instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در خمینی شهر

خط تولید زغال فشرده در زابل

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در خمینی شهر میتواند سود فوق العاده ای را برای شما به ارمغان آورد

صنعت تولید زغال فشرده یا زغال چینی از صنایع نوپا و سود آوری است که در سالهای اخیر تولید این محصول بدلیل پایین بودن هزینه ی تولید در کشور خودمان به میزان گسترده ای رواج یافته است.زغال فشرده با نامهای زغال قالبی ، زغال چینی و زغال صنعتی زغالی است که با دو روش از خرده های زغال چوب تولید می‌شود.

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید زغال فشرده

برای تولید زغال فشرده از ۷۵ درصد خاک اره، ۱۵ درصد پوست گردو و ۱۰ درصد خاک زغال استفاده میشود.تولید و ساخت یک محصول مرغوب هم به کیفیت مواد اولیه و هم به عملکرد بهینه ی دستگاه ها بستگی دارد.همانطور که قبلا ذکر شد مواد اولیه زغال فشرده شامل خاک اره ، خاک زغال و پوست گردو می باشد.پوست گردو همراه با خاک اره و خاک زغال با میزان و فرمول خاصی با یکدیگر ترکیب شده و توسط دستگاه های خط تولید به زغال فشرده تبدیل می شود. پوست گردو دارای چربی طبیعی است که این مساله در بالا بردن کیفیت و میزان ماندگاری زغال فشرده ساخته شده تاثیر قابل توجهی دارد.

این محصول اولین بار از کشور چین وارد ایران شد و به همین علت زغال چینی نیز نامیده می شود. اما در سال های اخیر، حتی دستگاه های ساخت زغال فشرده نیز در کشور تولید می شوند.تولید زغال فشرده در خمینی شهر اصفهان مانند بسیاری دیگر از شهرهای کشور قابل انجام بوده و بازار گسترده ای دارد.

شهرستان خمینی شهر یکی از خوش آب و هواترین و با صفاترین نواحی استان اصفهان است. خاک آن از رودخانه زاینده رود آبیاری می‌شود و تمامی نهرهایش پرآب است. علاوه بر آن کاریزهای مهمی نیز دارد که سبب گردیده سه چهارم خاک این شهرستان باغ‌های بزرگ میوه و یک چهارم آن کشتزار باشد در نتیجه بدلیل وفور باغات میوه از جمله گردو ، بادام ، گلابی و…. تهیه مواد اولیه بسهولت و با قیمتی پایین امکانپذیر می باشد. شرکت های تولید زغال فشرده در خمینی شهر براحتی امکان فراهم نمودن مواد اولیه ی با کیفیت و مرغوب را دارا بوده و در نتیجه می توانند بهترین و با کیفیت ترین زغال فشرده را تولید نمایند.

درباره شهرستان خمینی شهر بیشتر بدانیم

خمینی‌شهر یکی از شهرهای استان اصفهان و فاصله اش تا شهر اصفهان حدود هشت کیلومتر می‌باشد. شهرستان خمینی شهر در مغرب استان اصفهان قرار گرفته است. استان اصفهان پایتخت فرهنگی ایران و مشهور به نصف جهان می باشد.این شهر از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۵۷ همایون شهر و قبل از آن سدِه (سه ده یا سه دژ) و ماربین نامیده می‌شد.

موقعیت جغرافیایی

شهر خمینی شهر با مساحت برابر ۱۷۵ کیلومتر مربع در منطقه ی بلوک ماربین و در ۱۲ کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع شده و از شمال به شهرستان شاهین شهر و میمه، از شرق و شمال شرقی به شهرستان اصفهان، از شمال غربی و غرب به شهرستان نجف آباد و نهایتا از جنوب به مرزهای قانونی شهر اصفهان و فلاورجان محدود می‌شود.

این شهر به سه محله بزرگ  خوزان ، فروشان و ورنوسپادران (در اصل بن سپاهان یا اصفهان است که به معنای ریشه و انتهای اصفهان می‌باشد) تقسیم می‌شود محله های دیگری هم با قدمت چند هزار ساله در حومه این شهر وجود دارد از جمله: آدریان ، اسفریز ، هرستان، تیرانچی، قلعه امیریه، قرطمان. بخش‌های جدید خمینی شهر شامل منظریه، هفتصد دستگاه ، باقر العلوم ، کوی صبا ، کوی آزادگان، کوی مهستان و ارغوان می باشند. از مناطق صنعتی این شهرستان می توان به شهرک های دوشاخ ، کوکوچی و شهرک صنعتی الکترونیک اشاره کرد.

آب و هوای خمینی شهر

آب و هوای خمینی شهر گرم و خشک است اما هر چه از سمت شرق و شمال به سمت جنوب می‌رویم به دلیل نزدیک شدن به زاینده رود هوا معتدل‌تر می‌شود. در طول سال دو نوع یخبندان با فاصله زمانی متفاوت در خمینی شهر اتفاق می افتد. یخبندان اول در نیمه آبان رخ می‌دهد و یخبندان دوم در نیمه فروردین از راه می‌رسد. حداکثر میزان بارندگی در خمینی شهر در فروردین ماه است و در فصل گرما میزان بارندگی به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد و یا اصلا بارندگی صورت نمی گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *