instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

خط تولید زغال فشرده در سرعین

سرعین

خط تولید زغال فشرده در سرعین یکی از راه های رسیدن به سودی سرشار در این شهرستان می باشد.

از مزیت های ذغال های چینی، ماندگاری آن ها و در واقع سوختن به مدت طولانی تری است، كه سبب می شود بتوان مقدار بیشتری از ذغال بهره برده، نیازی به روشن کردن و باد زدن آن نبوده، و البته مقادیر کمتری از ذغال استفاده شود.

هم چنین حرارت ذغال فشرده نسبت به ذغال سنتی بالاتر است، كه این امر در مواردی چون پخت و پز و قلیان کشی يک مزیت بوده، و كار را راحت تر می کند.

البته باید توجه داشته باشید كه حرارت و ماندگاری بالای ذغال فشرده، به کیفیت آن بستگی دارد، و اگر ذغال فشرده ای كه استفاده کرده اید فاقد این ویژگی است، دارای کیفیت لازم نیست و بهتر است ذغال تولیدی با کیفیت تری تهیه کنید.

خط تولید زغال فشرده در سرعین

کوره های سنتی از خشت و گل ساخته می شوند و برای راه اندازی کوره سنتی اندازه زیادی دود و گاز های سمی وارد جو می شوند كه برای محیط زیست بسیار خطر دارد. در برابر مواد اولیه کوره های فشرده خاک اره، پوست گردو يا بادام و خاک ذغال است كه به فراوانی پیدا می شوند. از طرفی برای روشن سازی کوره های فشرده آلودگی وارد جو نمی شود. در کل فرآیند تولید در کوره های فشرده کوتاه است.

با توجه به دیگر مزیت های زغال فشرده همچون سوختن طولانی تر و هدر نرفتن در شکستن و خرد کردن، بدیهی است كه استفاده از ذغال فشرده بهینه تر است و در دراز مدت متوجه خواهید شد كه هزینه های شما هم پایین تر است. پس اگر مصرف ذغال شما زیاد است، باید از ذغال فشرده بهره مند شوید.

راه اندازی خط تولید زغال فشرده یکی از بهترین شغل های تازه در ایران میباشد.شما با کمک آن می توانید یک شغل جدید با درآمد بسیار مناسب داشته باشید!

درباره شهر سرعین بیشتر بدانیم!

همراهان فاینداتور در ادامه تورهای ایرانگردی این بار، برای سفر به كوهستان های شمال غربی ایران آماده شوید. سرعین اردبیل مقصد این هفته ایرانگردی ما خواهد بود. همه ما سرعین را به خاطر چشمه های آبگرم آن می شناسیم اما اینبار می خواهیم معرفی متفاوتی از شهر سرعین داشته باشیم.

سرعین Sarein يک واژه فارسی است و به زبانی تركی آن را سَریین می خوانند. سرعین یعنی “جای خنك” كه در زبان عرب به معنای چشمه هم استفاده می شود. سرعین هم مانند همه شهرهای ایران دارای اسامی تاریخی مختلفی است كه مشهورترين آنها “ساری قیه” و “سرائین” می باشند. این نام ها در اسناد تاریخی وجود دارند.

آب و هوای سرعین

حداكثر درجه هوا در شهر سرعین ۲۵ درجه سانتیگراد و حداقل دمای سرد سرعین منفی ۷/۸- درجه سانتی گراد است. میزان بارندگی سالیانه در شهر سرعین حدود۵۲۰ میلیمتر است و جمعیت ساكن در این شهر در سال۵۲۵۰،۱۳۸۲ نفر اعلام شده است.

جاذبه های سرعین

شهر سرعین به خاطرداشتن چشمه های آب گرم متعدد معروف است و همه ساله در فصل تابستان پذیرایی ایرانگردان و جهانگردان فراوانی است.

روستای تاریخی كنزق سرعین

روستای تاریخی كنزق در دو كیلومتری شرق شهر سرعین وجود دارد كه دارای دره های متعددی است، نام معروف ترين دره در این روستا ساری دره (دره زرد) است. ساری دره دارای تعدادی چشمه طبیعی بوده و با درختان گلابی و گیاه گیلیديک و آب روانی كه از میان دره می گذرد یكی از مناطق دیدنی و زیبای روستای كنزق است.

تورش سویی (آب ترش)

تورش سویی دارای آب ترش و بسیار گازدار است كه نوشیدن آن برای بیماری های معده، بیماری های پوستی وخارش دست توصیه می شود.

مردان بولاغی سرعین

مردان بولاغی آبی بسیار خنک، زلال و سبكی دارد كه برای بیماری های پوستی مثل كهیرزدگی بسیار مناسب است. در بالا دست این دره تپه ای به نام (حسین تپه) وجود دارد كه در آن غارهای متعددی است كه این غارها مانند شهری در زیر كوه قرار گرفته اند، از این غارها اشیاء تاریخی متعددی یافت شده است.

آبگرم گاو میش گلی

آبگرم گاو میش گلی در شهر سرعین وجود دارد كه ارتفاع آن ۱۹۴۰ متر از سطح دریا است و دارای آبدهی ۱۴۰ لیتر در ثانیه است. این آبگرم دارای استخری روباز به مساحت ۴۰۰ متر با عمق ۱۳۰ سانتی متر كه به صورت دائمی و جوشان در جریان است كه دمای آب در حوض آن ۴۶ درجه سانتی گراد است.

آبگرم سبلان

آبگرم سبلان بزرگ ترين مجتمع آب درمانی خاورمیانه در شهر سرعین،با امكانات و استخرهای متعدد سرپوشیده و حوضچه های جكوزی، سونای خشک و بخار، دوش ها و وان های انفرادی متعدد، خدمات پزشكی و درمانی مجزا برای مردان و زنان، حوضچه های آب سرد، دوش های آب سرد و گرم، واحد جكوزی و بخش فیزیوتراپی است.

آبگرم بش باجیلار

یكی از قدیمی ترين آبگرم های سرعین آبگرم بش باجیلاراست كه در قدیم به دره لر سویی معروف بوده است. وجه تسمیه نام آن به علت جوشیدن آبگرم از پنج مظهر در محل چشمه بوده كه آن پنج خواهر یا همان بش باجیلار به زبان تركی نام گرفته است. آب این مجتمع از ۵ دهنه چشمه فوق الذكر و پمپاژ مقداری از آب گاومیش گلی تأمین می شود كه آبدهی آنها روی هم رفته ۱۳ لیتر در ثانیه و به صورت دائمی و جوشان است.

دهكده صخره ای باستانی ویند كلخوران

ویند كلخوران دهكده ای سنگی با مجموعه ای از خانه های سنگی منفرد است كه اغلب در زیر تپه ای به نام چله خانه قرار دارد كه به صورت يک پدیده معماری و باستانی بی نظیر است. این دهكده در حدود پنج كیلومتری جنوب و جنوب غربی سرعین و در نزدیكی جاده اردبیل – نیر قرار گرفته است و خانه های سنگی در قوردی قیه، تپه چله خانه، قره قیه و مسجدیری قرار گرفته اند.

تپه باستانی آناهیتا

تپه باستانی آناهیتا، در سمت غربی شهر سرعین قرار دارد و با شماره ۱۹۷۶ به ثبت آثار ملی رسیده است. از كاوش های انجام شده در این منطقه اشیا و سفالینه هایی به دست آمده كه قدمت آنها به اواخر هزاره دوم و اول قبل از میلاد مسیح بازمی گردد. معبد آناهیتا سال ها محل عبادت و ریاضت مغ ها و موبدان زرتشتی بوده و این معبد و حوالی آن به نام ساری قیه ییلاق، آسایشگاه تابستانی حاكمان ساسانی بوده است.

دره گلستان

دره گلستان یا قزل گل لر(آبگیرهای طلایی) یكی از زیباترين دره هایی است كه در ۱۹ كیلومتری سرعین قرار دارد. دره گلستان كه به آن دره آلوارس هم می گویند از دره های شرقی سبلان است كه علاوه بر زیبایی و سرسبزی اش، زیستگاه كبک و قوچ و بز هم هست.

آبشار ورگه سران

یكی از بكرترين نقاط دیدنی دامنه های سر سبز سبلان آبشار ورگه سران است كه در روستایی به همین نام و در شمال سرعین قرار گرفته است.این آبشار در ۵دقیقه ای سرعین قرار دارد و در دره و تنگه طبیعی این روستا چشمه های معروف و پرآب زیادی معروف به قیرخ بولاخ یا چهل چشمه وجود دارد كه در اثر برخورد آب آنها با صخره ها آبشاری دیدنی به وجود آمده است.

روستای آتشگاه

روستایی كهن و تاریخی به نام آتشگاه كه به نام آغ مام شهرت دارد در چند كیلومتری شمال سرعین است كه به علت حضور تپه ی باستانی ومعبد ها و آتشكده در كنار طبیعت سرسبز و بارگاه امامزاده عبدالله، بسیار دیدنی و جذاب است. در این روستای تاریخی آتشگاه، نشانه هایی از معبد و آتشكده ای كهن وجود دارد كه از آن به نام آتشكده ی آذرفریق می گویند كه این اثر تاریخی روی تپه ای باستانی قرار دارد كه تنها ویرانه هایی بیش از آن باقی نمانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *