instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهرستان بدره

بدره

شرکت هات زغال با ارائه خدمات مختلف برای راه‌اندازی خط تولید ذغال فشرده در کشور ازجمله شرکت‌های پیشرو در این زمینه به شمار می‌آید.حال می‌خواهیم در این مقاله بدانیم راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهرستان بدره چگونه است؟ مزیت زغال فشرده نسبت‌به زغال های سنتی چیست؟ دلیل رونق روز افزون این صنعت  سال‌های اخیر چیست ؟

مهم‌ترین ویژگی زغال فشرده نسبت‌به زغال های سنتی کیفیت بالای این محصول است. زغال فشرده علاوه‌بر نداشتن دود و دیر سوز بودن، کیفیت و ماندگاری بالایی دارد و همین امر سبب می‌شود تا مشتریان استفاده از زغال فشرده را نسبت‌به زغال های سنتی ترجیح دهند. کارآفرینان نیز به دلیل سودآوری بالای این صنعت به سوی راه‌اندازی خط تولید زغال فشرده جذب شده اند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های زغال فشرده، مواد اولیه آن است. طبق فرمول استفاده شده در شرکت هات زغال، ۸۵ درصد از مواد اولیه تولید زغال فشرده را خاک اره تشکیل می دهد که جزء مواد بازیافتی صنایع چوب محسوب شده و به آسانی در دسترس می باشد. همین امر یعنی نیاز به سرمایه پایین، مهم‌ترین علت علاقه کارآفرینان به پیوستن به این صنعت سودآور است. اکثر شهرهای ایران قابلیت راه‌اندازی تولید خط زغال فشرده را برای کارآفرینان دارا می باشند.

یکی از شهرهایی که علاقمندان بسیاری برای راه‌اندازی خط تولید زغال فشرده در آن وجود دارد شهر بدره است. شرکت هات زغال علاوه بر تامین مواد اولیه برای علاقه مندان به راه اندازی خط تولید زغال فشرده در بدره، با ارائه مشاوره از قدم اول در کنار مشتریان خود خواهد بود. همچنین شما جهت راه اندازی خط تولید زغال فشرده در بدره می توانید دستگاه های مورد نیاز خود اعم از آسیاب، سرند، اکسترودر، کوره و … را از طریق شرکت هات زغال تهیه نمایید.

یکی از خدمات منحصر به فرد شرکت هات زغال به علاقه مندان راه اندازی خط تولید زغال فشرده در بدره، تضمین خرید محصولات تولیدی آنهاست. با این خدمت ارزنده دیگر تولیدکنندگان نگران فروش محصولات خود نیستند و با خیالی آسوده انرژی خود را صرف تولید محصول خواهند کرد.حال که با صنعت زغال فشرده و خدمات شرکت هات زغال آشنا شدید،  می خواهیم امکانات، موقعیت جغرافیایی و جاذبه های شهر بدره را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با شهرستان بدره

شهرستان بدره با فاصله‌ی ۸۵ کیلومتری از مرکز ایلام یکی از مناطق توریستی این استان به شمار می‌رود.  آب‌وهوای مطبوع، وجود چشم‌اندازهای زیبا و بکر، آبشارهای کوچک و بزرگ، میراث قدیمی و آثار باستانی وجود رودخانه ها و سد سیمره، زیبایی‌های این منطقه هستند که این شهرستان کوچک را به یک شهر توریستی بدل کرده‌اند. شهر بدره در بین رشته کوه کبیرکوه و سیاه پیر قرار گرفته‌است. ۸۰ درصد این شهرستان را جنگل ها و‌ مراتع پوشانده و زیبایی کم نظیری را به وجود آورده اند.

جاذبه های طبیعی شهرستان بدره

آثار طبیعی بسیاری در شهر بدره به چشم می‌خورد.

روستای کلم: یکی از شاهکارهای طبیعت در شهرستان بدره است. روستای سرسبزی که از طرف شمال غربی ۳۰ کیلومتر با شهرستان بدره فاصله دارد و در جنوب شرقی ایلام واقع شده است. وجود چشمه ها و باغ‌ها و چشم‌انداز رودخانه‌هایی که از ارتفاعات کبیرکوه سرچشمه می‌گیرند باعث زیبایی این روستا شده‌اند.

آتشکده کلم: این آتشکده برای اواخر دوران‌ پس‌از اسلام می باشد که در شهرستان دره‌شهر واقع شده است و به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به‌ثبت‌رسیده است.

منطقه تفریحی توریستی دربند: این منطقه با داشتن آبشار زیبا یکی از مناطق مهم گردشگری استان محسوب می شود. کوه‌های مرتفع، درختان بلوط و آبشار دربند در فاصله‌ی ۳۸ کیلومتری از غرب شهرستان دره‌شهر واقع شده است.

تنگه کافرین: این منطقه یکی از بهترین و زیباترین مقاصد برای گردشگران در استان ایلام است. این تنگه در ۵۵ کیلومتری مسیر ایلام به دره‌شهر و ۲۰ کیلومتری بدره قرار دارد. رودخانه‌ای که در این شهر پس‌از عبور از شمال تنگه به رودخانه سیمره می‌ریزد زیبایی این تنگه را صدچندان کرده است. وجود منطقه قایق‌رانی برای مسافران و گردشگران و‌قایق سواری در مسیر زیبای تنگه، این منطقه تفریحی را لذت بخش تر نموده و باعث استفاده بیشتر از صحنه‌های چشم‌نواز عبور از تنگه می‌شود. ماهیگیری در حین قایق سواری امکان دیگری است که می تواند برای گردشگران یک روز خاطره انگیز را رقم بزند.

تنگه رازیانه: علت نام‌گذاری این تنگه رویش رازیانه های وحشی در نزدیکی آن است. تنگه رازیانه در ۵۰ کیلومتری جاده ایلام- دره‌شهر قرار دارد.

تپه‌های لارت : این تپه ها به دوره‌های تاریخی پس‌از اسلام و دوره ی ساسانیان برمیگردد که در بخش مرکزی شهر بدره و در روستای ابهر واقع‌شده است. این اثر در آثار ملی ایران به‌ثبت‌رسیده است.

سوغات

از سوغات شهرستان بدره می‌توان به شیرینی برساق و  غذاهای محلی مانند آش کشکینه، کنگر و محصولات محلی چون  روغن و لبنیات محلی و داروهای گیاهی کوهی اشاره کرد.

آداب و رسوم

مردم شهرستان بدره  برای عروسی و عزا آئین های خاصی را برگزار می کنند. رسومی مانند دەزویرانی (دەزگیرانی)، باوه خوێن، مراسم تل و باوان، و فرستادن پابەوی یا پاوەوی در سویر(عروسی) و پرسه(عزاداری) نمونه هایی از این مراسمات است.  آوازهایی موسوم به گوورانی (هووره) و موور در منطقه بدره رواج دارد که در کوهستان و در زمان حال خوش می‌خوانند. اما موور یک آواز غمگین است که مردم بدره در غم ها و برای عزیزان ازدست‌رفته می خوانند.  ساکنان بخش مرکزی بدره به زبان کردی جنوبی صحبت می‌کنند ولی در بخش دیگر گویش‌های لری و لکی نیز دیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *