instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر اردکان یزد

زغال فشرده و مزایای تولید آن

تولید زغال فشرده به علت اینکه مصرف و تقاضای بالایی دارد، کسب و کاری پر رونق است. زغال فشرده نوع مدرن زغال است که به جای چوب و شاخه های درختان، از ضایعات چوبی مانند خاک اره و پوست گردو ساخته می شود که در نتیجه به محیط زیست و گیاهان نیز آسیبی نمی رسد. زغال فشرده که به آن زغال قالبی نیز گفته می شود، مزایای کیفی بسیاری نسبت به زغال سنتی دارد. از جمله اینکه دوام و حرارت بیشتری دارد و گازهای سمی که باعث سردرد می شوند نیز تولید نمی کند.

پالت زغال

امروزه زغال فشرده به سرعت در حال جایگزینی با زغال های سنتی می باشد و بازار مصرفی گسترده ای برای آن هم در داخل و هم در خارج از کشور وجود دارد. در نتیجه راه اندازی خط برای تولید این زغال ها یک کار آفرینی و کسب و کاری پر سود است که نیاز به مواد اولیه و سرمایه چندانی هم ندارد. همچنین مواد اولیه برای تولید زغال فشرده بسیار فراوان و در دسترس است که وجود مواد اولیه یک مزیت مهم برای تولیدات صنعتی می باشد.

اکنون می توانید خط تولید زغال فشرده خود را در شهر اردکان استان یزد راه اندازی کنید؛ شرکت هات زغال علاوه بر تامین تمام تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز شما، محصولات تولید شده توسط شما را نیز خریداری می کند.

شهر اردکان در استان یزد را بهتر بشناسیم

اردکان شهری در استان یزد و مرکز شهرستان اردکان است. این شهر ۷۵۲۷۱ نفر جمعیت و ۱۰۴۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. نام اردکان از دو واژه ارد به معنای مقدس و کان به معنی سرزمین ترکیب شده که به در معنا، سرزمین مقدس می باشد. تاسیس اردکان به عنوان شهر به سال ۸۰۰ هجری قمری می رسد. محل اولیه شهر در گذشته، ۱۰ کیلومتری اردکان امروزی بوده است که مردم به علت پیدا شدن آب شیرین در اردکان امروزی، از آن مهاجرت کرده اند.

بنایی قدیمی در بافت قدیم اردکان

اقلیم و جغرافیا

اردکان شهری تماما بیابانی است و آب و هوایی خشک دارد. در گذشته اغلب بخش های این شهر را زمین های لم یزرع تشکیل می داد ولی در چند سال اخیر اقداماتی برای بهبود زمین های آن انجام شده که باعث سرسبزی نسبی آن شده و تا حدی باغداری در آن رواج یافته است . کویر سیاه کوه که از مهمترین کویر های استان است در جنوب شرقی اردکان واقع شده است.

آثار تاریخی و اماکن دیدنی اردکان

مسجد زردک اردکان

قدمت این مسجد به سده هشتم می رسد و یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی شهر اردکان است. مسجد زردک در سال ۱۳۷۸ به ثبت آثار ملی نیز رسیده است.

قلعه زردک

قلعه زردک بنایی ساخته شده در دوران قاجار است که در بخش مرکزی اردکان و همسایگی روستای زردک واقع شده است. کاربری این بنا به عنوان یک دژ یا قلعه بوده است.

زیارتگاه پیر هریشت

پیرهریشت یک زیارتگاه زرتشتی است که در روستای هریشت شهر اردکان واقع شده است. قدمت این زیارتگاه به دوران قاجار می رسد و در سال ۱۳۸۳ شمسی به ثبت آثار ملی رسیده است.

نیایشگاه چک چک اردکان

این محل که زیارتگاه زرتشتیان است در میان کوه های انجیره قرار دارد. نام گذاری این نیایشگاه احتمالا به دلیل صدای چکیدن آب بوده است.

نیایشگاه چک چک در شهر اردکان

مسجد حاج محمد حسین، حمام قدیمی بازار چهارسوق،موزه رجال شهرستان اردکان و خانه تقدیری نیز ار جمله دیگر آثار و بناهای تاریخی اردکان هستند.

ره آورد اردکان

مانند سایر بخش های استان یزد، عمده سوغات شهرستان اردکان هم شیرینی های محلیست. حلوا ارده های اردکان بسیار معروف و مقوی هستند که از ارده، شکر، تخم مرغ و چوبک ساخته می شوند. قطاب هم از سوغاتی های معروف اردکان و استان یزد و یکی از قدیمی ترین انواع شیرینی های ایرانی است. قطاب از دو لایه بیرونی و درونی پخته می شود که لایه رویی آن نان گندم به همراه شیر تفت شده و مغز آن از پودر بادام و هل تشکیل شده است. کنجد، پسته و باقلوا سایر ره آورد های خوراکی شهر اردکان هستند.

قطاب

در بخش صنایع دستی نیز اردکان قالی و فرش های معروفی دارد. قدمت قالی بافی به شیوه کنونی در استان یزد و شهر اردکان به دوران صفویه می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *