instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

آموزش اب بندی قلیان چوبی

آموزش اب بندی قلیان چوبی

این مقاله تنها برای اطلاعات عمومی می باشد و شرکت هات زغال هیچ فعالیتی در زمینه قلیان ندارد

آموزش اب بندی قلیان چوبی

بعد از اینکه قلیان چوبی نو را تهیه کردیم نوبت آب بندی آن می شود، بطوریکه  قلیان نو اگر به اصطلاح دارای طعمی باشد کام خوبی ندارد و زمان زیادی طول می کشد تا چاق شود. برای اینکه طعم خوبی را زمان کشیدن قلیان حس کنیم همیشه  یک نوع تنباکو را بکار ببرید. در ادامه به آموزش اب بندی قلیان چوبی می پردازیم.

آب بندی کردن قلیان چوبی نو

ابتدا می توان از یک تکه پارچه برای آب بندی کردن قلیان استفاده کرد.  باید تکه پارچه را به سایز دلخواه و مناسب برید و بعد آن را کمی خیس نموده و سپس دور تا دور پایه و تنه ی قلیان و دیگر بخش ها پیچانده می شود. در برخی رستوران های سنتی و سفره خانه ها که قلیان مهیا می کنند بعضی اوقات به جای پارچه، جهت آب بندی از ورق آلومینیوم (فویل)  استفاده می شود که با انجام این کار بو و طعم چوب قلیان نو کاملا از بین خواهد رفت.

سپس تنه ی میانه ی قلیان را به مخزن (کوزه) که آب کافی در آن ریخته شده، متصل مینمایید. مقدار آب قلیان نباید خیلی زیاد باشد که موقع کشیدن  آب به سمت بالا بیاید و همچنین باید به اندازه ی کافی فضایی برای تصفیه ی دود در کوزه (مخزن آب) قلیان باقی بماند.

مراحل آماده کردن قلیان

گام اول جهت آماده کردن قلیان، شستن و تمیز کردن بخش های مختلف آن است. پیش از بکارگیری قلیان، شروع به تمیز کردن و شستن آن کنید. همه ی اجزای قلیان را با آب ولرم و با برس نرم شستشو دهید. پیش از شستن باید کلیه ی اجزاء را از هم جدا نمایید به جز شلنگ، بقیه ی قطعات را بشویید. بعد با دستمال یا حوله ی تمیز خشک نمایید.

کوزه (مخزن) را با آب سرد پر کرده بطوریکه تنه ی قلیان در میان آب قرار گیرد. در حدود ۲ سانتیمتر و نیم، از تنه ی چوبی قلیان باید در آب فرو رود. اگر غیر از این باشد کاهش دود در قلیان اتفاق می افتد. این میزان قرار گرفتن تنه ی قلیان در آب، برای هر سایز آن، متفاوت است. بعد یخ را به آب قلیان اضافه نمایید. زیرا  اگر آب کوزه، خنک باشد قلیان کشیدن لذت بخش تر خواهد شد.

همواره جهت آماده کردن قلیان، از تازه و مرطوب بودن تنباکو  اطمینان حاصل نمایید. تنباکو را از نور خورشید دور نگه داشته و در جای خشک قرار دهید. به خاطر داشته باشید قلیان خوب یعنی طعم خوب، بنابراین در تهیه ی بهترین تنباکو باید هزینه ی بیشتری بپردازید. حتما باید توجه کنید که تنباکو به میزان لازم در سر قلیان قرار گیرد، زیاد یا کم بودن آن، طعم و مزه ی قلیان را بد می کند.

و در آخر گزینه ی بسیار مهم زغال قلیان می باشد که بهترین گزینه ای که ما پیشنهاد می دهیم زغال فشرده می باشد که بدون گاز و بدون دود است مدت زمان بیشتری روشن می ماند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *