instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

دستگاه برش زغال فشرده | اسلایسر زغال

دستگاه برش زغال (اسلایسر)

دستگاه برش زغال فشرده یا اسلایسر چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه برش زغال ، که با نام اسلایسر زغال ، که برگرفته از کلمه slice به معنی قطعه گرفته شده است، یکی از دستگاه های مکانیکی در خط تولید زغال فشرده است.

همانند تمام دیگر اجزای خط تولید زغال فشرده ، دستگاه برش زغال هم کارایی و عملکرد خاص خود را دارد، البته داشتن اسلایسر مانند دیگر دستگاه ها الزامی نیست و بعضی از تولیدکنندگان از آن استفاده نمی کنند، اما جهت سهولت استفاده برای مشتری ، و در نتیجه فروش بهتر در بازار، می توان زغال ها را با استفاده از دستگاه برش به قطعات هم اندازه تقسیم کرده و بسته بندی کرد.

با ما همراه باشید تا در ادامه به ساختار و ویژگی ها و عملکرد و دیگر نکات دستگاه برش ذغال فشرده یا اسلایسر ذغال بپردازیم.

 

ساختار دستگاه برش زغال و عملکرد آن

دستگاه برش زغال فشرده دستگاهی تشکیل شده از قطعات مکانیکی است که ابعادی متوسط ، تقریبا یک متر در یک متر با ارتفاع ۱٫۷۰ متر دارد، و در کارگاه جای زیادی را اشغال  نمی کند.

اسلایسر زغال ، دارای یک سینی برای قرار گرفتن زغال ها، و یک یا چندین تیغه است که قالب های زغال با قرارگیری در مقابل تیغه ها ، به قطعات کوچکتر با ابعاد مساوی تقسیم می شوند.

دستگاه های برش زغال در انواع مختلفی از نظر ظرفیت ، موتور و کارایی تقسیم می شوند ، که گروه هات زغال، بهترین و کارا ترین دستگاه را با توجه به میزان تولید و کارگاه شما به صورت سفارشی برای شما تهیه می کند.

اجزای دستگاه

دستگاه برش زغال ساختار ساده ای دارد، اما این ساختار ساده باید دارای طراحی استاندارد ، ایمن و با کیفیت باشد.

استاندارد بودن از جهت عملکرد دستگاه در برش زغال ها ، کیفیت از نظر دوام دستگاه و تیغه ها ، و ایمنی از جهت سلامت کارکنان اهمیت فوق العاده ای دارد و این سه ویژگی باید حتما در تمام دستگاه های خط تولید زغال از جمله اسلایسر وجود داشته باشند.

تیغه های دستگاه برش زغال

تیغه ها که از مهم ترین اجزاء هستند، می توانند در دستگاه از یک تا ۱۶ تیغه باشند، که اکثرا از دستگاه های ۸ تیغه یا ۱۶ تیغه بنابراین ظرفیت تولید استفاده می کنند.

دستگاه ۸ تیغه یا ۱۶ تیغه از نظر عملکرد ، وقت و هزینه توجیه اقتصادی بهتری دارند.

همچنین تیغه ها از جنس سرامیکی یا استیل ساخته می شوند.

نکته ی مهمی که در مورد تیغه ها وجود دارد این است که دستگاه برش زغال هات زغال نیازی به تیز کردن تیغه ها ندارد و تیغه ها با کربن زغال تیز می شوند.

 

موتور دستگاه

موتور یا دینام دستگاه برش زغال نیز اهمیت زیادی دارد و باید کیفیت و کارایی مناسبی داشته باشد. اگر خرابی ای بخواهد در دستگاه به وجود آید به احتمال زیاد در دینام است، بنابراین دینام باید کیفیت ساخت و قدرت کافی را داشته باشد.

دستگاه اسلایسر زغال فشرده هات زغال دارای موتور موتوژن ، دارای ۲٫۵ اسب بخار قدرت برای مدل هشت تیغه ، و یا ۳ اسب بخار برای مدل ۱۶ تیغه است.

 

برق دستگاه برش زغال

بسته به نیاز شما که آیا کارگاه کوچکی دارید یا بزرگ ، یا از برق تک فاز استفاده کنید یا سه فاز نیز دستگاه می تواند متفاوت باشد.

 

مکنده

دستگاه برش زغال هنگام بریدن قطعات زغال با تیغه ها مقداری گرد زغال و آلودگی ایجاد می کند که می تواند تبدیل به دوده شود.

بنابراین یک مکنده می تواند در دستگاه وجود داشته باشد که گرد و خاک حاصل شده را مکش کرده و اجازه ورود آن به محیط را ندهد.

البته همه ی دستگاه دارای مکنده نیستند و بسته به مدل دستگاه و قیمت دستگاه برش زغال می توانند دارای مکنده یا فاقد آن باشند.

 

ایمنی دستگاه برش زغال

شعار معروف “اول ایمنی بعد کار” همواره در صدر کار هات زغال بوده ، و ایمنی و سلامت کارکنان برای هات زغال حرف اول را در کارگاه می زند ، تمامی تولیدکنندگانی که به سلامت کارکنان خود اهمیت بدهند نیز همین  نظر را دارند.

دستگاه برش زغال دارای چندین تیغه برش بسیار تیز است که می تواند خطرساز باشد، اما دستگاه های تولید شده توسط هات زغال ، با داشتن کاور و محافظ مخصوص هرگونه تماس دست اپراتور با تیغه ها را غیر ممکن ساخته است و هنگام کار با دستگاه ، تنها زغال ها در سینی چیده می شوند و تیغه ها لمس نمی شوند تا خطرساز نباشند.

از آن جایی که تیغه ها به تیز کردن هم احتیاج ندارند برخورد با آن ها تا حد ممکن وجود ندارد.

نکته : اگر برای تمیز کردن یا تعویض تیغه ها نیاز بود تا با آن ها برخورد داشته باشید، مطمئن شوید که دستگاه روشن نیست و به برق نیست.

 

ابعاد برش دستگاه برش زغال

دستگاه های برش زغال ساخته شده توسط هات زغال این قابلیت را دارند که در ابعاد مختلف برای برش زغال تنظیم شوند.

با هر اندازه ای که تنظیم شود ، تیغه ها تمام قطعات را به صورت هم اندازه و یکسان برش می دهند.

استاندارد سایز برش معمولا بین ۲ تا ۳ سانتی متر است که مطلوب ترین و رایج ترین آن نیز ۲٫۵ سانتی متر می باشد.

دستگاه برش زغال فشرده

ظرفیت تولید روزانه دستگاه برش

بسته به تعداد تیغه ها ظرفیت تولید می تواند متفاوت باشد. اما برای مدل های ۸ تیغه و ۱۶ تیغه به طور میانگین در هر نوبت کاری هشت ساعته ، یک و نیم الی دو تن زغال برش داده می شود.

 

خرید دستگاه برش ذغال

بسیاری از افراد در خط تولید زغال خود دستگاه اسلایسر را ندارند و هم اکنون می خواهند این دستگاه را به صورت جداگانه تهیه کنند.

خرید دستگاه برش زغال می تواند موجب سهولت در فروش زغال در بازار شود ، و زغال برش داده شده قیمت بالاتری دارد ، بنابراین با توجه به مناسب بودن قیمت دستگاه برش زغال و منفعت آن ، خرید دستگاه اسلایسر ارزش کار را دارد.

برای اطلاع از قیمت دستگاه برش زغال فشرده و خرید این دستگاه با ما در هات زغال تماس حاصل فرمایید.

۰۲۶۳۷۳۱۳۳۸۵

۰۹۱۲۱۱۵۶۸۰۵

امکان خرید در هر کجای کشور که هستید وجود دارد.

به همراه آموزش کار با دستگاه و نصب و راه اندازی آن به صورت رایگان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *