instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

علت دود کردن کوره زغال فشرده چیست؟

علت دود کردن کوره

در مورد دود کردن کوره بریکت پزی بیشتر بدانیم

در فرایند تولید ذغال فشرده، بریکت ها پس از قالب گیری و خروج از خط فشرده سازی ، برای پختن وارد کوره می شوند . در واقع پس از فشرده سازی ، پختن بریکت ها را می توان حساس ترین و مهم ترین مرحله در تولید ذغال فشرده دانست . پس علاوه بر قالب گیری ، پخت مناسب بریکت ها کیفیت ذغال شما را تضمین خواهند کرد . اما برای بعضی از تولید کنندگان این سوال پیش می آید که چرا دودی از کوره خارج نمی شود؟ همین ابتدا باید بگوییم که یک کوره با عملکرد صحیح نباید هیچ دود مرئی داشته باشد . در واقع اگر بریکت های شما به خوبی پخته می شوند اما دودی از کوره خارج نمی شود ، کارتان درست است!

بطور خلاصه ، اگر ساختار کوره و خود بریکت ها درست باشد در مرحله پخت هیچ دودی از کوره خارج نخواهد شد و این نشانه بالا بودن کیفیت پخت بریکت های ذغالیست. ولی به چه علت ممکن است کوره ها دود کنند و علت دود کردن کوره زغال فشرده چیست؟

 

علت دود کردن کوره بریکت پزی

خروج دود از کوره علل مختلفی می تواند داشته باشد. در ادامه به اختصار این دلایل را توضیح می دهیم.

دلیل اول : وجود نا خالصی و مواد اولیه نا مرغوب

برخی از تولید کنندگان برای محکم تر شدن بریکت ها از چسب و سایر مواد شیمیایی استفاده می کنند! این کار علاوه بر زیان آور بودن برای مصرف کننده ، حتی در خط تولید هم برای تولید کنندگان به شدت مضر است . در واقع چنانچه کوره به علت استفاده از مواد شیمیایی دود کند ، تولید کنندگان در معرض این گاز های سمی خواهند بود . ضمن اینکه بریکت های تولید شده به خوبی زغال نمی شوند و در هنگام مصرف نیز به سختی گداخته شده و بوی بدی تولید می کنند . پس برای تولید ذغال فشرده از هیچ گونه چسب و مواد شیمیایی نباید استفاده شود .

مواد اولیه زغال

داشتن مواد اولیه مرغوب و با کیفیت شرط اول محصول با کیفیت است. هم چنین در پخت و عملکرد کوره هم موثر است

دلیل دوم :استفاده از سوخت اضافی برای اشتعال کوره

در مواردی ، تولید کنندگان برای تسریع پختن بریکت ها در کوره ، به آنها نفت یا سایر مواد سوختی اضافه می کنند . این کار کاملا اشتباه است که می تواند دلیل دود کردن کوره نیز باشد . ذغال هایی که به این روش تولید می شوند کیفیت پایینی خواهند داشت و شکننده تر هستند . برای پختن بریکت ها در کوره های سنتی ، بایستی تنها با حرارت مشعل بریکت ها را گداخته کرد و صبر کرد تا به آرامی پخته شوند .

برای روشن کردن کوره فقط باید از مشعل استفاده کرد. استفاده از سوخت یکی از علت های دود کردن کوره است و زغال را هم بی کیفیت می کند

دلیل سوم : ساختار اشتباه کوره

اگر بریکت های شما کاملا طبیعی هستند و سوختی هم به کوره اضافه نکردید اما کوره دود می کند ، ممکن است ساختمان کوره اصولی نباشد . یک کوره مناسب می بایست از تهویه صحیح برای تنفس بریکت ها برخوردار باشد که باعث خفگی زغال ها نشود . چنانچه این مساله رعایت نشود ، علاوه بر دود کردن ، بریکت ها نیز به خوبی پخته نخواهند شد .

کوره سنتی کوره صنعتی

چگونه می توان مشکل دود کردن کوره را حل کرد؟

اولین اقدام ، مطمئن شدن از کیفیت مواد اولیه می باشد . حتی چنانچه از چسب یا مواد شیمیایی برای بریکت ها استفاده نکرده اید ، ممکن است مواد اولیه ی تهیه شده شما کیفیت پایینی دارند .

**لازم به ذکر است برای تهیه مواد اولیه با کیفیت و سالم می توانید با شرکت هات ذغال تماس بگیرید .

۰۲۶۳۷۳۱۳۳۸۵

۰۹۱۲۱۱۵۶۸۰۵

اما اگر از مرغوبیت مواد اولیه مطمئن هستید ، پس متهم اصلی کوره است ! البته کوره های صنعتی و مدرن معمولا مشکل تنفس و دود کردن ندارند ولی چنانچه از کوره سنتی استفاده می کنید ، همانطور که گفتیم ممکن است ساختار کوره شما اشتباه باشد . برای حل این مشکل و ساخت یک کوره مناسب سعی کنید از افراد متخصص و با تجربه بهره بگیرید .

 

چنانچه هنوز هم در خصوص دود کردن کوره خط تولید سوال یا نظری دارید آن را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *