instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

دستگاه سرند در تولید زغال چینی

سرند زغال چینی

فرآیند و دستگاه سرند در تولید زغال چینی

زغال فشرده یا زغال قالبی که با نام زغال چینی هم شناخته می شود محصولی است که به جای زغال چوب استفاده میشود. زغال فشرده برای ساخته شده باید مراحلی را طی کند که این مراحل توسط دستگاه های خط تولید زغال فشرده انجام می شود. دستگاه های متعددی درخط تولید اند که یکی از آن ها دستگاه سرند در تولید زغال چینی است.

 

عملکرد دستگاه سرند چگونه است؟

پیش از این که به کارکرد دستگاه سرند در تولید زغال چینی بپردازیم ، باید با مواد اولیه که قرار است در سرند به کار گرفته شوند آشنا شویم.

خاک اره

اصلی ترین ماده سازنده برای زغال چینی خاک ارّه می باشد. همانطور که می دانید خاک اره در ابعاد متفاوتی است، از جمله خاک اره شکری ، خاک اره دو میل و چهار میل، خاک اره پفکی و خاک اره آسیاب و دیگر انواع خاک ارّه که اندازه ها و جنس های متفاوتی دارند.

حتی در مقادیر زیاد از یک نوع خاک اره ، مثلا خاک اره شکری ،باز هم ذرات ریز و درشت وجود دارند.

هم چنین به دلیل اینکه خاک اره نوعی ضایعات چوبی است می تواند دارای مواد اضافی و براده های بزرگتر چوب باشد.

این مواد زائد در دستگاه سرند در تولید زغال چینی الک می شوند، و خاک اره ای با بیشترین مقدار هماهنگی در سایز به جا می ماند.

پوست گردو

پوست گردو نیز دیگر فرآورده برای ساخت زغال فشرده است . پوست گردو در دستگاه خرد کن یا کراشر خرد می شود ، در واقع ما به پودری از پوست گردو نیاز داریم.

پوست گردو خرد شده باز هم می تواند شامل مقادیری مواد زائد و درشت باشد ، که سرند آن را هم جدا می کند.

پودر زغال

خاک زغال یا پودر زغال معمولا به صورت پودری است، اما بسته به نوع خاک زغالی که تهیه کردید ، خاک زغال هم ممکن است شامل مقادیری مواد درشت باشد که با سرند جدا می شود.

بنابراین باید به طور کلی گفت:

خاک اره و خاک زغال توسط دستگاهی بنام سرند از دیگر مواد زائد جدا می شود و مواد اولیه خالص جهت مخلوط شدن با هم در دستگاه های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این عمل الک شدن توسط دستگاه سرند در تولید زغال چینی انجام می شود.

دستگاه سرند در تولید زغال چینی

دستگاه سرند در تولید زغال چینی

فرآیند الک کردن در دستگاه سرند در تولید زغال چینی

سرند را می توان نوعی الک بزرگ نامید که وظیفه آن الک کردن و یکدست کردن مواد اولیه است.

موادی که به سرند ریخته می شوند، روی توری بزرگ آن قرار می گیرند. سپس با روشن شدن دستگاه ، حرکات ویبره ای و تکان های سرند سبب می شود تا مواد ریزتر از توری عبور کنند، و مواد درشت تر روی توری سرند باقی بمانند. درست مانند الک کردن آرد.

با صاف و یکدست شدن مواد در سرند، ادامه فرآیند برای تولید زغال فشرده به شرح زیر انجام می شود:

راه ایجاد و تولید زغال چینی این است که در مرحله اول پس از الک یا سرند شدن مواد باید خشک شوند و نم و رطوبت آنها از بین برود. سپس مواد با هم ترکیب شده و در داخل دستگاه اکسترودر قرار می گیرند. در این دستگاه، مواد در قالب هایی به شکل مستطیل تحت فشار بسیار شدیدی قرار می گیرند تا تبدیل به بریکت شوند.

این بریکت ها خام هستند و باید زمانی را برای پخته شدن سپری نمایند تا به زغال فشرده تبدیل شوند.

پس باید توسط پالت ها به کوره ها منتقل شوند و عملیات پخت روی آنها صورت پذیرد.

پس از طی چند ساعت زغال ها آماده شده و هنگام خروج از کوره ها توسط پالت خفه کن آتش آنها خاموش می شود. سپس زغال ها باید سرد شوند و بسته بندی شده به بازار فروش ارسال می شوند.

 

در هنگام خرید دستگاه سرند به چه نکاتی باید توجه کرد؟

گرچه دستگاه سرند عملکرد ساده ای دارد و پیچیدگی ای در کار نیست، اما عمل سرند مهم است چرا که اگر مواد یکدست نباشند یا ضایعات و مواد درشت در مواد اولیه سازنده بریکت زغال باشد، بریکت و در نهایت زغال تولید شده بی کیفیت خواهند بود.

حتی اگر این اضافات و مواد درشت به مقدار زیادی باشند عمل فشرده سازی در دستگاه اکسترودر هم ممکن است به خوبی انجام نشود.

بنابراین ، سرند در عین سادگی عملکردی مهم دارد.

در هنگام تهیه سرند باید به سالم بودن توری ها، و هم چنین سایز آن ها دقت کرد.

اگر مواد اولیه تان هنوز درشت است یا مواد زائد دارد، باید توری را ها بررسی کنید و در صورت لزوم از توری های ریزتر سرند استفاده کنید.

 

فروش دستگاه سرند در تولید زغال چینی

گروه هات زغال به دلیل استفاده از نیرو و پرسنل مجرب در کارگاه، به تولید دستگاه های خط تولید زغال چینی(فشرده) پرداخته و به تمامی نقاط ایران ارسال می نماید. لذا به مشتریان عزیز اعلام می دارد که پیش از انجام هر کاری به مشاورین این مجموعه مراجعه نموده و آگاهی و اطلاعات را در خصوص کار با دستگاه ها و نحوه تولید زغال فشرده اقدام نمایند.

دستگاه سرند نیز یکی از دستگاه های همراه خط تولید است، که البته به صورت جداگانه نیز برای شما عزیزان قابل تهیه است.

هم چنین انواع توری های سرند در سایز های مختلف ، و سرویس و تعمیرات آن نیز ارائه می شود.

ضمنا هات ذغال برای راحتی و رفاه متقاضیان محترم اقدام به خرید مواد اولیه از کارگاه ها و کارخانه های چوب بری و باغداران نموده است و آماده ارائه و فروش به تمامی شهرهای کشور می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *