instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

احداث خط تولید زغال فشرده در شهر تفرش

زغال فشرده چیست؟

زغال فشرده نوع مدرن زغال است که در خط تولید و توسط دستگاه های صنعتی شامل سرند، آسیاب،اکسترودر سایر تجهیزات ساخته می شود. علت محبوبیت زغال فشرده نسبت به زغال های سنتی دوام بیشتر، سوختن یک نواخت و ایجاد نکردن گاز های سمی است. همچنین زغال فشرده از ضایعات چوبی مانند پوست گردو و خاک اره ساخته می شود که در نتیجه برای تولید آن آسیبی متوجه محیط زیست نخواهد شد. ذغال فشرده که به آن ذغال قالبی نیز گفته می شود کاربردهای فراوانی در پخت و پز، کشیدن قلیان و مصارف گرمایشی و صنعتی دارد.

مزایای راه اندازی خط تولید زغال فشرده

زغال فشرده با توجه به برتری هایی که دارد به سرعت در حال جایگزینی با زغال های سنتی است. همچنین زغال فشرده محصولی بسیار پر تقاضا و پر مصرف است که تولیدات آن در داخل کشور کم می باشد و حتی امکان صادرات آن به کشور های همسایه نیز وجود دارد. به همین دلیل راه اندازی یک خط تولید زغال فشرده را می توان کسب و کار و کارآفرینی پر رونق دانست که البته نیاز به سرمایه و نیروی کار فراوانی هم ندارد. اضافه بر این، مواد اولیه برای تولید زغال فشرده نیز در داخل کشورمان به فراوانی وجود دارد و این نیز یکی دیگر از مزیت های تولید زغال فشرده است.

اکنون امکان راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر تفرش وجود دارد. شما می توانید تمام تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر تفرش را توسط شرکت هات زغال تهیه فرمایید. همچنین هات زغال علاوه بر تامین مواد اولیه مورد نیاز و آموزش های لازم، زغال های تولید شده توسط شما را خریداری می کند.

با شهر خوش آب و هوای تفرش آشنا شویم

تفرش یکی از شهر های استان مرکزی و مرکز شهرستان تفرش است که در حدود ۱۶۴۹۲ نفر جمعیت دارد. شهر تفرش در شمال شرقی شهرستان اراک قرار دارد. قدمت این شهر با توجه به آثار تاریخی پیدا شده، به دوران هخامنشیان می رسد و در آن زمان روستای فم بخش اصلی جمعیت تفرش بوده است.

اقلیم و جغرافیای تفرش

تفرش در ناحیه ای کوه پایه ای واقع شده و دارای ارتفاعات و قله های بسیار است که از جمله آن ها می توان به کوه گندم و کوه دو قلو دوبرادران اشاره نمود . همچنین تعدادی غار نیز در دل این کوه ها وجود دارند که معروف ترین آن ها غار گاوخور و غار آمجک است.

حفر قنات و ساخت آب انبار ها از دوران بسیار قدیم در تفرش رایج بوده و چند ده قنات در این شهر وجود دارند که از صد ها سال پیش باعث سرسبزی و آبادانی تفرش شده اند و به رشد کشاورزی این شهر کمک شایانی نموده اند. برخی از قنات های مشهور این شهر قنات آسیابه، قنات خرزنو و قنات ششناو هستند.

تفرش دارای اقلیمی معتدل است به طوری که بیشینه دمای آن در مرداد ماه تابستان در حدود ۲۶ درجه و کمینه دمای این شهر در بهمن ماه در حدود ۰ درجه سانتی گراد است و متوسط بارندگی در این شهر ۳۱۴ میلی متر در سال است.

بناهای تاریخی و جاذبه های دیدنی تفرش

مسجد جامع شش ناو

این مسجد قدیمی ترین مسجد شهر تفرش و یکی از پر قدمت ترین مساجد استان مرکزی می باشد که در دوران سلجوقیان بنا شده است. وجه تسمیه این مسجد، وجود قناتی با شش ناودان آبی در زیر آن است که به قنات شش ناو معروف است . گنبد این مسجد دارای ۱۵ متر ارتفاع است و در مناره ی این مسجد کتیبه ای به خط کوفی وجود دارد که عبارت لا اله الا الله بر آن نقش بسته است.

یازیلی چای (سنگ نگاره)

یازیلی چای مجموعه ای از سنگ نگاره ها است که قدمت آن ها به حدود دو هزار سال پیش از میلاد می رسد.این سنگ نگاره ها در نزدیکی روستای دربر واقع شده اند و در تاریخ ۱۳۸۷ به ثبت آثار ملی رسیده اند.

آب انبار بلور

این آب انبار یکی از بناهای تاریخی از دوره قاجار است که از خاک، خشت ، آجر و چوب ساخته شده است. بلور در گذشته محلی برای ذخیره و نگهداری آب اهالی تفرش به خصوص در فصل تابستان بوده است ولی در حال حاضر استفاده تجاری دارد.

آرامگاه دکتر حسابی

مقبره دکتر حسابی که از معروف ترین فیزیکدانان و مهندسان ایران است در این شهر قرار دارد. این مقبره خانوادگی دارای بنایی اتاق مانند است.

سوغات و صنایع دستی تفرش

از دوران قاجاریه خشکبار تفرش بسیار معروف بوده و صادرات آن رواج داشته است. امروزه نیز معروف ترین سوغات این شهر خشکبار آن به خصوص گردو و بادام است.

همچنین قالی بافی و گلیم بافی از نمونه صنایع دستی محلی تفرش هستند که در آن از تکنیکی به نام “تفرشی دوزی” نیز استفاده می شود. سایر صنایع دستی این شهر شامل معرق کاری و منبت کاری بر چوب و قلم زنی بر روی محصولات مسی هستند.

قلم زنی بر مس از صنایع تفرش

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *