instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

خط تولید زغال فشرده در قصر شیرین

خط تولید زغال فشرده در قصر شیرین

راه اندازی خط تولید ذغال فشرده در قصر شیرین

نصب و احداث خط تولید زغال فشرده در قصر شیرین استان کرمانشاه

تولید ذغال فشرده یکی از کسب و کار های پر رونق است که علاوه بر پر بازده بودن ، نیاز به تامین هیچ گونه مواد اولیه خارجی ندارد ! راه اندازی خط تولید زغال فشرده با سرمایه ای بسیار مناسب صورت می گیرد . اکنون در بسیاری از استان ها و شهرهای کشور این خط تولید راه اندازی شده و این امکان برای قصر شیرین هم فراهم است تا به جمع تولید کنندگان ذغال فشرده بپیوندد .

ذغال فشرده چیست؟

ذغال فشرده یا زغال قالبی ، که به آن ذغال چینی نیز گفته می شود ، یک بریکت سوختی می باشد که توسط الیاف طبیعی چوب مانند خاک اره ، پوست گردو و مواد اینچنینی ساهته می شود . یکی از مزایای این نوع ذغال نسبت به انواع معمولی ، عدم قطع درختان و آسیب به محیط زیست است . همچنین کیفیت بالاتر حرارت تولید شده و سوختن بهتر ، از مزایای زغال فشرده هستند .

چگونه می توان ذغال فشرده تولید نمود؟

برای تولید ذغال فشرده در ابتدا به یک سوله یا سالن برای خط تولید نیاز است . سپس می بایست دستگاه های تولید ذغال فشرده را از شرکت هات ذغال تهیه کنید . لازم به ذکر است که هات ذغال راه اندازی خط تولید و همچنین آموزش های مرتبط با آن را بصورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد .

نکته مهم دیگر ، تامین مواد اولیه مورد نیاز شما برای تولید ذغال فشرده توسط هات زغال است . پس برای راه اندازی و تهیه مواد اولیه هیچ مشکلی نخواهید داشت .

اکنون امکان ارسال و راه اندازی خط تولید زغال فشرده در قصر شیرین و سایر شهر های کشور فراهم است .

 

نگاهی به شهر تاریخی قصر شیرین

قصر شیرین شهری است که در ۱۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه و در مرز با عراق قرار دارد . این شهر تاریخی که در آن آثاری از دوره ساسانیان کشف و ثبت شده اند ، دارای آب و هوای نسبتا متغیر در قسمت های مختلف است . به همین دلیل نیز محصولات کشاورزی متنوعی دارد .

خط تولید زغال فشرده در قصر شیرین

تاریخچه مختصری از قصر شیرین

پیشینه شهر تاریخی قصر شیرین به دوران ساسانیان و خسرو پرویز باز می گردد ؛ خسرو پرویز با ساختن کاخ هایی مجلل و متناسب با آب و هوای این شهر ، قصر شیرین را بنا نهاد . طبق روایات تاریخی ، خسرو پرویز این کاخ ها را برای معشوقه مسیحی خود شیرین ساخت .در متون تاریخی پس از اسلام ، از قصر شیرین بعنوان شهری با ساختمان های باشکوه نام برده شده است . حمله عثمانی ها در سال ۱۲۹۵ خورشیدی را می توان از وقایع دوران معاصر این شهر دانست .

اقتصاد

مردم قصر شیرین از دیرباز تا کنون به کشاورزی مشغول بوده اند . امروزه نیز تنوع زیادی در محصولات کشاورزی این شهر وجود دارد . به علت آب و هوای متنوع در قسمت های مختلف این شهر ، چند نخلستان با درخت های بلند نیز در قصر شیرین وجود دارد .

در سال ۱۸۴۸ وجود تعدادی چاه نفت نیز در قصر شیرین تایید شد . در سال ۱۹۰۱ میلادی استخراج از این چاه ها توسط شرکت نفت ایران و انگلیس صورت گرفت .دو میدان نفتی واقع در نفت شهر تا سال ۱۹۰۴ روزانه حدود ۶۰۰ بشکه نفت خام تولید می کردند اما در همین دوره این میدان نفتی بسته شد . امروزه استخراج به از این معادن نفتی محدود است .

جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی قصر شیرین

کاخ خسرو  یا قصرشیرین

طبق بررسی ها این بنا توسط خسرو پرویز در دوره ساسانیان برای همسرش “شیرین” ساخته شده است . با بررسی آثار به جای مانده از این بنا ، آن را کاخی بسیار زیبا تشریح کرده اند . متاسفانه این بنای تاریخی مهم به شدت توسط ارتش بعث آسیب دید و اکنون قسمت هایی از آن به جای مانده اند .

کاخ خسرو  یا قصرشیرین

بان قلعه

بان قلعه یکی از آثار تاریخی قصر شیرین است که قدمت آن به دوره ساسانیان می رسد . طبق روایات تاریخی ، این قلعه توسط خسرو پرویز بنا شده است . بان قلعه نیز در جنگ تحمیلی به شدت آسیب دید و اکنون خرابه هایی از این بنا به جای مانده اند .

بان-قلعه-قصرشیرین

چهار قاپی

قدمت این بنا  نیز به دوره ساسانیان می رسد و طبق داده های تاریخی این محل یک آتشکده بوده است .

چهار قاپی

کاروانسرای عباسی

این بنا در دوره صفویه بنا شده و در تاریخ ۱۳۸۱ شمسی به ثبت آثار ملی ایران رسیده است . کاروانسرای عباسی در وضعیت مناسبی قرار دارد و اکنون قسمتی از این کاروانسرای تاریخی به عنوان موزه مردم شناسی استفاده می شود .

کاروانسرای عباسی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *