instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

کارگاه تولید زغال چینی

کارگاه زغال چینی

کارگاه تولید زغال چینی

جهت شروع به کار در زمینه ی تولید زغال نیاز به کارگاه یا سوله است. . یک کارگاه تولید زغال چینی نیاز به زمینی با متراژ ۱۵۰  تا ۲۰۰ متر مربع  دارد که در حدود ۱۰۰  متر آن باید دارای محیط سربسته و مسقف باشد و بقیه ی آن، فضایی برای انبار کردن مواد اولیه مانند خاک اره، خاک زغال و پوست گردو یا بادام می باشد.

همانطور که می دانیم هر محصول دارای ویژگی‌های مخصوص به خود می باشد که قبل از بررسی و نظارت اقتصادی، مالی و فنی آن لازم است به‌ شکل صحیح مورد شناسایی قرار گیرد. شناخت درست از خصوصیات انواع گوناگون محصول، دستورالعمل و راهنمای بسیار مناسبی به منظور اتخاذ تصمیم‌ در انتخاب روش و فرآیند تولید و محاسبات آن، مورد نیاز خواهد بود.

از مهم ترین روش‌ ها، استفاده از استاندارد تولید برای هر محصولی می باشد. جهت دقت و بررسی بازار نیز، باید شماره ی تعرفه ی گمرکی هر محصول مشخص گردد تا در زمینه ی صادرات و واردات محصول و قوانین آن شناخت لازم به عمل آید.

تولید زغال فشرده (چینی) به ‌منظور یک تجارت پرسود همواره مورد توجه بوده و دارای اهمیت است. کارآفرینی، بازیافت ضایعات و مواد دو ر ریز، درآمد و ارز حاصله از فروش و صادرات ذغال چینی از محاسن و مزایای گسترش تولید زغال فشرده می باشد.

کارگاه تولید زغال چینی

شرایط ایجاد و راه اندازی کارگاه تولید ذغال

خرید کوره‌ ی صنعتی یا سنتی زغال، از مراحل مهم راه اندازی کارگاه می باشد. ابزارآلات و تجهیزات کارگاهی مورد نیاز اعم از اره ی مخصوص برش زغال، باسکول، اره‌ تیز‌کن، اکسترودر، مواد اولیه (خاک اره، خاک زغال، پوست گردو یا بادام)، سرند و غیره و در صورت لزوم وسایل بسته‌ بندی می باشد. خوشبختانه درصنعت تولید ذغال بریکت نیازی به چوب و قطع درختان جنگلی نمی باشد و می‌توان برای تولید آن از خاک اره استفاده کرد.

برای شروع می توان کارگاه تولیدی زغال چینی را با سه تا چهار پرسنل  راه انداخت ولی بهتر است که نیروی مجرب و متخصص را بکار گیرید. بکار گیری نیروی حرفه‌ای و متخصص در این شغل، یکی از عوامل مهم تولید محصول مرغوب و شرایط بهتر ورود به بازار فروش و ضامن سود‌دهی بالا در کار می باشد.

با نظارت و بررسی‌های انجام گرفته در قسمت بازار فروش، میزان ارائه و عرضه ی زغال چینی، سهم قابل ملاحظه ای از بازار مصرف زغال در آینده را داراست. با توجه به ظرفیت تولیدی زغال و این که محصول زغال فشرده واردات به کشور هم دارد مانند کشور چین، برای در اختیار گرفتن قسمتی از بازار باید قیمت تمام شده  ی محصول را کم کنید یا بخشی از بازار خارجی و صادرات آن را در کنترل خود داشته باشید. فروش و بازار‌یابی هر کالای تولیدی نیز بسیار موثر بوده است.

پیش از شروع به راه اندازی  کسب و کار تولید زغال علاوه بر مطالبی که در بالا به آن اشاره کردیم، از افراد و یا شرکت هایی که در این زمینه به فعالیت مشغول هستند و تجربه بالایی دارند از جمله گروه هات زغال که سالیان سال تجربه ی بسیار زیادی در تولید زغال فشرده و تولید و راه اندازی خط تولید زغال و فروش مواد اولیه ی زغال را داراست، مشاوره دریافت نمایید.

درباره کارگاه زغال

می دانیم که کارگاه زغال نیز مانند اکثر کارگاه‌­های مشاغل دیگر، نیاز به وسایل، ابزار و امکانات مناسب دارد. ولی در کار تولید زغال، وسایل و تجهیزات خیلی گران قیمت و پیچیده نیست که نتوان از عهده‌­ی انجام آن برآمد.

در اين نوع كار در کارگاه، مي‌توانید از كوره‌ی معمولي كمك بگیرید ولی اگر دقت نکنید، زغال‌ها در اين كوره‌ها سوخته و نابود می شوند. می توان در این نوع طرح از دو كوره‌ي صنعتي و سنتي  که با هم ترکیب شده استفاده کرد و اطراف آن را آجر نسوز و فولاد قرار داد.  در اين حالت زغال‌ها دیگر بیش از حد نمي‌سوزند .

از دیگر دستگاه های مهم در کارگاه زغال فشرده می توان به دستگاه اکسترودر زغال، دستگاه خشک کن، دستگاه سرند و آسیاب نام برد.

دیگر وسايل جانبي، مثل دستگاه تيغ اره و موتور دستي است که در این نوع کارگاه استفاده می شود.

دستگاه های گفته شده در انواع و قیمت های مختلفی ساخته می شوند که هزینه­‌ ی خرید آنها، بسته به نوع کیفیت آن متفاوت می باشد .

کارگاه زغال

کارکنان کارگاه زغال

معمولا یک کارگاه زغال سازی را  با یک نفر نمی توان اداره کرد. پس دراین کار، شما دست کم به دو فرد کار بلد نیاز دارید تا کارها را به آنها بسپارید.  در کارگاهی که ۲کارگر در آن مشغول کار هستند، یک نیرو به طور دائم با دستگاه بریکت ساز یا دستگاه اکسترودر و نیروی دیگر نیز با دیگر دستگاه ها(سرند،خشک کن و …) کار می کند. سایر کارها مانند بسته بندی و حمل نیز تقسیم می شود. البته در صورتی که خود تنها سرمایه گذار باشید و در کارگاه حضور نداشته باشید، به یک سرکارگر هم نیاز است.

این افراد به مانند یک زنجیر به هم متصلند و کار این دو نفر به یکدیگر ارتباط دارد. پس در نتیجه بدون هر کدام از آن­ها، کارها بسیار کند پیش خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *