instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر جیرفت

در مورد تولید زغال فشرده بیشتر بدانیم

زغال فشرده که به آن زغال چینی هم گفته می شود نوع صنعتی زغال است که در حال حاضر جایگزین زغال های سنتی شده است. این نوع بریکت سوختی توسط دستگاه های صنعتی ساخته می شود و مواد اولیه آن شامل خاک اره، پوست گردو و پوست پسته هستند. لذا برای تولید این زغال ها نیاز به قطع درختان و آسیب به محیط زیست نیست و با توجه به تقاضای زیادی که برای زغال فشرده موجود است، زغال فشرده در داخل کشور بسیار پر مصرف است و حتی در حال صادر به کشورهای همسایه نیز می باشد. همچنین، مواد اولیه مورد نیاز برای تولید آن به فراوانی در کشور وجود دارد. از این رو راه اندازی خط تولید آن را می توان یک کسب و کار پر سود دانست که البته نیاز به سرمایه عظیم و نیروی کار فراوانی هم ندارد.

توسط شرکت هات زغال می توانید تمام تجهیزات مورد نیاز برای تولید زغال فشرده در شهر جیرفت را تهیه کنید. هات زغال علاوه بر آموزش برای تولید، مواد اولیه مورد نیاز شما برای تولید زغال فشرده را نیز فراهم کرده و محصول تولید شده توسط شما را خریداری می کند.

جیرفت، شهری پنج هزار ساله را بهتر بشناسید

شهر جیرفت واقع در بخش جنوبی استان کرمان و مرکز شهرستان جیرفت است. این شهر تاریخی در دره ای پهناور در دامنه کوه های بارز واقع شده است.

پیشینه جیرفت

با توجه به کشف یک زیگوارت باستانی در جیرفت، می توان قدمت این شهر را تا پنج هزار سال پیش دانست. در دوره های بعدی به اشاره شده است که اسکندر مقدونی در زمان لشکر کشی از سمت هند، از این ناحیه برای فتح فارس عبور کرده و جیرفت را شهری آباد دانسته است.

پس از اسلام و در سده چهارم میلادی، جیرفت شهری آباد و پر رونق بود که بناهای قابل تحسینی در آن وجود داشت. در این دوران جیرفت به عنوان مرکز کرمان شناخته می شد و به علت موقعیت استراتژیک این شهر که در میانه مسیر هند و جنوب ایران بود، کاروان های بسیاری از آن عبور می کردند و وجود کاروانسراهای متعدد به اعتبار این شهر افزود. در زمان حکومت سلجوقیان، بر آبادانی این شهر افزوده شد و مزارع و نخلستان های بسیارو چندین مسجد در آن ساخته شد.

تا این دوران، جیرفت یکی از ثروتمند ترین شهر های دوران اسلام بود ولی در سال ۶۲۱ هجری قمری و با حمله مغولان، این شهر به کلی ویران شد.

جغرافیا و اقلیم

با وجود اینکه استان کرمان عموما در ناحیه ای کویری واقع شده، اما جیرفت به علت قرار گیری در دره ای پهن در دامنه ی البرز، آب و هوایی نسبتا معتدل تر دارد که این شهر را مستعد کشاورزی ساخته است. تابستان های جیرفت اغلب گرم با درصدی رطوبت و زمستان های آن معتدل هستند. البته وزش باد در این منطقه بسیار است به طوری که حتی در زمستان و با وجود این بادها ، دمای جیرفت به زیر ۴ درجه نیز رسیده است.

جاذبه های تاریخی و اماکن دیدنی جیرفت

کنار صندل

کنار صندل یک سایت باستانی است که در جنوب جیرفت قرار دارد. قدمت این منطقه به عصر برنز و تا ۵ هزار سال پیش می رسد. کاوش در این منطقه که بین دو تپه قرار گرفته است همچنان ادامه دارد.

شهر دقیانوس

این منطقه در شمال جیرفت جای گرفته و قدمت آن به دوره سلجوقیان می رسد. دقیانوس شهری به وسعت ۴۰ کیلومتر مربع است که در دوره سلجوقیان از جمله آبادترین مناطق ایران و قطب تجاری منطقه بوده است.

شهر دقیانوس

موزه باستان شناسی جیرفت

این موزه در بلوار هلیل شهر جیرفت واقع شده و در آن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی مربوط به این شهر را می توان بازدید کرد. در حدود پانصد قطعه شیء تاریخی در این موزه به معرض نمایش گذاشته شده که قدمت برخی از آن ها به هزاره سوم پیش از میلاد (در حدود ۵ هزار سال قبل) می رسد.

سوغات و صنایع دستی جیرفت

از جمله صنایع دستی این شهر می توان به پته اشاره کرد؛ پته نوعی زیر انداز بافته شده از الیاف پشمی است که توسط نخ های رنگین بافته می شود. به نظر می رسد قدمت پته دوزی در جیرفت به دوران صفویان مربوط می شود.

پته کرمان

غیر از صنایع دستی، جیرفت سوغات خوراکی بسیاری نیز دارد. مسقطی که نوعی حلواست و با نشاسته و خلال بادام ساخته می شود و قاووت یک خوراکی معروف است که با آرد نخود، نارگیل و شکر آماده می شود. همچنین گیاه زیره ی جیرفت نیز بسیار شهرت دارد.

کلمپه هم نوعی شیرینی محلی جیرفت و بطور کلی کرمان است که با خرمای چرخ شده به همراه آرد گندم، میخک و گردو پخته می شود.

شیرینی کلمپه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *