instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی کارخانه تولید زغال فشرده در عجب شیر

خط تولید در آشتیان

راه اندازی کارخانه تولید زغال فشرده در عجب شیر یکی راه های رسیدن به درآمد خیلی بالا در این شهر می باشد.

یکی از مهم ترین اقدامات لازم در جهت پیشرفت کشور توجه به بخش تولید آن کشور با توجه به ظرفیت های موجود در آن است. برای توسعه بخش های تولیدی در هر صنعت میزان سرمایه اولیه لازم، سودآوری آن در بازار کشور و بازارهای جهانی  و‌همچنین کیفیت محصول تولیدی از جمله مواردی است که مورد توجه قرار می گیرد.

راه اندازی خط تولید زغال فشرده یکی از صنایع سودآور در این زمینه به شمار می رود. شرکت هات زغال اقدام به توسعه صنعت تولید ذغال فشرده در شهرهای مختلف کرده است. راه اندازی خط تولید زغال فشرده در عجب شیر یکی از این اقدامات می باشد.برای آشنایی با چگونگی راه اندازی خط تولید زغال فشرده در عجب شیر، ابتدا مختصری در مورد این صنعت صحبت می کنیم و سپس به سراغ معرفی شهر عجب شیر خواهیم رفت.

مهم ترین مزیت راه اندازی خط تولید زغال فشرده سودآور بودن آن به جهت استفاده از مواد بازیافتی چون خاک اره، پوست گردو و خاک زغال در آن است که همین امر سبب شده است تا تامین مواد اولیه با کمترین هزینه و به آسانی صورت گیرد. از دیگر مزیت های راه اندازی خط تولید زغال فشرده، کیفیت بالای زغال چینی، عمر سوختن طولانی آن، ماندگاری بالا و‌مهم تر از همه عدم نیاز به قطع درختان می باشد که در حفاظت از محیط زیست نقش شایانی را ایفا می کند. برای آشنایی با شهرستان عجب شیر و اطلاع از ظرفیت های موجود در آن در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

موقعیت جغرافیایی شهرستان عجب شیر

طبق روایات مختلف تاریخی عجب شیر و شهرهای اطرافش از بقایای شهر گمشده (شیز) می باشند. این شهر بزرگترین شهر آذربایجان در زمان اشکانیان و ساسانیان  بوده است. شهرستان عجب‌شیر با ۷۵۰ كیلومتر مربع وسعت، واقع در ۹۰ کیلومتری تبریز بوده و از سمت شمال با شهرستان‌های اسکو و آذرشهر، از سمت شرق با شهرستان مراغه، از سمت غرب با دریاچه ارومیه و از سمت جنوب با شهرستان بناب هم‌مرز است.

آب و هوای شهر عجب شیر

عجب شیر در یک منطقه کوهستانی در جلگه ای حاصلخیز بر روی رسوبات غنی رودخانه قلعه چایی قرار گرفته است. دسترسی به دریاچه ارومیه، وجود خاک های بارور و اقلیم مناسب از جمله امتیازات این شهر محسوب می شود. شهر عجب شیر دارای تابستان های معتدل و زمستان های سرد و برفی بوده و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۴۷.۸ متر می باشد.

اماکن تاریخی و دیدنی

۱) قلعه چای با فاصله ۵۵ کیلومتری از مرکز عجب شیر، یکی از مناطق غنی در حوزه تاریخی و فرهنگی به شمار می رود که گور دخمه تاریخی نیگه چی، روستای صخره ای چهار بلوط و دو چشمه آب معدنی از شاخص ترین جاذبه های آن به شمار می رود.

۲) داش قلعه سی یا قلعه ضحاک واقع شده در ۲۵ کیلومتری شهرستان عجب شیر یکی دیگر از مکان های دیدنی زیبای این منطقه محسوب می شود. این قلعه در ارتفاع ۲۳۰۰ متری رودخانه قلعه چایی با قدمتی بیش از سه هزار سال بر فراز کوه منفرد با حکایت های زیادی همراه است. به همین سبب در طول زمان با نام های مختلفی از جمله ضحاك، اژدهاك، قیز قلعه سی، داش قلعه سی، باروآس، رویی دژ خوانده شده است.

۳) بندر رحمانلو که به زیبای خفته دریاچه ارومیه معروف است از توابع دهستان دیزجرود غربی بخش مرکزی شهرستان عجب شیر بوده و در ساحل شرقی دریاچه ارومیه قرار دارد. این بندر با وجود خشکی دریاچه ارومیه ، زیبایی خود را از دست نداده و هنوز هم یکی از مقاصد گردشگران به شمار می رود. در قسمت شمالی این بندر اسکله ای جهت پهلو گرفتن کشتی های باری و مسافری و در بخش جنوبی محلی برای استفاده مسافران از آب و لجن دریاچه ارومیه احداث گردیده است.

سوغات

یکی از شیرین ترین بخش های هر سفر، خرید سوغات است که در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد. اگر به صنایع دستی علاقه مندید حتما به بازارچه های شهرستان عجب شیر سری بزنید و از خرید محصولات قالی بافی، جاجیم بافی، گلیم بافی و سوزن دوزی این شهر لذت ببرید. از سوغاتی های خوشمزه این شهر میتوان به ميان پرگلابی،میان پر زردآلو و كشمش اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *