instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

خط تولید زغال فشرده در ملکشاهی

خط تولید در آشتیان

خط تولید زغال فشرده در ملکشاهی یکی از جدیدترین شغل ها است. شما می توانید در محل زندگی خود راه اندازی کنید و به سود بسیاری دست پیدا کنید!

ذغال فشرده برای محیط زیست و منابع طبیعی نوید ادامه زندگی است. برای كاهش آلودگی محیط زیست و گازهای گلخانه ای از سوخت جایگزین حاصل از ذغال فشرده استفاده می گردد.

خط تولید زغال فشرده در ملکشاهی

راه اندازی خط تولید زغال جزو خط های تولید پرسود در ایران می باشد. دلیل آن را می توان فراوانی مواد اولیه برای تولید زغال فشرده عنوان کرد. در صورتی که می خواهید وارد این عرصه شوید ولی هیچ پیش زمینه ای از این موضوع ندارید ما به شما کمک می کنیم هرچه سریع تر کسب و کار خود را راه اندازی کنید! ما با مشاوره رایگان و ارائه آموزش های ضروری در کنار شما هستیم. در نهایت با تامین مواد و دستگاه های لازم برای تولید زغال فشردهدر این زمینه شما را یاری میکنیم.

درباره شهر ملکشاهی بیشتر بدانیم!

شهرستان ملکشاهی دارای دو بخش مركزی و گچی است كه دارای وسعتی با حدود ۲۰۲۰ كبلومتر مربع است كه دارای ۳۱ اثز ثبتی در فهرست آثار ملی و ۴۳ اثر شناسایی شده است كه در حال گذارندن مراحل قانونی ثبت می باشند.

این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی است كه می تواند در ایام نوروز محل مناسبی برای مسافران نوروزی باشد.

آبشار امام در روستای اما، تالاب سیاب درویش در روستای سیاب و دریاچه سد چم گردلان از مهمترين آثار گردشگری طبیعی در شهرستان ملکشاهی است.

امامزاده های سید محمد عابد فرزند بلافصل امام موسی كاظم(ع)، برادر امام رضا(ع) واقع در روستای گنبد بخش مركزی و سید محمد ابوچماقین(ع) واقع در روستای خوشادول شوهان از جاذبه های مذهبی شهرستان ملکشاهی است.

آتشكده قینفر بر ارتفاعات پشمین روستای گنبد پیرمحمد و مشرف بر دشت مهران واقع است كه از آثار ثبتی است.

مصالح به كار رفته در این آتشكده شامل سنگ، سنگ های رودخانه ای، ملات ساروج است و ارتفاع آن پنج متر و مساحتش هم ۵۰ متر است.

آتشكده كوشک قینفر دارای چهار ورودی است كه آتش دان در وسط آن قرار گرفته است و در ضلع شمالی این آتشكده يک باغ وسیع و چند درخت زیتون در كنار چشمه ای با آب شیرین قرار دارد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملکشاهی در گفت وگو با تسنیم اظهار كرد: با توجه به تحقیقات انجام شده این آتشكده بر سر راهی ساخته شده است كه در زمان های گذشته مسیر حركت كاروان های تجاری از ایران به طرف بین النهرین بوده است.

وی افزود: با توجه به نحوه ساخت آن مصالح بكار رفته در این آتشكده مربوط به دوران ساسانی با قدمتی نزديک به ۲۰۰۰ سال است كه مردم از آن برای مراسم های دینی خود استفاده می كردند.

طالب خزان تصریح كرد: نقش برجسته گل گل نقشی است كه بر دل صخره ای حدود ۱۰۰ متری ضلع شمالی رودخانه گل گل قرار گرفته است.

وی گفت: قدمت این سنگ نوشته به هزاره نخست قبل از میلاد بر می گردد كه قدمتی حدود ۳۰۰۰ سال دارد و حاوی مطالبی مربوط به فتح تمدن كهن عیلام باستان است كه به دست آشور بانی پال پادشاه آشوریان نوشته شده است.

ملکشاهی با ۲ هزار كیلومتر مربع گستره در حد فاصل جنوب و شمال استان ایلام در دامنه دیواره كوهستانی و طویل كبیركوه از تنوع طبیعی و دیرینگی تاریخی كم نظیری بهره مند است،برخوردار ی از كوهستان های زیبا و مرتفع، بلوطستان های انبوه، آبشارهای طبیعی و البته سد زیبای چم گردلان و در این مبانه، آثار تاریخی چون سنگ نبشته گل گل و به خصوص بركت وجود امامزاده سید محمد عابد (ع) و امامزاده ابوچماقین این شهرستان را در موقعیت ممتاز گردشگر قرار داده است كه تعطیلات نوروزی و حضور میهمانان بردار و نمونه ای از این ظرفیت و موقعیت است.

جاذبه های تاریخی و مذهبی

۴۳ اثر شناسایی شده تاریخی كه ۳۱ اثر آنها در فهرست اثار ملی ثبت شده است به عنوان یادگاران دیرین حیات و رونق ملکشاهی در دوره های مختلف تاریخی و ماقبل تاریخ جاذبه های گردشگری تاریخی این شهرستان را تشكیل می دهند كه از بین آنها سنگ نبشته آشور بنی پال و آتشگاه قینفر در مركز توجه علاقه مندان قرار دارند.

نقش برجسته گل گل و به تعبیری سنگ نبشته آشور بنی پال یادگاری با قدمت سه هزار ساله بر صخره ای در كناره رودخانه گل گل حكاكی شده است تا از رازهای تاریخی قوم های آشور و ایلام رمز گشایی كند.

نقش برجسته گل گل به نظر می رسد نمونه ای از الگوی رایج دوره های باستانی پیشین در ثبت ظفر و فتح های بزرگ باشد كه در ان فتح و نابودی تمدن ایلام توسط قوم آشور مستند سازی و ثبت شده است.

آتشكده یا آتشگاه قینفر باپنج متر ارتفاع و مساحت ۵۰ متر مربع با مصالحی از جنس سنگ های رودخانه ای و ملات ساروج ۲با قدمت هزار ساله بر ارتفاعات پشمین روستای گنبد پیرمحمد و مشرف بر دشت مهران واقع است جایی كه مبتنی بر یافته های تحقیقی و تاریخی در دوره ساسانی مسیر حركت كاروان های تجاری از ایران به طرف بین النهرین بوده است.

این بنا چهار ورودی دارد كه آتش دان در وسط آن قرار گرفته است و در ضلع شمالی این آتشكده بقایای يک باغ وسیع و چند درخت زیتون در كنار چشمه ای با آب شیرین قرار دارد.

اكوتوریسم مزیت دیرین ملکشاهی

اما همه این جاذبه ها در بستر زیبای طبیعت بهاری و زیستگاهی ملکشاهی است كه موجب رونق حضور میهمانان نوروزی این شهرستان می شود.

آبشار اما،تالاب سیاب درویش در روستای سیاب و دریاچه سد چم گردلان و زیستگاه های متنوع و بكر گیاهی و جانوری كبیر كوه، ویژدرون، نشاط، دره باجک و جنگل بیوره از مهم ترين جاذبه های گردشگری طبیعی منطقه محسوب می شوند كه در ایام نوروز جلوگاه نهایت زیبایی طبیعت می باشند.

۱۵۰ هزار هكتار عرصه طبیعی ملکشاهی شامل كوهستان، جنگل و مرتع موجب شده كه این شهرستان به عنوان زیستگاه ها و ذخیره گاه گیاهی و جانوری بی مانندی مطرح شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *