instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در نیشابور

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در نیشابور

خط تولید زغال فشرده یکی از صنایع پربازده محسوب می شود که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. دو عامل مهم که در راه اندازی یک کسب و کار مورد توجه کارآفرینان قرار می گیرد، سرمایه اولیه موردنیاز و بازار فروش محصول تولیدی می باشد. راه اندازی خط تولید زغال فشرده با دارا بودن هر دو مزیت، نظر افراد زیادی را به سوی خود جلب کرده است. بازار زغال فشرده نسبت به زغال سنتی به دلیل ماندگاری، سوخت طولانی و عدم تولید دود و بو روز به روز داغ تر می شود.  در سال های گذشته زغال فشرده تنها در کشور چین تولید می شد، اما امروزه با بومی سازی این صنعت، در بیشتر شهر های کشور از جمله نیشابور، شاهد پیشرفت روزافزون راه اندازی خط تولید زغال فشرده هستیم.

یکی از مهم ترین عواملی که این صنعت را با استقبال فراوان کارآفرینان روبرو کرده است، نیاز به سرمایه پایین به دلیل استفاده از مواد بازیافتی صنایع چوب مانند خاک اره در تولید زغال فشرده است. ۸۵ درصد خاک اره در کنار خاک زغال و پوست گردو، مواد اولیه زغال فشرده را تشکیل می دهند که به راحتی و با قیمت پایین در دسترس می باشند.

گروه صنعتی هات زغال

هات زغال یکی از شرکت های پیشرو در زمینه راه اندازی خط تولید زغال فشرده به شمار می آید که به دلیل استفاده از بهترین فرمول در تولید زغال فشرده، که در آن از هیچگونه چسبی استفاده نمی شود، توانسته است علاوه بر بازارهای داخلی، محصول خود را در  بازارهای خارجی نیز عرضه نماید. برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده در نیشابور، مشاورین هات زغال همیشه همراه شما خواهند بود تا بتوانید در هر مرحله از تولید، با دریافت مشاوره از مشکلات پیش رو به راحتی عبور کنید.

خدمات هات زغال تنها به همین جا ختم نمی شود بلکه این شرکت با فروش مواد اولیه مرغوب و دستگاه های موردنیاز جهت راه اندازی خط تولید زغال فشرده به شما در تولید محصول با کیفیت کمک می کند. با توجه به اینکه چگونگی فروش محصولات و بازاریابی از دغدغه های اصلی هر تولیدکننده ای محسوب می شود، شرکت هات زغال با تضمین خرید زغال فشرده تولیدی، این نگرانی را از مشتریان خود برطرف می کند تا بتوانند از تامین مواد اولیه و دستگاه ها گرفته تا فروش محصول خود را با خیالی آسوده به هات زغال بسپارند.

آشنایی با شهر نیشابور

شهر نیشابور، دومین شهر پر جمعیت استان خراسان رضوی پس از شهر مقدس مشهد می باشد که توسط رشته کوه بینالود احاطه شده است. نیشابور از جمله شهرهای قدیمی ایران محسوب می شود که تاریخ پرباری را در دل خود جای داده است. شهر نیشابور که زادگاه شاعرانی چون عطار و خیام است، بزرگترین مرکز فرهنگ و دانش اسلامی در ایران به شمار می رود.

سوغات شهر نیشابور

وقتی نام سوغات نیشابور می آید بلا شک اولین چیزی که به ذهن هر فردی متبادر می شود، فیروزه نیشابور است. از دیگر سوغاتی های این شهر می توان به صنایع دستی چون سفال، قلم دان،گیوه و‌محصولات فرهنگی مانند دیوان رباعیات خیام و منطق الطیر عطار اشاره کرد.

اماکن تاریخی

مقبره کمال الملک آرامگاه نقاش پرآوازه ایرانی ، کمال الملک، در نزدیکی آرامگاه عطار نیشابوری قرار گرفته است.  این بنای زیبا که از جمله ارزش های فرهنگی ایران به شمار می رود، توسط هوشنگ جیحون طراحی شده است.

آرامگاه عطار نیشابوری، شاعر بزرگ ایرانی از دیگر جاذبه های شهر نیشابور محسوب می شود. از بنای قدیمی این آرامگاه، تنها کتیبه ای باقی مانده است که در سال ۱۲۴۱ بازسازی گشته و استفاده از کاشی کاری های سنتی، آن را به یکی از جاذبه های دیدنی شهر نیشابور تبدیل کرده است.

آرامگاه خیام واقع در امامزاده محروق شهر نیشابور به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. شاید خیلی از افراد خیام را تنها به عنوان یک شاعر بزرگ‌ بشناسند، اما باید بدانید که ایشان یک منجم برجسته، موسیقیدان زبردست و ادبیات شناس نمونه نیز بوده اند.

گنبد شه میر در دهستان ریوند قرار دارد. از نام های دیگر آن می توان به شادمهر و مهرآوا نیز اشاره کرد. این گنبد بزرگ دارای طاقی است که از بیرون به شکل هشت ضلعی و از داخل چهارضلعی می باشد. گفته می شود یک راهروی زیرزمینی در کف این بنا وجود دارد که ممکن است مسبری باشد که آن را به آرامگاه سازنده این اثر می رساند.

مسجد جامع نیشابور یکی دیگر از جاذبه های این شهر است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این مسجد، که از مساجد مهم و قدیمی استان خراسان رضوی محسوب می شود، در دوره ی تیموریان توسط پهلوان علی بن بایزید ساخته شده .بازسازی این مسجد در دوره ی صفویه انجام گرفته است.

جاذبه های نیشابور

دهکده ی چوبی دهکده چوبی یکی دیگر از اماکن دیدنی و زیبای شهر نیشابور است که احداث آن توسط مهندس مجتهدی انجام شده است. یک ویژگی منحصر به فرد دهکده چوبی، مسجد آن است که قادر به تحمل زلزله ۸ ریشتری می باشد. نورپردازی ویژه، این دهکده را زیباتر کرده و با ایجاد هارمونی بر جذابیت آن افزوده است.

آسمان نمای خیام آسمان نمای خیام مقصد علاقه مندان به ستاره شناسی است. شما در تمام فصول سال می توانید به این مکان سفر کرده و از تماشای ستارگان لذت ببرید.

دره هفت غار دره هفت غار، به دلایل تاریخی مربوط به رهبر نهضت سربداران، به یک نماد و محلی جهت آرامش و‌مناجات تبدیل شده است. این غار هفت لایه دارد که آن را به هفت مرحله سیر و سلوک تشبیه کرده اند. گردشگران باید برای رسیدن به آن مسیر ۷ غار را طی نمایند.

شادیاخ نام محله ای قدیمی در شهر نیشابور است که به دلیل تخریب آن در اثر زلزله تنها آثاری از آن باقی مانده است. معنای نام این شهر که دو‌ واژه شادی و آخ را در خود دارد، شادی آفرین می باشد.

اقتصاد

اقتصاد نیشابور مانند بیشتر شهرهای ایرانی بر پایه کشاورزی و دامپروی می چرخد. می توان از پنبه، صیفی جات، حبوبات و محصولات دامی به عنوان تولیدات این شهر نام برد. وجود معادن نمک و فیروزه در نیشابور نیز سبب رونق اقتصاد آن گشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *