instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر میبد

تولید زغال فشرده در میبد یزد

راه اندازی خط تولید زغال فشرده به علت تقاضای بالا و تولید کمی که این محصول دارد، کسب و کاری به صرفه و پر سود است که نسبت به سایر خطوط صنعتی نیاز به سرمایه و امکانات عظیمی هم ندارد. زغال فشرده نوعی بریکت سوختی است برای پخت و پز، کشیدن قلیان و حتی در صنعت و برای ذوب فولاد کاربرد دارد.

برای تولید این زغال ها به چند مدل دستگاه صنعتی نیاز است و مواد اولیه آن نیز شامل خاک اره و پوست گردو می باشند. این مواد ابتدا صاف و الک شده سپس آسیاب می شوند و توسط دستگاه فشرده ساز به شکل مکعب در آمده و پخته می شوند. از دیگر مزایای تولید زغال فشرده، فراوانی مواد اولیه آن در داخل کشور است. به این ترتیب مواد اولیه مورد نیاز همیشه در دسترس است. البته با تولید زغال فشرده هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی شود چرا که نیاز به قطع درختان نیست و تمام مواد اولیه از باغ های گردو یا برای خاک اره، ازمراکز صنعتی که تولیدات چوبی دارند تهیه می شود. شایان به ذکر است که برای تولید زغال فشرده به نیروی کار زیادی نیست احتیاج نیست.

 در حال حاضر امکان آن فراهم است تا بتوانید خط تولید زغال فشرده خود را در شهر میبد راه اندازی کنید. شرکت هات زغال علاوه بر تامین تمام مواد اولیه ، تمام تجهیزات خط تولید را نیز برای شما فراهم می کند و در نهایت محصولات تولید شده ی شما را نیز خریداری می کند.

نگاهی به میبد؛ شهری باستانی و خاستگاه کاشی ایرانی

میبد شهری در استان یزد و مرکز شهرستان میبد است که در قسمت جنوبی این استان قرار دارد. با توجه به برخی شواهد تاریخی، میبد از نخستین شهر های یکجانشین ایران است. ارتفاع این شهر از سطح دریا ۱۲۳۴ متر و در حاشیه ای بیابانی قرار دارد. این شهر باستانی با بناهایی زیبا، از قدیم مهد زیباترین سازه ها بوده و اکنون نیز به عنوان قطب اصلی تولید کاشی در ایران شناخته می شود.

پیشینه

میبد را می توان از نخستین اماکن یک جا نشین در ایران دانست که قدمت آن به پنج هزار سال می رسد. در نواحی میبد آثار باستانی بسیاری پیدا شده اند از جمله می توان به پاره سفال هایی حکاکی شده اشاره کرد که قدمت آن ها به هزاره سوم پیش از میلاد مسیح می رسد.

جغرافیا و اقلیم میبد

به علت قرار گیری در ناحیه ای بیابانی، میبد دارای آب و هوایی خشک و بیابانیست. در روز و در فصل تابستان هوا بسیار کم و شب های میبد خنک است. میبد با وجود قرارگیری در منطقه ای خشک، دارای چند قنات مهم است که تاثیر مهمی در آبادی آن داشته اند. میبد از سمت غرب با استان فارس، از شرق با شهرستان اشکذر، از شمال با شهرستان اردکان و از جنوب با تفت همسایه است.

جاذبه های تاریخی و گردشگری میبد

همانطور که پیش تر گفتیم میبد یکی از شهرهای باستانی و با قدمت چند هزار ساله است و به همین دلیل در این شهر بناهای بسیار با قدمت و جذابی وجود دارند.

نارین قلعه

این بنا معروف ترین و قدیمی ترین اثر تاریخی میبد است که قدمت آن به ۵۰۰۰ سال می رسد. نام دیگر نارین قلعه “کهن دژ” است که در سال ۱۳۵۴ به ثبت آثار ملی رسیده است. کاربری این قلعه در آن زمان، یک ارگ حکومتی بوده و ساختار آن از گل و خشت است و به عنوان قدیمی ترین بنای خشتی جهان به ثبت رسیده است. نارین قلعه مساحتی در حدود سه هکتار را در بر دارد و از این روی یک بنای بسیار عظیم است .سفال های حکاکی شده ای در این مکان پیدا شده که قدمت آن ها تا پنج هزار سال پیش نیز تخمین زده می شود.

قلعه سفید ندوشن

این بنا دومین اثر تاریخی مشهور میبد است که قدمت آن به دوره افشاریه می رسد. به نظر می رسد ساخت قلعه سفید ندوشن در دوره زندیه به پایان رسیده است. این بنا در سال ۱۳۷۸ به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

از دیگر بناهای تاریخی و مشهور میبد می توان به آب انبار قلعه فیروز آباد، قلعه بازجین و حمام قلعه ندوشن اشاره نمود.

صنایع دستی محلی میبد

هنر سفالگری در میبد قدمتی هزاران ساله دارد و از این جهت، صنایع سفالی وسرامیک از جمله صنایع دستی میبد هستند. بافت زیلو نیز که نوعی زیر انداز ایرانی است از روزگار قدیم در میبد رواج داشته است. زیلو به عنوان صنایع دستی اصیل میبد در سال ۱۳۹۷ به ثبت جهانی رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *