instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهرستان لارستان

زغال فشرده چیست و چگونه تولید می شود؟

زغال فشرده که به آن زغال قالبی نیز گفته می شود، نوع صنعتی زغال است که در خط تولید و توسط دستگاه های صنعتی ساخته می شود. این محصول در ابتدا به زغال چینی معروف بود چرا که از کشور چین وارد می شد اما در حال حاضر تجهیزات برای تولید زغال فشرده در داخل کشورمان ساخته می شود و می توان با تهیه این تجهیزات خط تولید زغال فشرده را احداث کرد. راه اندازی خط تولید این محصول، کسب و کاری به صرفه است چرا که هم تقاضای فراوانی برای زغال فشرده وجود دارد و هم مواد اولیه که شامل خاک اره و پوست گردو هستند برای تولید آن به راحتی در دسترس است ضمن اینکه نیاز به نیروی کار و سرمایه زیادی هم ندارد.

زغال فشرده مزایای قابل توجهی نسبت به زغال های سنتی دارد؛ از جمله می توان به دوام بیشتر، حرارت یک نواخت، عدم تولید بوی بد و گازهای سمی اشاره کرد. مهمترین مزیت این زغال های مدرن هم عدم آسیب به طبیعت است و نیازی به قطع درختان برای تولید آن ها نیست.

توجه : اکنون می توانید توسط شرکت هات زغال، خط تولید زغال فشرده را در شهرستان لارستان احداث نمایید. این شرکت علاوه بر فروش تمام تجهیزات خط تولید، مواد اولیه برای تولید زغال فشرده را نیز در اختیار شما می گذارد و محصول نهایی شما را نیز خریداری می کند.

با شهرستان لارستان در استان فارس آشنا شویم

لارستان از شهرستان های استان فارس است که مرکز آن نیز شهر لارستان می باشد که با مساحتی در حدود ۱۲۳۱۱ کیلومتر مربع، بزرگترین شهرستان استان است و در جنوب با بندر عباس، حاجی آباد و بستک در استان هرمزگان همجوار است. لار، بنارویه ، جویم، خور ، لطیفی ، دهکویه ، عماد شهر و بیرم از شهرهای شهرستان لارستان هستند.

پیشینه

در شهرستان لارستان راه هایی مربوط به دوران باستان وجود دارد به این محل را تا بندر سیراف متصل می کند. همچنین در لارستان بناهای تاریخی با قدمتی تا پیش از اسلام نیز یافت شده اند که از جمله آن ها می توان به قلعه اژدها پیکر و چند آتشکده اشاره نمود. اما بنیانگذاری لارستان به حدود قرن ششم قمری باز می گردد و در دوره صفویه مورد توجه قرار گرفت و به محلی آباد بدل گشت.

جغرافیا و اقلیم

شهرستان لارستان دارای اقلیمی گرم و خشک است و در زمستان آب و هوایی معتدل دارد. این شهرستان در رشته کوه های زاگرس واقع شده که چند قله از جمله شور، گاوبست و کورده در نزدیکی آن قرار دارند. لارستان همچنین دارای چندین گنبد نمکی است که متشکل از رسوباتی میلیون ساله هستند. گنبد نمکی شاهغیب و پاسخند و برخ از جمله مهمترین این گنبد ها هستند.

طبیعت لارستان

منطقه حفاظت شده هرمود

این ناحیه در شرق شهرستان لارستان و در مرز استان هرمزگان و فارس واقع شده است. منطقه هرمود به علت دارا بودن محیط زیستی منحصر به فرد و گونه های گیاهی و جانوری خاص، مورد توجه و همچنین حفاظت قرار گرفته و زیستگاه قوچ منحصر به فردی معروف به قوچ لارستان است. ضمن اینکه هرمود محل مهاجرت چندین گونه پرنده از جمله حواصیل و لک لک است، پوشش گیاهی بسیار متنوعی را داراست.

جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی لارستان

قلعه اژدها پیکر

قدمت این بنای خشتی به دوره ساسانیان می رسد و در تپه ای در شمال لارستان واقع شده است. شهرت این بنا علاوه بر قدمتی که دارد، به علت استحکام بی نظیر آن است. این بنا در سال ۱۳۸۳ به ثبت آثار ملی رسیده است.

قلعه اژدها پیکر در شب

آتشکده آذرفرنبغ

این آتشکده نیز در دوره ساسانیان بنا شده و در مسیر بندر سیراف قرار دارد. آذرفرنبغ یکی از سه آتشکده مهم و معروف دوره ساسانیان بوده است که در سال ۱۳۷۹ به ثبت آثار ملی رسید.

آتشکده آذرفرنبغ

تمب بت

تمب بت سومین بنای تاریخی و مشهور شهرستان لارستان است که قدمت آن به دوره هخامنشیان می رسد. از لحاظ معماری، این بنا به تخت جمشید شباهت دارد.

سوغات لارستان

حلوا مسقطی لاری که از ترکیب نشاسته، آرد و پسته تهیه می شود از جمله مهم ترین سوغات لارستان است. پس از مسقطی، کبابی با نام “کنجه لاری” که از ترکیب چند نوع گوشت پخته می شود در لارستان شهرت دارد. پپلوس نیز نوعی غذای محلی و نسبتا قدیمی لارستان است که امروزه رواج کمی دارد.

حلوا مسقطی لاری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *