instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر ابرکوه

زغال فشرده چیست؟

زغال فشرده یا زغال قالبی، نوع مدرن زغال است که در خط تولید و توسط دستگاه های صنعتی تولید می شود. مبدا واردات این محصول در گذشته کشور چین بوده است و به همین دلیل در گذشته با عنوان زغال چینی در ایران شناخته می شد. اما امروزه خوشبختانه تجهیزات برای تولید زغال فشرده در داخل کشور وجود  دارند که توسط آن ها خطوط تولید بسیاری نیز راه اندازی شده اند که باعث ایجاد کارآفرینی نیز شده اند.

نحوه تولید زغال فشرده

برای تولید زغال فشرده در ابتدا به مواد اولیه ای مانند خاک اره، خاک زغال و پوست گردو نیاز است. این مواد در ابتدا توسط دستگاهی به نام کراشر خرد شده و سپس در سرند الک می شوند. پس از مخلوط شدن هم وارد دستگاه اکسترودر می شوند تا به شکل بریکت های خام در آمده و در نهایت برای پختن راهی کوره می شوند.

چرا تولید زغال فشرده به صرفه است؟

زغال فشرده به علت مزایای فراوانی که دارد به سرعت در حال جایگزینی با زغال های سنتی و چوبی است. این محصول کاربردهای فراوانی در پخت و پز، کشیدن قلیان و حتی برای گرمایش در صنعت دارد. به همین دلیل تقاضای فراوانی هم در داخل کشور هم به عنوان صادرات دارد و تولید آن نیز کافی نیست. همچنین مواد اولیه برای تولید زغال فشرده در کشور به فراوانی وجود دارد. در نتیجه راه اندازی یک خط برای تولید زغال فشرده را می توان کسب و کاری پر رونق دانست که به نیروی کار و سرمایه چندانی هم نیاز ندارد.

 اکنون این امکان فراهم است تا خط تولید زغال فشرده خود را در شهر ابرکوه راه اندازی کنید. شرکت هات زغال علاوه بر تامین تمام تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز شما، آموزش های لازم را نیز در اختیار شما عزیزان قرار داده و محصول تولید شده توسط شما را خریداری می کند.

با شهر ابرکوه در استان یزد آشنا شویم

ابرکوه شهری در استان یزد و مرکز شهرستان ابرکوه است. جمعیت این شهر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ معادل ۲۷۵۲۴ نفر بوده و مساحتی در حدود ۵۸۰۰ کیلومتر مربع دارد. تاریخ شهر شدن ابرکوه که با نام ابرقو نیز شناخته می شود سال ۱۳۰۸ بوده است. مردم این این شهر با گویشی موسوم به ابرقویی سخن می گویند.

خانه صولت از بناهای تاریخی ابرکوه

پیشینه

در خصوص قدمت ابرکوه اطلاعات دقیق و جامعی وجود ندارد ولی با این حال قدیمی ترین سندی که به این شهر در آن اشاره شده را می توان به زمان حمله اسکندر مقدونی دانست. به علت اینکه ابرکوه در موقعیت جغرافیایی مهمی قرار داشته (در مسیر شهر های اصفهان، شیراز و یزد) مورد توجه بوده و در زمان حمله مغولان نیز مورد ویرانی فراوانی قرار گرفت.

بناهای تاریخی و جاذبه های دیدنی ابرکوه

ابرکوه یکی از شهر های پرقدمت استان یزد است که آثار تاریخی فراوانی نیز دارد. دست کم یکصد بنای تاریخی این شهر به ثبت آثار ملی رسیده اند.

مسجد جامع ابرکوه

قدمت ساخت این مسجد به دوره ایلخانیان می رسد که در دوران تیموریان تکمیل شده است. در بنای این مسجد از خشت خام استفاده شده و در قسمت هایی نیز گچ بری های بسیار زیبایی در آن به کار رفته است. در این مسجد یک زیر زمین نیز وجود دارد که بیش تر در قدیم برای اقامه نماز در فصل های گرم در نظر گرفته شده است. در بخش هایی از دیواره های مسجد جامع ابرکوه کتیبه هایی به خط کوفی و به صورت گچ بری قرار دارند.

گنبد عالی

گنبد عالی یا گنبد علی بنایی مربوط به قرن پنجم هجری قمری و دوره سلجوقیان است. این بنا یکی از سالم ترین آثار از آن دوران بوده که در فاصله ۱۳۰ کیلومتری با مرکز استان قرار دارد. این بنا یک آرامگاه و مقبره عمیدالدین شمس الدوله است که در سال ۱۳۱۲ به ثبت آثار ملی نیز رسیده است.

سرو ابرکوه

سرو ابرکوه یکی از کهن ترین موجودات زنده جهان است که حدود ۴۵۰۰ سال قدمت دارد. ارتفاع این درخت در حدود ۲۸ متر و محیط تنه آن نیز ۱۱ متر است که از جاذبه های طبیعی ابرکوه می باشد. این درخت پر قدمت در سال ۱۳۸۲ به عنوان یک اثر طبیعی به ثبت ملی رسید.

قلعه تیزک، یخچال عظیم خشتی، قلعه رباط، و گنبدخانه سیدون نیز از جمله سایر آثار تاریخی شهر ابرکوه هستند.

سرو ابرکوه با قدمت ۴۵۰۰ سال

ره آورد ابرکوه

از معروف ترین سوغات خوراکی این شهر می توان به انار و پس از آن زردآلوی ابرکوه اشاره کرد که از دوران بسیار قدیم در این شهر کشت می شده است.

پسته ی ابرکوه را هم می توان از سایر سوغات این شهر نام برد که کیفیت مطلوبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *