instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

مواد اولیه زغال چینی

تولید زغال صنعتی

مواد اولیه زغال چینی

زغال‌ فشرده از ماده ای ولیه ی خاک اره و خاک زغال و پوست گردو یا بادام و چند ماده دیگر ساخته  و تولید می‌شود. از مناسب‌ ترین نوع مواد اولیه می توان خاک اره چوب‌ سخت درختانی همچون چوب درخت افرا، راش، گردوی گرمسیری، توس و بلوط را نام برد. لذا تعداد کمی از تولید کنندگان زغال از خاک اره چوب‌ نرم درختانی مثل درخت کاج به عنوان مواد اولیه زغال چینی یا سایر مواد چون پوست سخت گیاهان و هسته میوه‌ استفاده می‌نمایند.

مزایای تولید زغال چینی

در ایران و در کارخانه ها و شرکت های تولیدی لوازم چوبی مواد دورریز و ضایعات چوب بسیار یافت می شود که قبلا بلا استفاده بوده و بدون هیچ بهره برداری از این ضایعات، به شکل زباله به محیط زیست منتقل می شد. ولی امروزه با راه افتادن صنعت تولید زغال فشرده ، از این مواد استفاده شذه و نه تنها از قطع درختان جلوگیری می شود بلکه باعث بازیافت مواد و ضایعات چوبی به چرخه صنعت می شود و از این دو جهت کمک زیادی به حفظ محیط زیست و منابع جنگلی کشور می شود.

از جهتی دیگر تولید زغال فشرده با محیط زیست بسیار سازگار می باشد، زیرا به عنوان مثال می توان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زغال فشرده در کشور آمریکا را نام برد که  فقط از ضایعات چوب و مواد دورریز به منظور تهیه و تامین زغال چینی استفاده می‌نماید.

مواد اولیه زغال چینی

این تولید کنندگان خرده های چوب، خاک اره، و مواد زائد شرکت های تولید کفپوش و پالت را به زغال‌ فشرده تبدیل می‌نمایند. مواد دیگر ترکیب شده با مواد اولیه اصلی عبارت از ماده پیوند دهنده که همان نشاسته گندم یا ذرت است، ماده سفید کننده مثل آهک و ماده تسریع کننده مثل نیترات می باشند.

میزان مصرف مواد اولیه در تولید زغال فشرده در حدود  ۷۰ درصد از خاک اره و ۳۰ درصد از خاک زغال و پوست گردو است که در اکثریت مناطق کشور به فراوانی موجود است و با مقدار زیاد قابل تامین و تهیه است و این مواد  را می توان با هزینه بسیار پایین تهیه نمود.

با توجه به جستجو و کاوش سخت در یافتن این مواد و ضایعات چوبی در کارخانجات و نیز صرف زمان و وقت زیاد، گروه هات زغال در جهت جلوگیری از صرف زمان و رفاه حال مشتریان عزیز، اقدام به تهیه و تامین مواد اولیه مرغوب نموده است. لذا شما عزیزان می توانید جهت تامین مواد اولیه مرغوب و دریافت مشاوره به گروه هات زغال مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *