instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر بوکان

در مورد زغال فشرده بیشتر بدانیم

زغال فشرده که به آن زغال قالبی نیز گفته می شود، گونه صنعتی زغال است. در گذشته به آن زغال چینی نیز گفته می شد چرا که به صورت وارداتی و از کشور چین در اختیار قرار می گرفت. اما در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز برای تولید زغال های فشرده در داخل کشور ساخته می شوند. زغال فشرده مزایای قابل توجهی نسبت به زغال سنتی دارد که از جمله این مزایا می توان به دوام بیشتر، سوختن یک نواخت و عدم ایجاد گاز های سمی اشاره نمود. البته مهم ترین مزیت زغال فشرده عدم قطع درختان برای تولید آن هاست که در نتیجه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند. در حقیقت ذغال فشرده از ضایعات چوبی مانند خاک اره و پوست گردو تولید می شوند.

تولید زغال فشرده به علت تقاضای بالایی که دارد، را می توان کسب و کاری پر سود دانست. همچنین برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده، به سرمایه زیاد و نیروی کار فراوانی نیز نیاز نخواهید داشت. مواد اولیه برای تولید این ذغال ها نیز به فراوانی در داخل کشور وجود داشته و این خود یکی دیگر از مزایای تولید این محصول است. اکنون این امکان وجود دارد تا در شهر بوکان نیز خط تولید زغال فشرده را احداث کنید.

نکته : توسط شرکت هات زغال می توانید تمام تجهیزات مورد نیاز برای تولید زغال فشرده را تهیه کنید. این شرکت علاوه بر تامین مواد اولیه و آموزش های لازم، محصولات تولید شده توسط شما را نیز خریداری می کند.

شهر بوکان در استان آذربایجان غربی را بهتر بشناسیم

بوکان بزرگترین شهر در بخش جنوبی استان آذربایجان جنوبی و مرکز شهرستان بوکان است. این شهر با وجود پیشینه ای تاریخی، شهری با نو بنیان و با ساختار جدید محسوب می شود. وجود آثار تاریخی و فرهنگی به خصوص از دوره قاجار، بوکان را به شهری توریستی و مورد علاقه گردشگران بدل نموده است.

پیشینه

در خصوص قدمت شهر بوکان تحقیقات کاملی صورت نگرفته اما قدیمی ترین سند که نام بوکان در آن به چشم می خورد به دوره صفویه و عصر شاه طهماسب صفوی باز می گردد. همچنین در نقشه های قدیمی بین المللی، نام این شهر قید شده است.

البته آثار تاریخی قابل توجهی از دوران اشکانیان در بوکان به دست آمده و احتمال می رود بوکان در دوره اشکانیان و ساسانیان محلی آباد بوده است. اما در دوران قاجار این شهر مورد توجه بیشتری قرار گرفت و بناهای متعددی در آن ساخته شد. در نتیجه ساختار بوکان را می توان در عصر جدید دانست.

اقلیم و جغرافیای بوکان

بوکان به لحاظ موقیعت قرارگیری در بین سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان ، از موقعیت جغرافیایی ممتازی برخوردار است. این شهر در فاصله ای ۱۸۰ کیلومتری با ارومیه و ۲۰۰ کیلومتری تبریز قرار گرفته است.

به علت موقعیت جغرافیایی، بوکان دارای آب و هوایی گرم در تابستان و سرد دز زمستان است. میزان بارش باران در زمستان های بوکان به ۲۹۹ میلی متر می رسد و روز های یخبندان بوکان در حدود ۹۰ روز است.

کوه طرغه که یکی از بلند ترین ارتفاعات استان آذربایجان شرقی است، از مهمترین کوه های شهر بوکان است که ارتفاع آن به ۲۲۲۴ متر از سطح دریا می رسد. این کوه آهکی دارای سنگ نگاره هایی از دوران ایلخانیان می باشد.

بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری

اغلب بناهای تاریخی بوکان در دوران قاجار بنا شده اند.

مسجد جامع بوکان

این بنا در سال ۱۲۷۱ هجری شمسی بنا شده است و چهار گنبد آجری و سه ستون دارد . این مسجد در سال ۱۳۴۵ مورد مرمت و گسترش قرار گرفت و اکنون به عنوان یکی از مهمترین آثار شهر بوکان شناخته می شود.

مسجد حمامیان

قدمت ساخت این بنا نیز به سال ۱۲۸۹ هجری شمسی می رسد و در سال ۱۳۷۹ نیز به ثبت آثار ملی رسیده است. این مسجد در ۳ کیلومتری شهر بوکان و در روستای حمامیان قرار دارد و دارای یک گنبد می باشد.

غار قلایچی

قلایچی از معروف ترین جاذبه های طبیعی شهر بوکان است. دهانه این غار به شعاع ۸ متر است که چاه های بسیاری با گودی ۱۱۰ متر در این غار شناخته شده اند . غار قلایچی که در ۱۲ کیلومتری بوکان واقع شده، در سال ۱۳۸۱ مورد کاوش گسترده قرار گرفت و از عمیق ترین غارهای شناخته شده در کشور به شمار می رود.

سوغات و صنایع دستی

لقمه قازی معروف ترین ره آورد بوکان و نوعی شیرینی محلی است. همچنین عسل بوکان نیز کیفیت قابل توجهی دارد. چند نوع ترشی محلی نیز از جمله سوغات این شهر هستند.

بافت فرش، جاجیم و گلیم نیز در بوکان رواج دارد. علاوه بر این ها، صنایع دستی سنتی دیگری مانند کلاه و و لباس های بافتنی نیز از جمله صنایع دستی و سوغات بوکان هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *