instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی کارخانه تولید زغال فشرده در چابهار

خط تولید زغال فشرده در چابهار

چگونه می توان در چابهار اقدام به راه اندازی خط تولید زغال فشرده نمود؟ مزیت های زغال فشرده نسبت به زغال سنتی چیست؟ اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار پر سود در شهر چابهار هستید در این مقاله همراه ما باشید. رونق روزافزون صنعت تولید زغال فشرده در کشور، کارآفرینان زیادی را به سوی آن جذب کرده است. یکی از مهم ترین دلایل این امر نیاز به سرمایه پایین برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده از یک طرف و تقاضای بالای بازارهای داخلی و خارجی از طرف دیگر می باشد.

در سال های گذشته زغال فشرده تنها توسط کشور چین تولید می شد اما با وجود استقلال کشور در این صنعت، امروزه به جز تأمین نیاز داخلی، شاهد جذب بازارهای خارجی نیز هستیم. زغال فشرده نسبت به زغال سنتی مزایای فراوانی دارد. زغال فشرده دود نمی کند و  عمر سوختن آن خیلی بالاتر از زغال سنتی می باشد و می توان از آن در مصارف صنعتی و خانگی چون درست کردن کباب، شومینه و …. استفاده کرد.

درباره ی هات زغال

شرکت هات زغال با بهره گیری از فرمول تهیه زغال فشرده بدون نیاز به چسب و مواد افزودنی، یکی از پیشگامان این صنعت به شمار می رود. یکی دیگر از مزیت های شرکت هات زغال استفاده از کوره سنتی در فرآیند پخت زغال هاست. پخت زغال ها در کوره سنتی نسبت به کوره صنعتی بهتر و کامل تر انجام می گیرد. مواد اولیه زغال فشرده را خاک اره، پوست گردو و خاک زغال تشکیل می دهد که علاوه بر قیمت پایین و دسترسی آسان برای تولید کنندگان، به دلیل عدم نیاز به قطع درختان، کمک شایانی به حفظ محیط زیست نیز می کند. دستگاه هایی چون سرند، آسیاب، اکسترودر، کوره و … از جمله دستگاه های مورد استفاده در خط تولید زغال فشرده می باشند.

شرکت هات زغال در جهت کمک به علاقه مندان به راه اندازی خط تولید زغال فشرده در چابهار، از مرحله اول تا فروش محصولات در کنار شما خواهد بود. تأمین مواد اولیه مرغوب، فروش دستگاه های با کیفیت مورد نیاز در خط تولید زغال فشرده، ارائه مشاوره در تمام مراحل به تولیدکنندگان عزیز و تضمین خرید محصولات با قیمت مناسب، ازجمله فعالیت های شرکت هات زغال در این حوزه می باشد.

بندر چابهار

بندر چابهار یکی از شهرهای زیبای کشورمان است که در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. این بندر که تنها بندر اقیانوسی ایران به شمار می رود. در همسایگی کشور پاکستان از شرق و دریای عمان از جنوب قرار دارد. همچنین شهر چابهار همسایه میناب و بندر جاسک از غرب و راسک و بمپور و سرباز از شمال، می باشد. شهر چابهار به دلیل اینکه در مسیر دسترسی کشورهای همسایه چون افغانستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان به آب های آزاد قرار گرفته است، از رونق بالایی برخوردار است.

آب و هوای شهر چابهار

بندر چابهار که به نام چهاربهار نیز خوانده می شود. همانطور که از نامش پیداست در تمام چهار فصل سال، دارای آب و هوای معتدل و بهاری می باشد. به دلیل وجود جاذبه های زیبا و کم نظیر، این شهر را بهشت گمشده ایران نامیده اند که یکی از مقاصد اصلی هر گردشگری محسوب می شود. هرچند که آب و هوای بهاری این شهر، سفر به آن را در تمام فصول سال لذت بخش کرده است، با این حال اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، پیشنهاد ما به شما از اوایل آبان تا نیمه های فروردین است.

جاذبه های طبیعی

جنگل های حرا : این جنگل ها که در نزدیکی  رودخانه باهوکلات و ساحل خلیج گواتر واقع شده اند، یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی شهر چابهار، می باشند. حرا نام درختچه ای است که در نواحی گرم ازجمله عربستان می روید و قابلیت رشد  تا ارتفاع ۵ تا ۱۰ متر را دارا می باشند.

ساحل صخره ای :بازدید از ساحل صخره ای که  در حاشیه دریای عمان واقع شده است، می تواند یکی از بهترین خاطرات شمارا رقم بزند. شما در ساحل صخره ای  که به ساحل دریا بزرگ نیز معروف است، با منظره ای از برخورد موج های سهمگین به صخره روبرو خواهید شد که گاها تا ارتفاع ۱۵ متر نیز بالا می روند

کوه‌های  مریخی یا مینیاتوری چابهار :کوه های مریخی، نه شبیه کوه های پوشیده از برف دماوند هستند و نه سرسبزی کوه های شمال کشور را دارند بلکه با یک شکل خاص و‌ ویژه، نمایی منحصر به فرد را به وجود آورده اند.این کوه ها که به دلیل شباهت آنها به ناهمواری های سطح کره مریخ، به این نام معروف هستند، از بقایای جانداران دریایی چون سخت پوستان و ماهی ها ،ماسه و خاک رس تشکیل شده اند. این کوه ها در مسیر گواتر و با فاصله حدودا ۵۰ کیلومتری شهر چابهار واقع شده اند.

تالاب لیپار: تا به حال تالابی به رنگ صورتی دیده اید؟ شاید برایتان تعجب آور باشد اما تالاب لیپار که در ۱۵ کیلومتری شرق چابهار واقع شده است، تالابی به رنگ شیر توت فرنگی بوده و از همین رو به تالاب صورتی نیز معروف است. این تالاب زیبا یکی از چهار نمونه تالاب های منحصربه فرد در جهان محسوب می شود. جالب است بدانید که رنگ این تالاب ها به دلیل وجود پلانکتون های گیاهی و باکتری ها می باشد.

سوغات چابهار

یکی از شیرین ترین قسمت های هر سفر خرید سوغات است. خوراکی هایی چون شیرینی لندو، میوه های استوایی چون پاپایا، میگو و‌ماهی و ادویه های کم یاب و…. ازجمله سوغاتی های این شهر به شمار می روند. در صنایع دستی نیز محصولات سوزن دوزی، حصیر بافی، آینه دوزی و سکه دوزی، چادر بافی، گلیم بافی، سفال گری و معرق صدف را می توان به عنوان سوغات هایی بی نظیر شهر چهار فصل چابهار نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *