instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

خط تولید زغال فشرده در کازرون

خط تولید زغال فشرده در کازرون

زغال فشرده که با نامهای گوناگونی مانند زغال چینی ، زغال قالبی و یا صنعتی مشهور است بدلیل کیفیت مرغوب ، تولید حرارت بالا، ماندگاری طولانی و عدم نیاز به قطع درختان برای تامین مواد اولیه ، قابل بازیافت بودن مواد اولیه و همینطور کمک به سلامت  محیط زیست یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین صنایع کشور محسوب می شود. این صنعت سودآور علاوه بر داخل کشور در سایر کشورهای دنیا نیز رواج داشته است و کشور ما در زمینه صادرات زغال فشرده بسیار فعالانه و پیگیر عمل کرده است. مقصد صادرات این محصول کشورهای ترکیه ، عراق ، پاکستان، قطر ، عمان ، امارات متحده عربی، بحرین، لبنان، آذربایجان ، ارمنستان و بعضی کشورهای اروپایی می باشد.در حال حاضر در شهرستان کازرون از توابع استان فارس تعداد زیادی کوره‌های تولید زغال فعال فشرده بشکل مستمر فعال هستند که مجوز فعالیت و تولید آن از طرف اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان صادر شده و تحت نظارت مستقیم این سازمان مشغول به کار هستند.

زغال فشرده ی چینی از ترکیب سه ماده اولیه خاک زغال ۸۰% ، پوست گردو ۱۰% و خاک اره ۱۰% تهیه می شود. خوشبختانه این مواد براحتی در این شهر در دسترس بوده و با قیمت مناسب قابل تهیه اند.

کازرون در حد فاصل شهرستان شيراز و استان بوشهر قرار دارد و مانند گذرگاهی برای تبادل کالا میان این دو استان و محل عبور مسافرین می باشد و بهمین علت از موقعيت حساسی برخوردار است.

 

 درباره شهرستان کازرون بیشتر بدانیم

كازرون يكي از شهرهاي قديمي ايران است كه طبق نوشته های مورخین و محققین قدمت آن به دوران ساسانیان بر ميگردد. همچنین وجود آثار باستانی بیشمار به سبک ساسانیان گویای این مطلب می باشد. مجسمه سنگی شاپور اول واقع در غار شاپور بزرگترین و تنها مجسمه باستانی ایران بوده و شهر تاریخی بیشاپور، معبد آناهیتا ( الهه ی آب و آبادی) و گذرگاه خاکی جاده شاهی در کازرون از آثار ارزشمند تاریخی این شهر محسوب می شوند. ضمن اینکه غار شاپور و شهر بیشاپور از مناطقی هستند که بعنوان میراث تاریخی ایران در یونسکو ثبت شده اند.

از دیگر آثار تاریخی کازرون می توان به آتشکده کازرون، باغ نظر ، آرامگاه شیخ ابواسحاق کازرونی،کاروانسرای سنگی میان کتل ، قلعه نارنجی، روستای دوان، سرمشهد (بزرگترین محوطه ساسانی-اسلامی)، قلعه پوسکان ، معبد آناهیتا ، قلعه دختر دوان، تالار تشریفات شاپور، مسجد و مدرسه دوران اسلامی بیشاپور، ایوان موزاییک بیشاپور، کاروانسرای کمارج، کاروانسرای کنارتخته، آتشکده بیشاپور، مجسمه شاپور اول، قلعه دختر بیشاپور، استودان‌های ساسانی، چهارطاقی جره، روستای تاریخی دوسیران، بازار کازرون، کتیبه نرسه در بیشاپور و نقش برجسته تنگ قندیل و بسیاری ساختمان و بنای دیگر اشاره نمود.

نام این شهر از گازران و گازرون گرفته شده‌است چون در زمان سلسله دیلمیان کارخانه‌های پارچه‌بافی در کازرون بوده اند پارچه‌های توزی و دبیکی می بافته اند و افرادی با عنوان گازر یعنی شوینده الیاف کتان در این شهر مشغول فعالیت بوده اند. از آن تاریخ این شهر به شهر گازران یعنی شهر گازرها معروف شده و بعدها این نام بصورت گازران و امروزه کازرون تلفظ می شود.

کازرون از چندین محله قدیمی از جمله محله آهنگران، محله مصلی، محله کوزه‌گران، محله علیا، محله چهابی، محله گنبد ، محله بازار، محله امامزاده و چند محله دیگر که جدیدا در حوالی شهر و در طی سالیان گذشته به‌ وجود آمده‌ اند تشکیل شده است.

موقعیت جغرافیایی

کازرون شهری به مساحت ۴۰۶۰ كيلومتر در غرب استان پهناور فارس بوده و مرکز آن شهرستان کازرون است. موقعیت جغرافیایی این شهر از سمت مشرق و شمال شرقی به شيراز، از سمت جنوب شرقي به شهرستان فيروزآباد، از سمت غرب و شمال غربي به نورآباد ممسني و از سمت جنوب و جنوب غربي به شهرستان برازجان منتهي مي شود.

كازرون در منطقه اي كوهستاني با ارتفاعات زیاد ( حدود ۶۰% از سطح شهر ) واقع شده كه از سلسله جبال زاگرس از سمت شمال غربي به سمت جنوب شرقی امتداد يافته اند. این ارتفاعات بلند و گسترده تأثير ویژه ای در پراكندگي جمعيت شهر دارد.

آب و هوای کازرون

آب هوای کازرون در فصل تابستان گرم و خشک و در فصل زمستان خنک و معتدل است.کوچ ‌نشینان استان فارس از مناطق خوش آب و هوای اطراف این شهر برای ییلاق و قشلاق استفاده می کنند.

طبق آمارهای سازمان هواشناسي استان فارس بارندگي در کازرون بيشتر در ماههاي آذر، دي و بهمن مي باشد. میانگین متوسط بارندگي سالانه برابر با ۴۵۰ ميليمتر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *