instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

صادرات زغال فشرده | ذغال چینی

صادرات زغال فشرده

همانطور که می دانیم زغال فشرده، یک نوعی از زغال است که از خرده چوب های شاخه ی درختان که به شکل خاک اره درآمده اند به دست می‌آید. کیفیت این نوع زغال معمولا با زغال معمولی متفاوت است و نیز قیمت آن ارزان‌ تر می باشد و در مقایسه با دیگر زغال‌ها از دوام بیشتری برخوردار است. استفاده از این زغال برای درست کردن کباب در منقل‌ یا روی توری مخصوص می باشد. از این رو در تولید این محصول باید دقت فراوانی شود تا کالایی مرغوب و با کفیت به بازار عرضه شود . همچنین جهت فروش و صادرات زغال فشرده درجه یک و بسیار مرغوب به کشورهای همسایه و حوزه ی خلیج فارس ارسال گردد.

صادرات زغال چینی

بطور کلی یکی از محصولاتی که باید صادرات آن به شکل مرغوب و با کیفیت انجام گیرد، زغال چوب و  زغال فشرده می باشد. اگر شما تولید کننده ی محترم جزو آن دسته از افرادی هستید که تصمیم به  صادرات محصول زغال فشرده یا همان زغال چینی، به کشورهای همسایه و دیگر را دارید و راه آن را نمی دانید
باید به افراد یا شرکت هایی که در کار صادرات زغال چینی فعال هستند مراجعه نموده، از آنها مشاوره بگیرید که مشاورین گروه هات زغال از زیر مجموعه های مهر صنعت می تواند در این امر شما عزیزان را یاری نماید.

برای در انحصار داشتن بازار فروش در داخل کشور و صادرات این محصول به خارج از کشور باید سیاست تولید محصول با کیفیت و عرضه آن با قیمت پایین تر از دیگر رقیبان را همیشه در نظر گرفت زیرا در غیر این صورت آنان کنترل بازار را به دست خواهند گرفت و پیشرفت می نمایند.

شرایط صادرات زغال فشرده | ذغال چینی

برای این که صادرات زغال فشرده را شروع کنید، پیش از هر چیز باید به طور کلی از شرایط صادرات و قوانین گمرکی تعیین شده برای آن آگاهی لازم را کسب کنید.

صادرات زغال بر اساس قوانین گمرکی جمهوری اسلامی ایران مجاز دانسته شده و مانعی در صادرات آن وجود ندارد.

در سال های گذشته صادرات زغال چوب و زغال فشرده تحت تعرفه گرمکی شماره ۴۴۰۲ صادر می شود.

صادرات زغال فشرده به صورت بسته ای و فله ای انجام می شود که بسته به خریدار است.

پس از کسب آگاهی ، یکی از موارد مهم دیگر که باید در مورد صادرات زغال به آن بپردازید، پیدا کردن مشتری مناسب است.

بسیاری از کشور های حوزه خلیج فارس، کشور های عربی، و دیگر کشورهای همسایه شمالی، غربی و شرقی خریدار زغال فشرده صادراتی هستند.

اما آنچه اهمیت دارد پیدا کردن مشتری مناسب است که با قیمت مناسب است.

اگر خود شرایط پیدا کردن مشتری را ندارید، می توانید به برخی از شرکت های بازرگانی مراجعه کنید که مشتری مناسب را برای محصول شما پیدا کرده و شما را متصل می کنند.

مشاوره در صادرات با هات زغال

در سال های اخیر مفتخر بودیم تا با انواع خدمات در صنعت زغال فشرده ، اعم از ساخت و راه اندازی دستگاه خط تولید ذغال فشرده، تامین مواد اولیه زغال فشرده، خرید محصول شما و بازاریابی آن، و تولید این فرآورده و دیگر خدمات آموزشی و تامینی در خدمت شما عزیزان این صنعت باشیم.

اکنون نیز علاوه بر خدمات فوق ، جلسات مشاوره ای و آموزشی لازم جهت وارد شدن به صادرات ذغال فشرده را نیز برگزار می کنیم ، تا آن دسته از عزیزان که قصد توسعه کسب و کار خود به وارد شدن به بازار جهانی را دارند ، این کار را با اصول صحیح و بدون دغدغه شروع کنند.

برای دریافت راهنمایی های لازم جهت صادرات زغال فشرده یا همان ذغال چینی و آنچه باید درباره آن بدانید، با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

۰۲۶۳۷۳۱۳۳۸۵

۰۹۱۲۱۱۵۶۸۰۵

مجوز صادرات زغال فشرده

آیا صادرات زغال به مجوز نیاز دارد؟

بله، صادرات هر کالایی که طبق قوانین گمرکی و صادراتی کشور مجاز باشد، نیازمند دریافت مجوز های لازم نیز می باشد.

برای دریافت مجوز صادرات زغال باید شرایط لازم را نیز داشته باشید تا از سازمان های مربوطه موفق به دریافت مجوز شوید.

یکی از شرایط صادرات زغال فشرده ، کیفیت محصول تولیدی است که باید بر اساس استاندارد های مشخص شده باشد. استاندارد زغال در آزمایشگاه ها و بر اساس ضوابط تایین شده در میزان کربن و دیگر عوامل سنجیده می شود.

برای آگاهی کامل از شرایط صادرات زغال فشرده با همکاران ما در هات زغال تماس حاصل فرمایید.

صادرات زغال فشرده به چه کشور هایی انجام می شود؟

با ممنوعیت صادرات و واردات زغال چوب ، و قاچاق اعلام شدن چوب بسیاری از درختان جنگلی در بسیاری از کشورها، استفاده از زغال قالبی یا زغال فشرده به عنوان محصولی که از نظر صادرات و واردات در کشورها ممنوعیتی ندارد، رو به افزایش است.

مشتریان صادرات زغال فشرده از کشورمان ، شامل کشور های زیادی هستند که هر ساله به این کشورها و میزان زغال وارداتی آن ها افزوده می شود.

از جمله بزرگترین واردکنندگان زغال فشرده از ایران ، می توان به عراق ، افغانستان، ارمنستان، پاکستان، ترکیه، امارات متحده عربی ، آذربایجان، لبنان، و … اشاره کرد.

صادرات زغال به روسیه

از دیگر کشورهای همسایه و شمال ایران کشور روسیه است که از مشتریان ثابت و همیشگی زغال فشرده ایران می باشد. محصول با کیفیت همیشه مشتری خود را دارد و نیازی به صرف زمان جهت تبلیغ آن نمی باشد از این رو کشور روسیه و دیگر کشورها همیشه به کیفیت و قیمت مناسب کالا دقت می کنند و پس از بررسی این موارد به گروه مشتریان ثابت این محصولات می پیوندند.

همچنین کشور روسیه با داشتن آب و هوای سردسیر در بسیاری از مناطق ، یکی از مصرف کنندگان سوخت های چوبی و هیزمی است، که بخشی از این هیزم از طریق برکیت های آماده تامین می شود.

بنابراین، بریکت زغال فشرده نیز از محصولات صادراتی به روسیه می باشد.

صادرات زغال فشرده به ترکیه

کشور ترکیه از روزگاران قدیم، رابطه ی بین کشوری خوبی با ایران و سایر همسایه های خود داشته به شکلی که در زمان های پیشین، بیشترین مقدار کالای وارد و صادر شده ی ایرانی با این کشور همسایه بوده است.

زغال فشرده از محصولاتی است که در فهرست کالاهای صادر شده از ایران به ترکیه موجود است. ترکیه با موافقت قوانین گمرکی کشورهای اتحادیه ی اروپا در سال ۱۹۹۶  و پیوستن به این اتحادیه، جایگاه تازه ای در رابطه ی تجاری خود به وجود آورده است و این نکته سبب پیشرفت بسیار این کشور در فروش و صادرات و نیز واردات کالاهای مختلفی شده است.

کشور ترکیه با وجود نزدیکی به ایران و  داشتن مرز مشترک با کشورمان زمینه صادراتی و وارداتی خوبی دارد ، و یکی از بهترین و راحت ترین مقاصد برای صادرات زغال فشرده است.

صادرات زغال فشرده به ترکیه

صادرات زغال به عراق

عراق یکی از کشورهای اصلی و متقاضی زغال چینی می باشد و در هر سال حجم بالایی از این محصول به کشور عراق صادر می گردد. باید خاطر نشان کرد که این نوع زغال در کلیه ی کشورهای همسایه ی خلیج فارس مانند کشور امارات، عمان، کویت و غیره طرفداران بسیاری را دارا می باشد و برای افرادی که طالب کسب و تجارت با سرمایه گذاری کمتر و سوددهی بالاتر می باشند، مورد خیلی خوبی هست.

کشور عراق با داشتن مرز مشترک زمینی از سمت غرب کشورمان ، یکی از مقاصد خوب است که شرایط صادرات زغال را نیز دارد.

صادرات زغال فشرده به عراق

صادرات زغال به عمان

یکی از کاربرد های مهم زغال فشرده، در هتل های لوکس و درجه ی یک کشور عمان می باشد. زغال چینی (فشرده) ماده ای است به رنگ سیاه که از باقی مانده ی چوب نیم سوخته که تبدیل به ماده ی کربن شده، تشکیل شده است.  مواد اولیه ی زغال فشرده شامل خاک اره، خاک زغال و پوست گردو یا بادام می باشد. این نوع  زغال که به زغال صنعتی نیز معروف می باشد در مصرف قلیان افراد بیشترین کاربرد را دارد.

کشور عمان که به وسیله دریای عمان از ما جدا شده، از همسایگان امارات است که صادرات می تواند از طریق امارات، یا به طور مستقیم به عمان انجام شود.

صادرات زغال فشرده به عمان

صادرات زغال به امارات

انواع زغال در بازار موجود است که به نوع و کیفیت مواد اولیه و نیز طرق تولید آن بستگی دارد. زغال لیمو، زغال کبابی بلوط، پسته، سیب و غیره از  زغال های گوناگون و رایج در بازار هستند که کاربرد فراوانی دارند. در کلیه مناطق ایران با توجه به شرایط آب و هوایی و دمای متفاوت هر منطقه و چوب‌های آن نقاط، روش تولید زغال فشرده متفاوت است.

این محصول به امارات نیز صادر شده که مصرف بسیاری در هتل های لوکس و مرغوب آن جا دارد.

کشور امارات به خصوص در دوبی یکی از خریداران اصلی زغال فشرده صادراتی از ایران است.

وجود سفره خانه ها، رستوران ها و کافه های زیادی که تمایل به استفاده از کباب و قلیان را دارند، و سنت قلیان کشی که در این کشور نیز رایج است، سبب شده تا مصرف زغال در امارات متحده عربی نیز زیاد باشد.

صادرات زغال فشرده به امارات

صادرات زغال به کشور افغانستان

در دسته ی محصولات صادراتی، فروش و صادرات زغال فشرده به صورت بسته ی آماده و یا باز (فله) به کشورهای همسایه مانند افغانستان در برنامه ی وزارت خانه ها می باشد. درچند سال پیش این محصول با نام زغال فشرده به فروش می رسید. زغال چینی (بریکت) به شکل فله یا بسته بندی صادر می شود.

افعانستان که مرز زمینی مشترک با کشورمان ، از سمت شرق را دارد هم هر ساله بخش بسیار قابل توجهی زغال فشرده را از ایران وارد می کند.

صادرات زغال فشرده به افغانستان

صادرات زغال به کشور پاکستان

در ایران تولید زغال صنعتی به دو روش سنتی و مدرن(صنعتی) صورت می گیرد. این محصول در شهرهایی چون لرستان، کرمانشاه، گیلان و مازندران تولید می شود و در گروه تولید کنندگان زغال ثبت شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب می شوند. همچنین این مکان های تولیدی در زمینه فروش و صادرات نیز به همسایگان اطراف ایران مخصوصا کشور پاکستان فعالیت می کنند.

پاکستان نیز دیگر همسایه ما در شرق و جنوب شرقی کشورمان است که تبادلات صادراتی زیادی با ما دارد. بنابراین ،یکی دیگر از مقاصد صادراتی شما نیز می تواند کشور پاکستان باشد، که این کشور هم دارای مرز زمینی مشترک با ما است که سبب می شود صادرات اسان تر شود.

صادرات زغال فشرده به پاکستان

صادرات زغال به کشور آذربایجان

هم اکنون زغال های گوناگونی در سایز و ابعاد مختلف با کیفیت های بالا و پایین، ساخته و تولید می شوند. تفاوت در نوع زغال، وابسته به مواد اولیه و نحوه ی تولید آن می باشد. فروش و صادرات زغال قالبی یا سایر زغال ها باید در حیطه ی قوانین و مقررات کشور انجام شود. کشور آذربایجان از جمله کشورهایی است که زغال فشرده ی درجه یک به آن صادر می گردد.

صادرات زغال به آذربایجان که همسایه شمال غربی ما هست نیز به صورت زمینی انجام می شود.

صادرات زغال فشرده به آذربایجان

صادرات زغال به کشور عربستان

زغال چینی تولید شده از مواد اولیه چون خاک زغال و خاک اره و پوست چوبی گردو  برای مصرف در سفره خانه ها و رستوران ها  می باشد. بررسی ها توسط کارشناسان هات زغال نشان می دهد که زغال در تعداد زیادی از کشور ها مانند کشورهای اروپایی و  حاشیه ی خلیج فارس، مصارف گوناگونی چون استفاده از آن برای سوخت دارد. کشور عربستان نیز از متقاضیان همیشگی این محصول می باشد.

 

صادرات زغال چینی به قطر

یکی دیگر کشور هایی که صادرات و واردات زیادی با ایران دارد کشور قطر است، که از ثروتمندترین کشور های عربی می باشد.

صادرات زغال فشرده به قطر از طریق مرز آبی و جنوب کشور انجام می شود.

صادرات زغال فشرده قطر

صادرات به کویت

کشور کوچک اما ثروتمند کویت نیز یک کشور عربی دیگر است که با داشتن سنت قلیان کشی ، دارای رستوران ها، سفره خانه ها و مراکز زیادی است که به تهیه زغال روی می آورند.

صادرات زغال به کویت نیز یکی از بازار های بسیار خوب برای صادرات این محصول است.

صادرات زغال فشرده کویت

توزیع زغال فشرده به دیگر کشور ها

علاوه بر کشورهای یاد شده، صادرات زغال فشرده به بحرین، لبنان، ترکمنستان، ارمنستان ، تاجیکستان و … نیز انجام می شود ، که با توجه به مرغوبیت زغال تولید شده در کشورمان، ایران یکی از بزرگترین صادر کنندگان زغال به این کشور هاست.

 

ارسال زغال به کشورهای اروپایی

بیشترین خریداران و مصرف کنندگان زغال فشرده را کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس هستند، اما در کشورهای غربی نیز استفاده از زغال بیشتر به عنوان یک ماده سوختنی رواج دارد.

هرچند که کباب پزی و قلیان هم اکنون در سراسر جهان رواج پیدا کرده است.

در میان کشور های اروپایی ، بیشترین استفاده از زغال، از زغال خام یا بریکت زغال فشرده است. بخصوص برای کشورهای سردسیر تری چون نروژ، سوئد، فنلاند، گرینلند و …

در بیشتر کشورهای اروپایی از شومینه های هیزمی استفاده می شود که امروزه بیشتر این هیزم ها از بریکت های فشرده شده صنعتی هستند.

بنابراین، کشور های اروپایی هم از مقاصد صادراتی زغال هستند، که گرچه قوانین سختگیرانه و پیچیده ای در زمینه صادرات دارند، اما در صورتی که بتوانید محصول خود را به کشورهای اروپایی صادر کنید، سود بسیاری نیز خواهید داشت.

 

در صورتی که نیاز به هرگونه مشاوره، سوال و راهنمایی در مورد شرایط صادرات زغال فشرده را داشتید، با کارشناسان ما در هات زغال تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *