instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

تاسیس کارخانه تولید زغال فشرده در آشتیان

خط تولید در آشتیان

تاسیس کارخانه تولید زغال فشرده در آشتیان یکی از کارهای پرسود در  این شهرستان می باشد.

امروزه با پیشرفت صنعت زغال فشرده و روی‌آوردن صنایع به تولید زغال با کیفیت بالا، صنعت زغال فشرده رونق زیادی در کشور پیدا کرده است. شرکت هات زغال با توجه به فعالیت‌های خود در تمام زمینه‌های تولید زغال فشرده از فروش مواد اولیه و دستگاه ها گرفته تا ارائه مشاوره به علاقه مندان این حوزه و همچنین تضمین خرید زغال فشرده، نقش پر رنگی در رونق این صنعت دارد.در صنعت تولید زغال فشرده با توجه به سرمایه اولیه پایین و کیفیت بالای محصول از یک طرف و جذب بازارهای داخلی و خارجی از طرف دیگر، کارآفرینان زیادی، به سوی راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر خود روی آورده اند.

در راه اندازی خط تولید زغال فشرده با توجه به نیاز به سرمایه اولیه پایین به دلیل استفاده از مواد اولیه در دسترس و ارزان مانند خاک‌اره، خاک زغال و پوست گردو، کارآفرینان نیاز به سرمایه اندکی برای راه‌اندازی خط تولید زغال فشرده خواهند داشت. همچنین دستگاه‌هایی چون سرند، آسیاب، اکسترودر و کوره ،جزو دستگاه‌های اصلی این خط تولید محسوب می‌شوند. کارآفرینان در هر مرحله می توانند با تماس با مشاورین و متخصصین شرکت هات زغال سوالات و ابهامات خود را در زمینه راه اندازی خط تولید زغال فشرده رفع نمایند.

اکثر شهر های ایران از جمله آشتیان،امکانات و شرایط راه اندازی خط تولید زغال فشرده و توسعه این صنعت را دارا می باشند.  با توجه به رونق راه‌اندازی خط تولید زغال فشرده در شهرهای مختلف، یکی از شهرهای قابل‌توجه برای راه‌اندازی خط تولید زغال فشرده شهر آشتیان می‌باشد. شرکت هات زغال می‌تواند برای کارآفرینان علاقه‌مند به راه‌اندازی خط زغال تولید فشرده در آشتیان تمام خدمات مورد نیاز این صنعت را ارائه دهد. برای آشنایی بیشتر با شهر آشتیان و امکانات موجود در آن برای راه‌اندازی خط تولید زغال فشرده تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با شهرستان آشتیان

شهرستان آشتیان در شمال اراک و در مرکز استان مرکزی واقع شده است. که فاصله ی آن تا مرکز به ۸۰ کیلومتر می رسد. این شهرستان توسط شهر های تفرش و قم، شهرستان‌های دلیجان و اراک و فراهان محدودشده است. شهر آشتیان  در شمار شهرهای تاریخی ایران قرار می‌گیرد و در واقع نام قدیم آن در زمان زرتشتیان و ایران باستان، آتشدان بوده است که در زمان های مختلف تغییر نموده و به آشتیان تبدیل شده است. تاریخ این شهر نشان می دهد که این شهر در زمره قدیمی‌ترین شهرهای ایران قرار دارد. حتی این شهر در پیش‌از اسلام نیز منطقه‌ای آباد بوده‌است و دارای تاریخی کهن می باشد. وجود بناهای قدیمی مانند ۱۵ آتشکده، ۷ قلعه آب‌انبار قدیمی و‌ سردرهای منقش حمامی معروف به حمام آقا، در زمره آثار تاریخی این شهر محسوب می‌شوند.

آب و هوای آشتیان

شهر آشتیان جزء مناطق سردسیر ایران محسوب می‌شود که در حاشیه کوه‌های اراک قرار گرفته است و از طرف غرب به ارتفاعات زاگرس مشرف می‌شود. این شهر به‌خاطر جایگاه جغرافیایی خود، زمستان‌های سرد و کوهستانی دارد اما در تابستان ییلاق خوبی برای گردشگران به شمار می رود.  ییلاق زیبای شهرستان آشتیان، روستای آهو نام دارد که هرساله گردشگران زیادی را به سوی خوب جذب می کند.آب‌وهوای این شهر در زمستان‌ها سرد و خشک و در تابستان‌ها معتدل و خوب است. ارتفاعات معروف این شهرستان ،کوه رف قاسم کش، کوه کلاهه و میراب هستند.

اقتصاد آشتیان

شغل اصلی مردم آشتیان کشاورزی و دامداری است.همچنین در این شهر کارگاه‌های صابون‌سازی با تولید صابون محلی، رونق زیادی پیدا کرده اند.

سوغات آشتیان

برای سوغات در این شهر می‌توان به صابون محلی و محصولات کشاورزی ازجمله گردو، بادام، انگور، توت،سیب و گندم و در صنایع دستی شهرستان آشتیان  به دست‌بافت های سنتی مثل گلیم‌بافی و قالی‌بافی، رودوزی‌های سنتی و آثار چوبی چون معرق‌کاری اشاره کرد.

آشتیان شهر دانش و مشاهیر

آشتیان شهری است که  مشاهیر،سیاست‌مداران ،استادان و دانشمندان زیادی را در خود جای داده‌است. دکتر محمد قریب، دکتر سعید کاظمی آشتیانی، دکتر محمدتقی خرسندی، میرزا هدایت‌الله آشتیانی، دکتر محمد مصدق،میرزا یوسف آشتیانی، میرزا حسن مستوفی‌الممالک، ازجمله مشاهیر این شهر باستانی به شمار می‌روند. در زمره شعرا می‌توان از پروین اعتصامی شاعر معروف معاصر، میرزا اسماعیل آشتیانی معروف به شعله و عباس اقبال آشتیانی مورخ و نویسنده معاصر ایرانی نام برد. علمای معروفی مانند میرزا حسن آشتیانی ،حاج شیخ ابوالقاسم دانش آشتیانی، سید جلال‌الدین آشتیانی، میرزا مهدی آشتیانی حکیم از جمله روحانیون این شهر بزرگ هستند.

جاذبه های تاریخی

منزل پدر دکتر مصدق، موزه آشتیان، امامزاده فاطمه صغری ،روستای سیاوشان، امامزادگان روستای نمونه گردشگری آهو، آب‌انبار ، منزل دکتر قریب، بازار سنتی ، خانه میرزا حسن آشتیانی، خانه دکتر عبدالعظیم قریب، پل حاج‌محمد باقر، آسیاب جفتی، خانه معتمدالدوله، حسینیه صاحب‌الامر، تکیه سر پل ،مسجد جامع گرگان، امامزاده عبدالله و … از جمله  اماکن تاریخی این شهرستان به شمار می‌روند.

جاذبه های طبیعی

برای جاذبه‌های طبیعی می‌توان به بام آشتیان، پارک جنگلی روستای آهو، منطقه شکار ممنوع کلاهه اشاره کرد.

مراسم های سنتی

همچنین مراسم‌های سنتی قدیمی مانند تعزیه خوانی هرساله در شهرستان آشتیان برگزار می‌شود. مراسم تعزیه گرکان شهرستان آشتیان به‌عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی کشور ثبت‌شده است.در گرکان بالغ‌ بر صد سال است که این مراسم همواره پابرجاست و در سالروز شهادت و وفات ائمه اطهار برگزار می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *