instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر بروجن

زغال فشرده چیست و چگونه تولید می شود؟

زغال فشرده که پیشتر به آن زغال چینی گفته می شد، نوع صنعتی و مدرن زغال است که در خط تولید و توسط دستگاه های صنعتی ساخته می شود. زغال فشرده نسبت به زغال سنتی دارای مزایای قابل توجهی از جمله حرارت و دوام بیشتر، سوختن یکنواخت، آلودگی کمتر است. همچنین زغال فشرده از ضایعات چوبی مانند خاک اره و پوست گردو ساخته می شود که در نتیجه بر خلاف زغال سنتی نیازی به قطع درختان برای تولید آن ها نیست.

این محصول هم در داخل و هم خارج از کشور بازار مصرفی گسترده ای دارد که در نتیجه تولید آن کسب و کاری پر سود است. به جز این، برای تولید زغال قالبی یا فشرده نیاز به سرمایه و نیروی کار فراوانی نیست. مزیت دیگر راه اندازی خط تولید ذغال فشرده، فراوانی مواد اولیه آن داخل کشور است.

اکنون این امکان فراهم است تا در شهر بروجن خط تولید زغال فشرده خود را راه اندازی کنید. شرکت هات زغال علاوه بر تامین تمام مواد اولیه و تجهیزات صنعتی مورد نیاز شما، محصول تولید شده شما را نیز خریداری می کند.

در مورد شهر بروجن بیشتر بدانیم

بروجن دومین شهر بزرگ استان چهار محال و بختیاری از لحاظ جمعیت و مرکز شهرستان بروجن است. این شهر از مرتفع ترین شهر های ایران است که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، ۵۸ هزار نفر جمعیت دارد.

پیشینه

با توجه به سنگ مزاری که اخیرا در بروجن کشف شده، قدمت این شهر را می توان سال ۹۷۴ شمسی دانست. همچنین در متون تاریخی مربوط به دوره قاجار، ایلخانیان در این شهر فرمانروایی داشته اند.

جغرافیا و اقلیم بروجن

با توجه به ارتفاع بسیار از سطح دریا (در حدود ۲۴۳۲ متر) بروجن یکی از سردسیر ترین شهر های ایران است. آب و هوای این شهر در تابستان معتدل به همراه کمی رطوبت و در زمستان بسیار سرد بوده و روز های یخ بندان آن به ۱۲۲ روز می رسد. در سرد ترین روز های دی و بهمن ماه، دمای بروجن به ۳۶- سانتی گراد نیز افت می کند و گرم ترین روز های بروجن در اواسط مرداد ماه دما تا ۳۶ درجه بالای صفر بالغ می شود.

تالاب چغاخور در بروجرد

جاذبه های طبیعی و دیدنی بروجن

پل تاریخی مصلی

قدمت این پل به دوره قاجار و سال ۱۳۱۹ می رسد و یکی از جاذبه های تاریخی شهر بروجن است. پل مصلی در سال ۱۳۸۰ به ثبت آثار ملی رسیده است.

تالاب چغاخور

چغاخور تالابی به وسعت ۲۳۰۰ هکتار است که در نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن واقع شده است. وجود این تالاب باعث سرسبزی فراوان در این ناحیه شده که پرندگان بسیاری را نیز به خود جذب می کند. در نواحی این تالاب یک دهکده سیاحتی به همین نام (دهکده چغاخور) نیز احداث شده که بازدید از آن در فصل بهار و تابستان لذت بخش است. همچنین چغاخور یکی از مهم ترین جاذبه های کل استان چهار محال و بختیاری محسوب می شود.

تالاب گندمان

تالاب گندمان در مجاورت شهر گندمان از شهرستان بروجن قرار گرفته که با مساحت ۹۸۰ هکتار، پس از چغاخور دومین تالاب بزرگ استان است. این تالاب نیز پرندگان مهاجر و بومی بسیاری را به خود جذب نموده و به همین علت این محل به یکی از ده نقطه مهم برای پرنده شناسی در ایران تبدیل شده است.  درختان بید، ساز و نخل مردابی از جمله گیاهان در اطراف این تالاب هستند.

سوغات و صنایع دستی بروجن

کشک از جمله معروف ترین سوغات خوراکی بروجن و استان چهار محال و بختیاری است که از دوغ جوشانده ساخته می شود. این خوراکی با وجود حجم کم خود منبعی سرشار از کلسیم و ویتامین است.

گز بروجن نیز پس از اصفهان بسیار معروف است که با شکر، سفیده تخم مرغ، هل، گلاب و پسته تولید می شود.

صنایع دستی محلی بروجن

مهمترین صنایع دستی این شهر قالی پشمی یلمه ای است که توسط طوایف قشقایی استان چهار محال و بختیاری بافته می شود. این قالی های زیبا دارای تار و پود پشمی بوده و معمولا در آن ها رنگ های آبی، سبز و بنفش و سیاه به کار برده می شود. به غیر از قالی یلمه ای، نمد مالی و دوخت نوعی گیوه هم از جمله صنایع دستی بروجن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *