instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در حاجی آباد

بدره

خط تولید زغال فشرده (چینی) در حاجی آباد یکی از بهترین و سودآورترین صنایع تولیدی در آن منطقه می باشد. بازیافتی بودن مواد اولیه این صنعت که شامل خاک اره، پوست گردو و خاک زغال می باشد و به وفور در کشور یافت می شوند، از مهم ترین عوامل سودآوری به شمار می رود.

کیفیت بالای زغال چینی اعم از حرارت بالا، ماندگاری طولانی و عدم نیاز به قطع درختان و کمک به حفاظت از محیط زیست و…. عوامل دیگری هستند که راه اندازی خط تولید زغال فشرده را از صنایع پر طرفدار قرار داده است. بازار زغال چینی علاوه بر داخل کشور، دارای ظرفیت بالای صادرات نیز می باشد. دستگاه های مورد نیاز جهت راه اندازی خط تولید زغال چینی در حاجی آباد، شامل دستگاه چوب خرد کردن برای آسیاب کردن مواد اولیه اعم از خاک اره و پوست گردو، سرند برای الک کردن مواد، اکسترودر تسمه ای برای تبدیل مواد به بریکت، پالت برای انتقال بریکت ها به کوره های سنتی و در نهایت کوره های سنتی برای پخته شدن زغال، می باشد.

شرکت هات زغال با راه اندازی خط تولید زغال فشرده در حاجی آباد گامی دیگر در جهت رونق تولید زغال چینی در کشور برداشته است. راه اندازی خط تولید زغال فشرده در حاجی آباد به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب آن، می تواند کمک شایانی به رونق تولید در این شهر کند. برای آشنایی بیشتر با شهرستان حاجی آباد در ادامه این‌مقاله با ما همراه باشید.

معرفی کامل شهر حاجی آباد

این شهر در جنوب کشور و شمال استان هرمزگان و نزدیکی استان کرمان واقع شده است. همچنین فاصله حاجی آباد تا بندرعباس ۱۶۵ کیلومتر می باشد.موقعیت قرارگیری آن از شمال به شهرستان سیرجان (استان کرمان) و از شرق بخش وکیل آباد (استان کرمان) ، از غرب به شهرستان داراب (استان فارس) و از جنوب به بخش فین (شهرستان بندرعباس) از یک طرف و قرارگرفتن در کنار جاده ترانزیتی بندرعباس_ سیرجان از طرف دیگر موقعیت ویژه ای را برای تبادل صنایع موجود در این شهر و همچنین راه اندازی صنایع تولیدی جدید مانند راه اندازی خط تولید زغال فشرده در حاجی آباد، برای آن فراهم کرده است.

آب و هوای شهر حاجی آباد

تابستان های این شهر گرم و خشک و زمستان هایش نسبتا سرد است. البته به دلیل نزدیکی این شهرستان به کرمان دوره گرمای کوتاه تری نسبت به بخش های مرکزی این استان دارد. این شهر نسبت به سطح دریا دارای ارتفاع ۱۲۰۰ متری می باشد.

دو فرهنگ متفاوت در یک شهر

از لحاظ فرهنگی شهر حاجی آباد به دو بخش تقسیم می شود که گویش و پوشش ساکنان این شهرستان در بخش جنوبی آن شبیه مردم هرمزگان بوده و در بخش شمالی تحت تاثیر استان کرمان قرار دارد. اینگونه تفاوت های فرهنگی در شهرهای ایران به یکی از زیبایی های کشور عزیزمان تبدیل شده است.

اماکن گردشگری

۱)آبشار تزرج : شهر حاجی آباد به نخلستان های سرسبزش معروف است و یکی از جاذبه های زیبای آن، آبشار تزرج است. این آبشار در ۱۷۵ کیلومتری بندرعباس و در جاده ای که به روستای برآفتاب منتهی می شود، قرار دارد. شما می توانید با وسیله نقلیه خود تا کنار این آبشار زیبا رفته و با طی کردن پلکانی سبز به بالای آبشار برسید و در این حین از دیدن آسیاب های آبی نیز لذت ببرید.

۲) قلعه تاریخی حاجی آباد : این شهر در کنار قلعه ای تاریخی به وجود آمده و رشد کرده است. امروزه این قلعه بر روی صخره ای واقع در جنوب غربی شهر در ورودی حاجی آباد قرار گرفته است. ارتفاع قلعه  ۲۷_۳۰ متر و طول و عرض آن ۸۰ متر می باشد و دارای چهار برج است.

۳)چشمه بالنگان حاجی آبادیکی دیگر از جاذبه های زیبا چشمه بالنگان است که از رود کر سرچشمه گرفته است. این چشمه ی زیبا در استان فارس و در نزدیکی حاجی آباد، شهرستان اقلید واقع شده است. وجود پوشش گیاهی درختان بید و آبگیر محل زندگی ماهیان، این منطقه بسیار زیبا را به یکی از مقاصد گردشگران تبدیل کرده است.

سوغات

در سفر به حاجی آباد میتوانید سوغاتی زیبا از صنایع دستی متنوع آن مانند قالی بافی ، شیریکی پیچ(نوعی گلیم) ، چادر شب بافی ، سبدبافی و حصیربافی تهیه کنید. از سوغات دیگر این شهر خرمای پیارم و مرکبات است که از محصولات کشاورزی این شهر به شمار می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *