instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

اشتغال زایی توسط تولید زغال فشرده در کشور

اشتغال زایی تولید زغال فشرده

تولید زغال فشرده به عنوان کسب و کار پر سود و اشتغال زایی توسط آن

با توجه به نیاز مصرفی عموم افراد، امروزه تولید زغال فشرده به عنوان یک کسب و کار پر سود شناخته می شود. تولید زغال فشرده از آن جهت که نیاز به سرمایه میلیاردی ندارد و می توان با داشتن سرمایه اولیه و تمهیدات لازم اقدام به تولید زغال فشرده کرد. اکثر تولید کنندگان و یا همان کارآفرینان با توجه به فراهم سازی شرایط لازم جهت تولید زغال فشرده سود بالایی کسب می کنند و از طرفی موجب اشتغال زایی افراد در این صنعت می شوند. تولید زغال فشرده بر عکس کسب و کارهای دیگر نیاز به سرمایه آنچنانی ندارد بلکه با فراهم سازی شرایط لازم و همچنین سرمایه اولیه می توان بستر مناسبی را برای اشتغال زایی افراد فراهم کرد.

مواد اولیه زغال فشرده به وفور در اکثر شهرهای کشورمان یافت می شود. بسیاری از تولید کنندگان در شهرهای مختلفی از کشورمان با در نظر گرفتن بودجه ای مناسب شرایط لازم را برای احداث خط تولید زغال فشرده فراهم می کنند. در خط تولید زغال فشرده نیازمند نیروی انسانی زیادی است تا کار تولید به بهترین شکل انجام شود. توسط کارآفرینی و احداث خط تولید زغال فشرده شرایط لازم برای اشتغال زایی بیشتر افراد جویای کار فراهم می شود. افراد زیادی می توانند در بخش های مختلفی از کارگاه های تولید زغال فشرده چه در قسمت کوره ها و کار با دستگاه ها فعالیت کنند و از طریق کار در کارگاه ها هزینه خود و خانواده را تامین کنند.

اشتغال زایی توسط تولید زغال فشرده در کشور

در گذشته در صورت نبود زغال فشرده و همچنین دانش لازم در این زمینه، افراد به صورت مستقل با قطع و بریدن درختان اقدام به تولید زغال در روستاها می کردند. اما با گذشت زمان و شناخت متریال های مناسب جهت تولید زغال فشرده دیگر تولید زغال به سبک سنتی انجام نمی شود. تولید زغال فشرده از کیفیت بالایی برخوردار است و در کوره های صنعتی انجام می شود. تولید و فروش زغال فشرده از رونق بالایی برخوردار است به همین خاطر تولید کنندگان زیادی در شهرهای مختلف اقدام به تولید زغال فشرده می کنند. یکی از مهمترین ویژگیهای تولید زغال فشرده در کارگاه ها این است که افراد زیادی در این حیطه مشغول به کار می شوند و روزی خانواده خود را با کار کردن در کوره ها تامین می کنند.

نبود دانش لازم در زمینه زیر ساخت های تولید زغال فشرده در کشور در گذشته موجب شد تا این محصول از کشورهایی همچون چین وارد کشورمان شود. اما طی سالهای متمادی تولید کنندگان با بهره گیری از دانش کشورهایی دیگر در زمینه تولید زغال فشرده توانستند خود به عنوان تولید کننده اقدام کنند تا نیازی به وارد کردن این محصول از کشورهایی  همچون چین نباشد. اشتغال زایی انبوهی از افراد در کارگاه های خط تولید زغال فشرده موجب رونق و کسب درآمد بالای تولید زغال فشرده شده است. امروزه کشورمان ایران به عنوان بهترین صادر کننده در تولید و صادر کردن زغال فشرده با کیفیت به سایر کشورهای دیگر شناخته شده است.

عوامل موثر در تولید زغال فشرده داخل کشور

امروزه نسبت به گذشته تولید زغال فشرده در داخل کشور انجام می شود و نیازی به وارد کردن زغال فشرده از کشورهای دیگر نیست. با توجه به نیاز مصرفی افراد به زغال فشرده و همچنین درآمد بالایی که از این راه عاید تولید کنندگان می شود، افراد زیادی را ترغیب به تولید زغال فشرده در  روستاها و شهرها می کند.

اما چه عوامل در تولید زغال فشرده داخل کشور تاثیرگذار شد؟ شاید یکی از عوامل موثر در تولید زغال فشرده در داخل کشور وجود مواد اولیه بیشماری است که به وفور در کشور یافت می شود. زغال فشرده از مواد اولیه ای همچون پوست نارگیل، پوست گردو، پوست پسته و خاک اره تولید می شود.در واقع می توان بیان کرد که زغال فشرده از مواد بازیافتی تهیه می شود.

در طبیعت مواد اولیه زغال فشرده به فراوانی یافت می شود و تولید کنندگان از این بابت خیالشان راحت است که مواد اولیه برای تولید زغال فشرده تمام شدنی نیست. به همین خاطر یکی از عواملی موثری که در بومی سازی زغال فشرده نقش بسزایی دارد، وجود مواد اولیه و سهولت دستیابی به آن در طبیعت است.

طراحی و ساخت دستگاه ها ی جدید و به روز

با شناخت زیرساخت ها و متریال های لازم در تولید زغال فشرده، طراحان و مهندسان دستگاه های جدید و به روزی برای تولید زغال فشرده طراحی و تولید کرده اند. با طراحی و به کارگیری دستگاه های موجود در تولید زغال فشرده می توان بیان کرد که تولید کنندگان به خود کفایی کاملی در تولید زغال فشرده رسیده اند. همراه با کارآفرینی حاصل از تولید زغال فشرده نیاز به نیروی انسانی زیادی است که در کوره ها و کنار دستگاه ها مشغول به کار شوند.

در کوره ها و کار با دستگاه ها نیازمند نیروی انسانی زیادی است. طبق آمار مشخص شده در سط کشور نشان می دهد که افرادی زیادی از کارگران برای تامین مایحتاج زندگی خود در این کارگاه ها مشغول به کار هستند. با توجه به موارد گفته شده می توان بیان کرد که این عوامل در خودکفایی و تولید زغال فشرده در کشورمان ایران نقش بسزایی دارد. به این خاطر که راه اندازی خط تولید زغال فشرده در کشورمان علاوه بر فراهم سازی اشتغال زیادی ازنیروی انسانی موجب پیدایش کسب و کار مطلوبی در کشور شده است که از رونق درآمدبالایی برخوردار است.

سخن پایانی

امروزه تولید زغال فشرده موجب رونق کسب و کار و درآمد بالای اقتصادی شده است. با رونق درآمد بالایی حاصل از این حرفه، نیروی های انسانی زیادی در این حیطه مشغول به کار هستند. نیاز همیشگی افراد در مصرف زغال فشرده با اطمینان می توان بیان کرد که کارگران می توانند به صورت دائمی در کارگاه های تولید زغال فشرده بدون هیچ نگرانی و ترسی از بیکار شدن مشغول به کار شوند. با توجه به بکارگیری مواد اولیه مرغوب در کوره های صنعتی، امروزه شاهد زغال فشرده با کیفیتی در مراکز فروش زغال هستیم که به دلیل رضایتمندی مصرف کنندگان این مدل از زغال های فشرده فروش بالایی دارند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *