instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

کوره داران زغال صنعتی

کوره داران زغال صنعتی

در دوران قدیم،  فروش زغال یکی از کاسبی های عادی به حساب می آمد، اما به تدریج با استفاده از انواع سوخت‌های فسیلی از اهمیت و توجه به این نوع سوخت کم شده و به دلیل کاربرد در دخانیات، افکار مردم نسبت به آن، منفی شد. ولی امروزه افرادی در نقش کوره داران زغال  صنعتی مشغول فعالیت بوده و درآمد خوبی نیز کسب می نمایند.

اشتغال به تولید زغال صنعتی، علاوه بر زحمت و رنج  فراوان و تحمل شب‌ بیداری که دارد نیز آسیب های بدنی همچون آسم، تنگی نفس،  قطع نخاع ، قطع عضو و سوختگی‌های شدید از نوع درجه‌ی ۲ و ۳  در اکثر کارگاه های تولید این محصول وجوددارد. کارگران شاغل در این کارگاه ها  به شکل تجربی فعالیت می‌کنند و مهارت و دوره ی آموزشی ندیده‌اند.

البته لازم به ذکر است که افراد زیادی در این حرفه دارای کوره هایی هستند که مجوز قانونی نداشته و بدون مجوز قانونی فعالیت می کنند و اگر مسئولین دولت اقدام به تعطیلی این کار گاه ها نمایند کارگران زیادی نیز بی کار شده و خانه نشین می شوند. به علت سختی این کار، تمام کارگران شاغل از مردم ضعیف و سطح پایین جامعه و روستاییان هستند.

کوره داران زغال صنعتی

مکان کوره‌ها

یکی دیگر از مسائل مورد مذاکره برای تولید زغال، محل کوره‌خانه‌هاست. متاسفانه بعضی افراد سودجو  در اراضی ملکی مردم اقدام به ایجاد و احداث کوره ها کرده اند و مشغول به فعالیت هستند. ضمنا دود حاصل از تولید زغال صنعتی برای باغ های کشاورزی و گاهای برای روستاییان اطراف و نزدیک، خطرناک و مضر است.

با توجه به اینکه اکثر کوره های زغالی در بعضی شهرهای ایران به شکل غیرقانونی مشغول تولید زغال صنعتی هستند، این امر مورد اعتراض طبیعت‌ دوستان و فعالان محیط زیست قرار گرفته است. گروه هات زغال با مجوز قانونی مشغول به تولید زغال صنعتی مرغوب و همچنین تولید و نصب و راه اندازی دستگاه های خط تولید بوده و در جهت رضایت مشتریان گرامی گام بر می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *