instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید ذغال فشرده در قوچان

نصب و راه اندازی خط تولید ذغال فشرده در قوچان استان خراسان رضوی

اگر به دنبال راه اندازی یک خط تولید با سرمایه کم و بازدهی بالا هستید ، تولید ذغال فشرده یکی از گزینه های مناسب شماست . ذغال فشرده در داخل کشور یک کالا با مصرف زیاد است و حتی به کشورهای همسایه نیز صادر می شود . لازم به ذکر است که تمامی تجهیزات و امکانات جهت راه اندازی اینچنین خط تولید از طرف هات زغال عرضه می شود و اکنون امکان راه اندازی خط تولید ذغال فشرده در قوچان نیز فراهم است .

در مورد زغال فشرده بیشتر بدانیم

زغال فشرده که به آن زغال چینی یا ذغال قالبی نیز گفته می شود ، یک ماده سوختی با ارزش حرارتی بالاست . تفاوت این محصول با زغال فشرده ، گداختگی یک نواخت و عدم ایجاد گاز سمی است . یکی از ویژگی های مهم زغال فشرده ، تولید از محصولات ثانویه چوبی مانند خاک اره و پوست گردو و پسته است . نتیجتا برای تولید این محصول نیاز به قطع درختان ارزشمند و آسیب به محیط زیست نیست .

طرح توجیهی زغال فشرده

نحوه تولید زغال فشرده

برای اینکه بتوان خط تولید زغال فشرده راه اندازی کرد ، در ابتدا نیاز به یک سوله یا سالن است . پس از تهیه دستگاه و تجهیزات خط تولید توسط هات ذغال ، کارشناسان این شرکت آموزش و راه اندازی این خط تولید را به رایگان در اختیار شما قرار می دهند.

در هر تولیدی مواد اولیه نیاز اصلی خط تولید می باشد و نکته مهم دیگر ، تامین مواد اولیه مورد نیاز توسط هات ذغال است .

 

نگاهی به شهرستان قوچان؛ هر آنچه که باید از این شهرستان بدانید

شهرستان قوچان در قسمت شمالی استان خراسان رضوی و در مرز طبیعی با کشور ترکمنستان قرار دارد و مرکز آن شهر قوچان است . مطابق با سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵ خورشیدی ، جمعیت شهرستان قوچان برابر با ۱۷۵٫۰۰۰ نفر بوده است .

 

طبیعت و جغرافیای قوچان

قوچان دارای کوه و قله های متعددیست که بلندترین آن به نام کوه هزار مسجد ، بیش از ۳۰۰۰ متر ارتفاع دارد . همچنین کوه کیسمار با ۲۷۸۱ متر ارتفاع ، کوه آرمودله با ۲۷۱۸ متر ارتفاع و کوه آق کمر با ۲۹۰۳ متر ، پس از هزار مسجد مرتفع ترین قله های شهرستان قوچان هستند . سنجر بیگ، شاه جهان و شاه داغی نیز سایر کوه های قوچان هستند .

رود های قوچان

با وجود ارتفاعات فراوان و بارندگی مناسب در این ارتفاعات ، رود های زیادی در طبیعت قوچان جاری هستند . مهمترین رود قوچان اترک نام دارد که به سمت شمال بجنورد جاری است و همین رود یک مرز طبیعی بین ایران و ترکمنستان نیز ایجاد کرده است . رود استاد و خسرویه ، چری و قره شاهرودی نیز از جمله رود های روان شهرستان قوچان هستند .

شهرستان قوچان بهرمند از آب و هوایی معتدل است که به همین دلیل تقریبا تمام دشت ها و زمین های شهرستان پوشش گیاهی بی نظیری دارد . خاک شهرستان و بخصوص خاک نواحی کوهستانی برای زراعت بسیار مناسب است .

حیات وحش قوچان

پوشش گیاهی و سرسبزی قوچان سبب شده تا گونه های بسیار جانوری در این ناحیه زندگی کنند . حیوانات وحشی مانند گرگ، گراز ، عقاب طلایی و پلنگ ایرانی و حیواناتی مانند قوچ ، بز کوهی ، میش ، کبک و خارپشت از جانوران این شهرستان سرسبز هستند .

اقتصاد

همانطور که پیش تر گفتیم ، قوچان دارای آب و هوایی معتدل و طبیعتی پوشیده از گیاه است که همین موضوع این شهرستان را به محل بسیار مناسبی برای کشاورزی تبدیل نموده است. خاک شهرستان هم برای زراعت بسیار مناسب بوده و قنات های بسیاری در زمین های قوچان دایر هستند . در قوچان محصولاتی مانند گندم ، جو و عدس به میزان بسیار زیادی کاشت و برداشت می شوند . همچنین قوچان به تولیدات میوه ای بسیاری مانند زردآلو ، سیب ، انگور و گوجه نیز شهرت دارد . در مجموع باید گفت شهرستان قوچان بیشترین تولیدات کشاورزی را در استان خراسان از آن خود نموده است .

دامپروری تبدیل نموده است . دامداران قوچانی معمولا به پرورش گوسفند فعالیت دارند که کیفیت لبنیات حاصله از این دام ها نیز بالاست .

صنایع دستی و سوغات قوچان

صنایع دستی متنوعی از جمله گلیم بافی ، نمدکوبی و سفالگری در قوچان متداول هستند . زنان قوچانی نیز در بافتن محصولات پشمی مانند کلاه و ژاکت مهارت دارند . همه اینها به علاوه چاروق و گیوه (نوعی پاپوش) از جمله سوغات شهرستان قوچان هستند . همچنین عسل طبیعی با کیفیت ، کشمش و شیره انگور را می توان از جمله سوغات خوراکی شهرستان قوچان نام برد .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *