instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر اقلید

زغال فشرده چیست؟

زغال فشرده نوعی بریکت سوختی است که در پخت و پز، کشیدن قلیان و حتی مصارف صنعتی و گرمایشی (مانند کوره های ذوب فلزات) کاربرد دارد. این نوع زغال مزایای قابل توجهی نسبت به زغال های سنتی دارد که از جمله آن ها می توان به دوام بیشتر، ارزش حرارتی بالاتر و عدم تولید گاز های سمی اشاره کرد. همچنین این نوع زغال از ضایعات چوبی مانند خاک اره و پوست گردو ساخته می شود که در نتیجه برای تولید آن نیازی به قطع درختان و آسیب به محیط زیست نمی باشد.

تنباکو بلوبری سبک یا سنگین

مزایای راه اندازی خط تولید زغال فشرده

در حال حاضر زغال فشرده به سرعت در حال جایگزینی با زغال های سنتی است که توسط چوب درختان تولید می شود و با توجه به تقاضای بالا و تولید نسبتا کم و امکان صادراتی که برای آن وجود دارد، تولید آن یک روش کسب در آمد و کار آفرینی است. البته برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده، بر خلاف سایر خطوط صنعتی نیازی به نیروی کار و هزینه زیادی ندارید. همچنین مواد اولیه آن در داخل کشور به فراوانی وجود دارد که این خود یک مزیت بسیار مهم برای تولیدات صنعتی است. اکنون این امکان وجود دارد که در شهر اقلید استان فارس بتوانید خط تولید زغال فشرده ی خود را راه اندازی نمایید

توجه : شما می توانید تمام تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز خود برای تولید زغال فشرده را از شرکت هات زغال تهیه فرمایید. این تجهیزات دارای گارانتی بوده و شرکت هات زغال آموزش های لازم برای تولید را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. همچنین، محصول تولید شده شما نیز توسط همین شرکت خریداری می شود.

شهر اقلید در استان فارس را بهتر بشناسیم

اقلید شهری در بخش شمالی استان فارس و مرکز شهرستان اقلید است. این شهر تاریخی و پر قدمت که در گذشته “اکلید” نامیده می شده، حدود ۷۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۵۰۳۴۱ نفر جمعیت دارد.

دریاچه کافتر در اقلید

پیشینه

با وجود برخی شواهد تاریخی قدمت اقلید به پنج هزار سال می رسد. این شهر در دوران هخوامنشیان مرکز تربیت و تعلیم اسب های نظامی بوده است. همچنین آثار باستانی و تاریخی زیادی طی حفاری های مختلف از دوران ساسانیان در این شهر به دست آمده که حوضچه دختر گبر یکی از ان ها می باشد.

جغرافیا و اقلیم

این شهر در بلندی های زاگرس واقع شده و یکی از مرتفع ترین مراکز استان فارس و همچنین ششمین شهر مرتفع ایران است. با توجه به این ارتفاع، اقلید زمستان هایی بسیار سرد دارد دارد که کمینه دمای این فصل به -۲۲ درجه نیز می رسد. تابستان های اقلید معتدل است و بیشینه دمای آن ۳۷ درجه می باشد.

جاذبه های تاریخی و دیدنی اقلید

حوضچه دختر گبر

این مجموعه تاریخی یکی از مهمترین آثار شهر اقلید و شناسه آن محسوب می شود. حوضچه دختر گبر متعلق به دوره ساسانیان بوده و در دامنه تپه قلات در مرکز شهر اقلید واقع شده است. این حوضچه کتیبه ای به خط پهلوی به طول بیش از دو متر در دیواره کناری خود دارد و در تاریخ ۱۳۵۴ به ثبت آثار ملی رسیده است.

حوضچه دختر گبر

باتلاق گور بهرام

قدمت این اثر تاریخی نیز به دوره ساسانیان و بهرام پنجم ساسانی می رسد که با شهر اقلید فاصله ای ۵۵ کیلومتری دارد.

چشمه محمد رسول الله

این چشمه یکی از جاذبه های طبیعی شهر اقلید می باشد که نزد اهالی بسیار محترم است. آب این چشمه ی ۱۳۰۰ ساله از دیرباز مورد مصرف اهالی و معمولا جهت مصارف کشاورزی قرار داشته و امروز نیز علاوه بر مصارف زراعی، برای حوضچه های پرورش ماهی نیز از این چشمه آب برداشت می شود.

سوغات و صنایع دستی شهر اقلید

از جمله سوغات اقلید می توان به کلوچه های محلی که از آرد، تخم مرغ و شکر تهیه می شوند اشاره کرد. همچنین عرق گیری بهارنارنج نیز در اقلید رواج دارد. نان یوخه نیز نوعی شیرینی محلی اقلید و استان فارس است که از لایه های بسیار نازک خمیر پخته می شود و روی آن برای تزئین از پودر پسته نیز استفاده می شود.

در بخش صنایع دستی اقلید هم می توان از خاتم کاری روی چوب و گلیم بافی نام برد. گلیم های محلی اقلید از پشم و پنبه بافته می شوند.

گلیم محلی استان فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *