instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

پالت زغال فشرده | واگن زغال

پالت زغال فشرده

پالت یا واگن زغال فشرده و کاربرد آن

در خط تولید زغال فشرده دستگاه ها، ابزار و قطعات و وسایل متعددی وجود دارند که هر یک عملکرد و نقشی خاص و مهم در فرآیند تولید زغال دارد. در کنار دستگاه های برقی و مکانیکی ، دستگاه ها و ابزار های ساده تری هم وجود دارند که با وجود سادگی نقشی حیاتی دارند. یکی از این ابزار ها پالت زغال فشرده است. پالت زغال در واقع یک واگن برای حمل بریکت های تولید شده در دستگاه زغال ساز ، به کوره است.

ساختار پالت زغال فشرده

پالت یا واگن زغال فشرده ، یک سازه ساخته شده از فلز است که تشکیل شده از توری ها ، بدنه قفسه ، کفی ، است. گرچه ساختار پالت ذغال فشرده بسیار ساده است، اما از آن جایی که تمام محصول تولیدی شما روی آن قرار می گیرد، باید با کیفیت و دارای ساختار مطمئن و مستحکم باشد. پالت برای حرکت داده شدن روی یک جک چرخدار قرار میگیرد.

پالت زغال فشرده

پالت زغال چه کاربردی دارد؟

همه ی دستگاه ها و ابزار های خط تولید زغال فشرده در هر مرحله کارایی خاص خود را دارند ، و در بسیاری از مواقع عملکرد یکی بر دیگری نیز تاثیر می گذارد.

پالت زغال چینی زمانی به کار می آید که مواد اولیه آسیاب شده که به اکسترودر یا همان دستگاه زغال ساز برده شده اند و بریکت (زغال خام) ساخته شده و باید به کوره برود.در واقع این بریکت باید پخته شود تا تبدیل به زغال شود و به این منظور به کوره برده میشود، که برای قرار گیری و حمل بریکت ها تا کوره، از پالت زغال فشرده ، یا واگن زغال استفاده می شود.

بریکت ها با چیده شدن به روی پالت به درون کوره برده می شوند تا حرارت روی آن ها اعمال شود و پخته شوند.

پس از پخته شدن زغال ها ، پالت ها به بیرون آورده می شوند و پالت خفه کن روی آن ها قرار می گیرد تا زغال ها خاموش شوند.

پالت و پالت خفه کن باید ابعادی متناسب با هم داشته باشند تا خفه کن به خوبی روی پالت قرار گیرد.

پالت زغال فشرده واگن زغال

پالت استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

با وجود این که پالت یک ابزار ساده و بدون قطعات مکانیکی یا برقی است، اما  باید با استاندارد های خاصی ساخته شود و نمی توان هر نوع سازه فلزی مشابه را به کار گرفت.

یک پالت استاندارد باید دارای ویژگی های زیر باشد :

  • ساخته شده با ابعاد و سایز کوره شما باشد تا به خوبی در کوره رفت و آمد کند.
  • باید مسحکم و با اطمینان باشد، توری ها باید قوی و با ابعاد مناسب باشند. جنس توری ها ، ضخامت آن ها ، باید مورد بررسی قرار گیرند و استحکام لازم را داشته باشند.
  • پالت باید بتواند ۷۰۰ الی ۷۵۰ کیلوگرم وزن زغال ها را تحمل کند بدون آنکه فشاری به آن وارد شود و یا تاب بردارد.
  • البته میزان تحمل و ابعاد پالت باید طبق ظرفیت تولید مشتری باشد و به صورت سفارشی ساخته شود، بنابراین هرگز از پالت های از پیش تهیه شده استفاده نکنید و از سازنده بخواهید پالت مناسب با ظرفیت تولید شما را برایتان بسازد.
  • علاوه بر تحمل وزن ، پالت باید از نظر مقاومت در برابر حرارت هم تحمل ویژه ای داشته باشد چراکه قرار است به طور دائم در کوره زغال فشرده و در حرارت های بالا قرار گیرد.
  • پالت و پالت خفه کن باید حتما متناسب با یکدیگر ساخته شده باشند.

پالت زغال فشرده

اگر پالت استاندارد نباشد چه اتفاقی می افتد؟

بسیاری تصور می کنند که از انجایی که پالت دستگاهی مکانیکی یا برقی نیست ، کیفیت ساخت آن اهمیت چندانی ندارد و اگر استاندارد هم نباشد اتفاق خاصی نمی افتد.

اما باید بدانید که پالت قرار است کل محصول تولیدی شما را روی خود حمل کند و اگر استحکام کافی نداشته باشد می تواند تولید را از بین ببرد.

اگر جوش ها و نقاط اتصال و یا کیفیت فنس ها مناسب نباشد، با قرار گیری پالت تحت وزن و گرما ممکن است در رفته و بشکند، که با این اتفاق زغال ها نیز ریخته و آسیب می بینند.

اگر پالت ابعاد استانداردی نداشته باشد، با قرارگیری در کوره بخش هایی از آن ممکن است تحت حرارت مناسب نباشند.

هم چنین اگر پالت تاب یا کجی داشته باشد هم حرارت ممکن است به برخی نقاط کمتر برسد و برخی نقاط بیشتر ، که نتیجه آن سوختن و خاکستر شدن یا خام ماندن بریکت ها می شود.

پالت خفه کن پالت زغال فشرده

خرید پالت و پالت خفه کن زغال فشرده

همانطور که گفته شد تولیدکننده باید پالت را مطابق با ابعاد کوره و ظرفیت تولید خود تهیه کند. برای خرید پالت زغال فشرده و خفه کن ، می توانید پالت مورد نظر خود را سفارش دهید.

هات زغال ، سازنده خط تولید زغال فشرده ، انواع پالت و پالت خفه کن را نیز برای شما تولیدکنندگان گرامی با هر ابعاد و ظرفیت ، با استاندارد و کیفیت ویژه ساخته و ارائه می دهد.

 

پالت زغال فشرده و پالت خفه کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *