instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر اردستان

احداث خط تولید زغال فشرده در اردستان استان اصفهان

راه اندازی یک خط تولید زغال فشرده، از بهترین روش های کسب و کار، کارآفرینی و تولید است. این محصول هم در داخل و هم خارج از کشورمان تقاضای بالایی داشته و مواد اولیه برای تولید آن نیز در داخل کشور به فراوانی وجود دارد. مزیت دیگر این نوع کسب و کار، راه اندازی با سرمایه ای بسیار مناسب است و به تخصص چندانی هم نیاز نیست. در حال حاضر در بسیاری از شهرها و استان های کشور خط تولید زغال فشرده راه اندازی شده و امکان راه اندازی آن در شهر اردستان نیز وجود دارد.

آشنایی با زغال فشرده

زغال فشرده نوعی بریکت سوختی است که در خط تولید صنعتی و از مواد اولیه ای مانند خاک اره و پوست گردو ساخته می شود. در نتیجه برای تولید این زغال ها نیازی به قطع درختان و آسیب به محیط زیست نیست. از این نوع زغال برای برای پخت و پز، کشیدن قلیان و حتی مصارف صنعتی هم استفاده می شود. زغال فشرده که به آن زغال چینی یا زغال قالبی نیز گفته می شود، مزایای بسیاری نسبت به زغال های سنتی (چوبی) دارد. از جمله این مزایا می توان به ارزش حرارتی بالاتر، سوختن یک نواخت، دوام بیشتر و عدم تولید بو و گازهای سمی اشاره نمود.

نکته: توسط شرکت هات زغال می توانید تمام تجهیزات مورد نیاز برای تولید زغال فشرده و مواد اولیه آن را تهیه کنید و خط تولید خودتان را در شهر اردستان راه اندازی نمایید.

در مورد شهر اردستان در استان اصفهان بیشتر بدانیم

اردستان یکی از شهر های استان اصفهان است و مرکز شهرستان اردستان است. این شهر در بخش مرکزی استان اصفهان واقع شده و مساحتی برابر با ۱۱۵۹۱ کیلومتر مربع دارد. اردستان از شمال با سمنان، از غرب با شهرستان نائین و از جنوب با شهر اصفهان همسایه است . اردستان در مسیر اصلی جاده ای تهران به بندرعباس واقع شده و از این نظر اهمیت بسیاری در زمینه حمل و نقل کشور دارد. اردستان دارای آب و هوایی گرم و خشک و بیابانی است.

قدمت شهر اردستان

به نظر می رسد در زمان ساسانیان اردستان شهری آباد با جمعیت ساکن بوده است که آتشکده های فراوانی در آن دایر بوده اند. طبق نوشته های تاریخی در قرن چهارم هجری، اردستان شهری مستحکم دانسته شده و بسیاری از تاجران ابریشم و پارچه در آن فعالیت داشته اند.

آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری اردستان

اردستان را می توان شهری با قدمت بالا دانست که در آن آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری نیز وجود دارند که قدمت آن ها به چند صد سال می رسد.

مسجد جامع اردستان

این مسجد منحصر به فرد که به سبک عربی ساخته شده است، مجموعه کاملی از جمله آب انبار حاج حسن، مدرسه حاج حسین نورالدین، میدان تعزیه و بازار در مجاورت آن قرار دارد. قدمت این مسجد به قرن سوم هجری قمری می رسد و در سال ۱۳۱۱ شمسی به ثبت ملی رسیده است. در حقیقت این مسجد جامع یکی از بناهاییست که قدمت شهر اردستان را تعیین می کنند.

نمای داخلی مسجد جامع اردستان

قنات مون

مون تنها قنات دو طبقه جهان است که قدمت آن به ۸۰۰ سال می رسد. شگفتی این قنات سبب شده تا بعنوان بیستمین اثر مهم و تاریخی ایران شناخته شود و به ثبت یونسکو نیز برسد. این قنات تنها نمونه دو طبقه در جهان است و آب در هر دو طبقه آن بدون نفوذ به یکدیگر جریان دارد و از شاهکار های مهندسی در آن دوران بوده است. امکان بازدید عمومی از این قنات نیز وجود دارد.

ورودی قنات مون

مناره مسجد امام حسین (ع)

این مناره سومین آثر تاریخی معروف در اردستان است. قدمت مناره مسجد امام حسین (ع) به دوران سلجوقیان می رسد. بر پیکره این بنا کتیبه هایی به خط کوفی به چشم می خورد که بر کاشی های فیروزه ای رنگ نقش بسته اند.این بنای مذهبی نیز در سال ۱۳۱۵ به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

سایر اماکن دیدنی و تاریخی

خانه امیران، مسجد دربند، خانه امیرنظام و آرامگاه امیر اویس از دوران صفویه نیز از جمله سایر آثار تاریخی و دیدنی شهر اردستان هستند.

سوغات اردستان

در اردستان پسته و زعفران کشت و برداشت می شود ولی از خوراکی های محلی و معروف این شهر می توان از “نان خشک” نام برد که به آن “نان خشکه” یا “خشکه پز” نیز گفته می شود. ماست و دوغ اردستان نیز به کیفیت فوق العاده معروف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *