instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

خط تولید زغال فشرده در کرج

خط تولید زغال فشرده در کرج

از آنجایی که خط تولید زغال فشرده در کرج و شهرهای دیگر از ضایعات مواد دور ریزی ( مانند خاک اره،پوست گردو یا بادام) ساخته می شود دارای سود دهی بسیار بالایی می باشد. همجنین این صنعت یکی از مشاغل بدیع و پُر درآمد محسوب می شود. شرکت هات ذغال با بکارگیری به روزترین تکنولوژی های موجود در دنیا اقدام به ایجاد خط تولید زغال فشرده (چینی) کرده است. همچنین این شرکت فعالیت خود را از سالها پیش در زمینه ی تولید زغال فشرده با کیفیت بالا آغاز نموده است.

خط تولید زغال فشرده در کرج شامل بخش های زیر می باشد :

۱)کوره سنتی ۲) پره ۳)دستگاه مخزن حرارتی گرمایشی۴) دستگاه خشک کن به همراه بیست مترلوله های سینوسی ۵) دستگاه مکنده ی توربینی۶) دستگاه اکسترودر با موتور ۳۰ اسب بخار۷) دستگاه سیلیکون گریز از مرکز ۸) دستگاه میکسر۹) کوره صنعتی شش جداره ی فیلتر دار ۱۰) دستگاه سرند ۱۱) دستگاه خردکن ۱۲) کندانسور (فیلتر مادر کاهنده)

مواد اولیه ی زغال فشرده شامل :

خاک زغال، پوست گردو و خاک اره سه ماده ی اصلی برای تهیه ی زغال فشرده ی چینی محسوب می شود. برای کاهش نگرانی تولید کنندگان زغال فشرده شرکت هات زغال اقدام به تامین مواد اولیه ی دارندگان خط تولید زغال فشرده با قیمت مناسب خواهد کرد.

خاک اره در کرج

خاک اره یکی از مواد اولیه درساخت ذغال فشرده است که در کرج به وفور یافت می شود. دلیل این امر وجود منابع طبیعی مانند جنگل ها می باشد. این نکته الزامی است که یکی از فاکتورهای مهم در تولید زغال مرغوب استفاده از خاک اره ی مرغوب می باشد.

پوست گردو  

دارندگان خط تولید زغال فشرده به دلیل وجود باغ های گردوی بسیار زیاد در این استان، مشکلی در تهیه ی این ماده ی اولیه و ضروری در ساخت و تولید انبوه زغال فشرده نخواهند داشت.

خط تولید زغال فشرده در کرج

کرج و چهارمین جاده زیبای جهان

کرج و چهارمین جاده زیبای جهان

جاده چالوس را به واسطه ی وجود گردنه های پُرپیچ و خم و خطرناک در گذشته  هزار چشمه می نامند، یکی از جذابیت های مهم شهر کرج به شمار می آید. جاده ایی که بسیاری از اهالی قدیمی آنجا با خیلی از اماکن دیدنی در آن نا آشنا هستند.

نام رسمی این جاده ۵۹ می باشد. یکی از جذاب ترین جاده ها برای ساکنین کرج و تهران است. آغاز این جاده از شهر کرج و به روستای چالوس ختم می شود. بسیار این جاده را یکی از قشنگترین جاده‌های دنیا می‌دانند. محور کرج – چالوس از زیباترین مناظر و چشم اندازهای دست نخورده و طبیعی می باشد و از جاده های پرطرفدار منتهی به  بخش های شمالی کشور است. همین امر گاهی موجب ترافیک های نیمه سنگین و سنگین در روزهای تعطیل می شود.

برای بسیاری افراد این جاده راهی برای رفتن به شهرهایی مانند سلمانشهر،نمک آبرود،  کلاردشت، محمودآباد و غیره است، اگر چه  جاده چالوس خود به عنوان یک مقصد می تواند تلقی شود. این جاده را به دلیل داشتن روستاهای زیاد،رودخانه،جنگل و بنای تاریخی به عنوان یک مکان دیدنی و گردشگاهی به شما پیشنهاد می کنیم .در دل این جاده ۵۶ روستای کوچک و بزرگ وجود دارد که هر کدام از آنها دارای قدمتی حدوداً هزارساله می باشند.

از جمله روستاهای موجود در جاده چالوس می توان به : روستای آزاد بر (آزاددور)-روستای وینه روستای بیلقان-روستای سرودار–روستای کندر-روستای نمرک-روستای پورکان-روستای آدران (کرج)–روستای شهرستانک-روستای گوراب-روستای ارنگه-روستای سیجان -روستای کهنه ده-وِلِه –گچسر-وارنگه رود-روستای آسیاب درگاه -ولایت رود ( یا ویلات رود)-گاجِره-کوشکک-نساء-روستای خوزنکلا-ولی آباد کندوان و غیره اشاره کرد.

تاریخچه ی ساخت جاده چالوس

مسیری بین کرج- چالوس تا اواخر دوره ی قاجار وجود نداشته و فقط یک مسیر آن هم خاکی و مالرو، برای رسیدن به دیگر روستاهای این منطقه را ممکن می ساخته است. ولی به شکلی نبوده که باعث ایجاد ارتباط بین بخش های شمالی و جنوبی کشور باشد. این مسیر در دوران رضا شاه پهلوی و با دستور او در سال ۱۳۱۲ ساخته و مورد استفاده قرار گرفت از آن زمان به بعد، بسیاری از رستوران ها و اقامتگاهها و سالن های پذیرایی در کنار آن یکی پس از دیگری ساخته شد. و با احداث سدی به نام امیر کبیر( سد کرج ) درسال ۱۳۴۰ به جذابیت ها و زیبایی های این منطقه افزوده شد. در فاصله ی زمانی کوتاهی این جاده به یکی از تفرجگاههای مهم  ایران تبدیل شد.

به گفته ی بسیاری از مردم اهالی در زمان قدیم، کارگران برای کلنگ زدن  این تونل در دل کوه البرز با یک سکه پنج ریالی  تشویق می شدند که در آن سال ها بسیار ارزشمند بود و به ازای هر کلنگ  سکه ایی  به آنها داده می شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *