است که مواد اولیه توسط پالت یا واگن ها به درون کوره برده می شوند و بعد از آن دریچه کوره های سنتی توسط آجر وملات گل بسته خواهد شد و سپس با استفاده از مشعل بریکت ها شعله ور خواهند شد. نا گفته نماند علاوه بر عدم مصرف برق در کوره های سنتی این کوره ها هزینه نگهداری پایینی دارند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *