instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

دلایل شکست در تولید زغال فشرده

دلایل شکست در تولید زغال فشرده

شکست در تولید زغال فشرده یکی از مهمترین نگرانی های کارآفرینان در این حوزه می باشد. در این مقاله میخواهیم دلایل شکست تولید زغال فشرده را مورد بررسی قرار دهیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید

تاریخچه تولید زغال

از دیرباز تا به اکنون تولید زغال یکی از حرفه های مردم به شمار می آید. در گذشته افراد به خصوص مردم در روستاها اقدام به تولید زغال می کردند. نبود حرفه مناسب و کسب درآمد مطلوب از فروش زغال، دلیل مهمی بود که افراد بیشتری ترغیب به این حرفه می شدند. در گذشته درختان جنگل بیشتر در معرض نابودی قرار داشتند به این خاطر که هر کدام از افراد با در دست داشتن تبر به دست به جان درختان می افتادند.افراد درختان زیادی را در جنگل ها قطع می کردند تا بتوانند به طور طبیعی زغال تهیه کنند.

علاوه بر قطع درختان، آتش زدن چوب های جمع آوری شده نیز در گودال های عمیق خطرات جبران ناپذیری را برای جنگل به همراه داشت. در طی گذشت سالیان نه چندان دور روش های بهتری جایگزین تولید زغال به مانند سابق شد. با توجه به نیاز روز افزون افراد در مصرف زغال برای کشیدن قلیان و کباب کردن تولید کنندگان دیگر از راه های سنتی و قدیمی برای تولید زغال استفاده نمی کنند. در روش قدیمی باید حجم زیادی از چوب های درختان با قطع کردن درختان جمع آوری می شد و در گودال های عمیق به آتش کشیده می شد که این روند به طور کلی موجب نابودی جنگل در سالیان نه چندان دور می شد.

امروزه برای جلوگیری از چنین پیش آمد ناگواری برای تولید زغال به جای چوب های درختان از مواد اولیه دیگری همچون پوست گردو، خاک اره، پوست پسته ، پوست نارگیل و… استفاده می شود. تولید زغال در کارگاه های سنتی و صنعتی انجام می شود و نیازمند کسب اطلاعات لازم در این زمینه دارد. به این خاطر که در صورت عدم آگاهی از تولید زغال در این کارگاه ها، احتمال ورشکستگی در این حرفه مانند حرفه های دیگر نیز وجود دارد. به همین خاطر باید با آگاهی یافتن از فرآیند تولید پیش بروید و در این زمینه از تجربه های سایر تولید کنندگان نیز در این زمینه بهره مند شوید تا دچار زیان و ضرر نشوید.

درآمد تولید زغال و علل شکست در تولید

با توجه به نیاز روز افزون مردم امروزه تولید زغال به عنوان بهترین کسب و کار شناخته شده است. اکثر افراد به دلیل سود بالایی که از این راه می شود کسب کرد بیشتر تمایل دارند در این راه قدم بر دارند و سود زیادی را عاید خود کنند. برای تولید زغال نیاز به سرمایه اولیه است اما افراد با توجه به درآمد مطلوب زغال می توانند در همان اوایل کار سود بالاتر از سرمایه اولیه خود را به دست آورند.

برای عموم افراد مصرف کننده ، کیفیت زغال یکی از فاکتورهای مهمی است که آنها در زمان خرید به آن اهمیت ویژه ای می دهند. در واقع زغالی که کیفیت بالاتری داشته باشد، رضایمتندی بالاتری دارد و در نتیجه فروش بالاتری خواهد داشت. این حرفه نیز مانند دیگر مشاغل سختی های مربوط به خودش را دارد. در کارگاه ها افراد زیادی مشغول به کار هستند که ساعات زیادی از زمان خود را در کارگاه ها برای تولید زغال سپری می کنند.

در کنار در آمد مطلوبی که تولید زغال دارد می توان بیان کرد که این حرفه سختی های زیادی دارد. تولید زغال با کیفیت نیاز به تخصص و مهارت دارد و افراد باید دانش لازم را در این رابطه داشته باشند. با این اوصاف گفته شده آیا شما می دانید چه کسانی در تولید زغال فشرده ور شکست می شوند؟ در جواب این سوال باید بیان کنیم که قطعا افرادی که دانش و مهارت لازم در تولید زغال را ندارند و بدون هیچ دانشی اقدام به تولید زغال می کنند در طی فعالیت خود ورشکست می شوند. ورشکستگی این افراد و نرسیدن به یک جایگاه مطلوب و کسب درآمد دلایل متعددی دارد که ما در ادامه متن به آنها اشاره می کنیم تا دلایل ورشستگی افراد مشخص شود.

دلایل شکست در تولید زغال

وارد شدن در هر حرفه ای بدون آگاهی یافتن از آن حرفه زیان و ضررهایی را در پایان به همراه خواهد داشت. تولید زغال نیز مانند دیگر حرفه ها مشمول همین قضیه بوده و بدون داشتن اطلاعات لازم در این زمینه احتمال ورشکستگی در این حرفه مانند دیگر مشاغل وجود دارد. ما در ادامه دلایل شکست در تولید زغال را برای شما بیان می کنیم؛

یکی از دلایل مهمی که افراد زیادی مرتکب آن می شوند این است که سرمایه اولیه یا پس انداز به خصوصی ندارند و سرمایه اولیه خود را با قرض کردن و بدهی از دیگران تامین می کنند. فرآیند تولید زغال نیاز به خرید و شارژ کردن مواد اولیه در طول زمان تولید زغال دارد و بدون اینکه پس اندازی جداگانه برای خرید و شارژ کردن مواد اولیه کنار گذاشته نشود نمی توان کار را به درستی پیش برد و در زمان کوتاهی تولید زغال با ورشکستگی مواجه خواهد شد. به طور کلی می توان بیان کرد که افراد برای سرمایه اولیه حدود ۵۰ میلیون تومان نیاز دارند و ۵۰ میلیون دیگر هم به عنوان پس انداز برای خرید و شارژ کردن مواد اولیه باید داشته باشند. پس نمی توان با بدهی و قرض کار تولید زغال را شروع کرد چون خیلی زود ورشکست خواهید شد.

پرداخت هزینه اجاره گزاف نیز دومین دلایل ورشکستگی به حساب می آید. گاهی افراد بدون هیچ اطلاع قبلی مکانی را برای تولید زغال انتخاب می کنند که هزینه اجاره آن بالاست و از پس آن در طی فعالیت کاری خود بر نمی ایند. اجاره زیاد مکان مربوطه موجب ورشکستگی خواهد شد.

پیدا نکردن منبع مواد اولیه نیز یکی از دلایل ورشکستگی می باشد که افراد بدون منبع مشخصی جهت خرید مواد اولیه اقدام به تولید زغال می کنند. برای تولید زغال با کیفیت نیاز هست شما از همان ابتدا کاری با افرادی از جمله نجاران چند سال قرار داد ببندید تا بدون هیچ نگرانی و استرس از تامین مواد اولیه کار کنید.

سخن پایانی

برای تولید زغال با کیفیت باید با پیچ و خم های راه در فرآیند تولید آشنایی کاملی داشته باشید و همه تمهیدات لازم را در حین کار در نظر داشته باشید و با برنامه ریزی پیش بروید تا بتوانید درآمد مطلوبی کسب کنید و متحمل ضر و زیان اضافی حاصل از ورشکستگی نشوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *