instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

مشارکت برای تولید زغال

مشارکت برای تولید زغال

فرصتی ویژه برای مشارکت : تولید زغال مرکبات و دیگر انواع زغال

گروه صنعتی هات زغال ، تولیدکننده زغال فشرده، و سازنده خط تولید زغال فشرده، در راستای توسعه و پیشرفت صنعت تولید زغال ، گامی دیگر نهاده است و اینک از افراد علاقمند و واجد شرایط نیز دعوت می کند تا با مشارکت برای تولید زغال به خانواده هات زغال بپیوندند.

هات زغال این فرصت را فراهم کرده تا هم میهنانی که برای تولید زغال لیمو و دیگر انواع زغال مرکبات شرایط مورد نیاز را دارند، به پیوستن به هات زغال مسیری هموار و پر سود در مسیر تولید زغال داشته باشند.

 

شرایط مشارکت برای تولید زغال

بسیاری ازافرادی که دارای باغ های درخت هستند ، هر ساله بسیاری از درخت های خود را هرس کرده و شاخه های اضافی یا درختان مرده را قطع می کنند.

با توجه به قوانین وضع شده از سوی محیط زیست در راستای حفظ منابع طبیعی و جنگل ها، و به دنبال آن ممنوعیت قطع درختان به منظور تهیه زغال، بخصوص درختان آسیب پذیری چون طاق ، شاخه های قطع شده و درختان مرده می توانند استفاده ای بسیار مفید و پرسود و البته قانونی برای تولید زغال داشته باشند.

بنابراین هات زغال این فرصت را فراهم کرده که افرادی که دارای باغ ها و باغچه های دارای درخت هستند ،و کسانی که از سهمیه چوب درختی بهره می برند، از شاخه ها و دورریز های درختان بهره برده و با آن به تولید زغال فشرده بپردازند.

هات زغال، مشارکت برای تولید زغال از درختان مرکبات و دیگر انواع زغال را به گونه ای فراهم کرده که باغداران و درخت داران نیازی به تهیه کوره برای سوزاندن و ساخت زغال ندارند.

ما هر آنچه برای تولید زغال نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار داده ایم ،تا زغالی با کیفیت و البته به صورت قانونی از ضایعات چوبی درختان هرس شده و دارای مجوز برای قطع شدن ساخته و در سود آن سهیم باشید.

از جمله این شرایط در اختیار قرار دادن کوره های صنعتی ساخت زغال ، با ظرفیت های متغیر است که با بالاترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن ، زغالی مرغوب و آماده فروش را تحویل میدهند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مشارکت برای تولید زغال چوب، با ما در گروه هات زغال، در هر کجای کشور که هستید، تماس بگیرید و این فرصت سودآور را از دست ندهید.

 

انواع زغال چوب

زغال ،این ماده سیاه و با ارزش سالهای سال است که توسط بشر مورد تولید و استفاده قرار میگیرد.

زغال ها در انواع مختلفی چون زغال چوب یا زغال معمولی، زغال فشرده یا زغال قالبی ، که زغال صنعتی و زغال چینی هم خوانده می شود، زغال جکسون و غیره تولید شده و مورد استفاده قرار میگیرند.

 

در میان زغال های سنتی که از چوب درختان تهیه می شود،(زغال چوب) چندین نمونه از رایج ترین و معروف ترین های آن هستند که در ادامه از آن ها نام خواهیم برد.

 

زغال لیمو

از رایج ترین انواع زغال چوب ، زغال به دست آمده از شاخه های درختان لیمو است که زغالی بسیار با کیفیت و محبوب است.

زغال لیمو معمولا برای قلیان کشی استفاده می شود و با نام زغال قلیان هم شناخته می شود.

کیفیت زغال لیمو به کوره و مدت زمان پخت و حرارت آن بستگی دارد ، که هرچه خرد نشده تر و درشت تر ،و البته با پخت بهتری باشد قیمت بالاتری دارد.

زغال لیمو

زغال مرکبات

در بسیاری از شهرهای ما باغ های زیادی از درختان مرکبات چون درخت پرتقال و نارنج ، ترنج و … وجود دارد که این درختان هر ساله مورد هرس قرار میگیرند یا درختان مرده قطع می شوند.

بنابراین ، می توان ازاین ضایعات چوبی به نحو احسنت استفاده کرد و زغالی با کیفیت به دست آورد.

زغال لیمو نیز از جمله زغال مرکبات و معروف ترین آن هاست.

باید توجه داشت زغال مرکبات اگر به خوبی پخته شود ، دارای حرارت و ماندگاری بالا ، و کیفیتی مرغوب است .

زغال مرکبات

زغال بلوط

یکی دیگر ازانواع زغال های چوب،زغال بلوط است که از چوب رختان بلوط به دست می آید.

البته توجه داشته باشید که تنها می توان از درختان بلوط خشک شده که مجوز قطع آن ها داده شده است، یا شاخه های هرس شده آن ها استفاده کرد .

زغال بلوط از باکیفیت ترین و محبوب ترین انواع زغال چوب است که باید بدون جرقه ودود ، و با حرارتی بالا باشد.

 

زغال انجیر

چوب درخت انجیر نیز یکی دیگراز چوب های مصرفی برای تولید زغال است .

زغال انجیر خیلی زود آتش گرفته و می سوزد و به خاکستر تبدیل می شود.

همچنین از گرانترین انواع زغال چوب است که دارای گرما و حرارتی مناسب است.

زغال انجیر که توسط کوره های صنعتی و دستگاه تولید شده باشد به دلیل کیفیت بالاتری که دارد قیمت بالاتری از زغالی که به صورت دستی تولید شده باشد دارد.

 

زغال تاغ | زغال طاق

از معروف ترین انواع زغال ، زغال تاغ و زغال تاغ استخوانی است،که کیفیتی بالا داشته و از مرغوب ترین انواع زغال است.

اما توجه کنید که خرید و فروش و تولید زغال تاغ مطلقا ممنوع است ، و چوب طاق و زغال طاق قاچاق محسوب می شود.

ما در گروه هات زغال نیز هیچگونه تولید زغال تاغ نداشته و فعالیتی هم در این زمینه نداریم.

درختان تاغ نقش بسیار مهم و با ارزشی در بیابان زدایی و مقالبه با ریزدگرد ها دارن.  با توجه به مورد تهدید قرار گرفتن بقای درختان تاغ و اینکه گونه محافظت شده است، هرگونه خرید و فروش زغال تاغ ، ممنوع بوده و زغال قاچاق محسوب می شود.

بریدن درختان تاغ به هر منظور دیگری هم قاچاق چوب است و مورد پیگرد قانونی قرار میگیرد.

مطمئنا قاچاق درختان تاغ و از بین بردن آن ها به هر دلیل ،خیانت به خاک و محیط زیست کشور، و ملت است. که همچنین برخورد های قانونی را نیز به دنبال خواهد داشت.

درخت تاق

زغال تاغ زغال طاق

توجه ویژه برای مشارکت :

گروه هات زغال فرصت مشارکت برای تولید زغال را تنها برای افراد دارای سهمیه چوب ، و باغداران با مجوز فراهم آورده و هیچگونه مشارکتی در زمینه قطع درختان با ارزش ومحافظت شده و بدون مجوز ندارد.

منتظر شما هستیم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *