instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در مراغه

خط تولید زغال فشرده در مراغه+معرفی این شهر

تولید زغال فشرده یکی از روش های کسب درآمد و کارآفرینی است که نسبت به راه اندازی سایر خطوط تولید، به سرمایه و تخصص بسیار بالایی نیاز ندارد. علاوه بر این زغال فشرده یک سوخت پر مصرف در داخل کشور است که البته امکان صادرات آن نیز فراهم است . مزیت اصلی تولید این محصول، فراوانی مواد اولیه در داخل کشور است. در حال حاضر در بسیاری از شهرها و استان های کشور خط تولید زغال فشرده فعال است و امکان راه اندازی این خط تولید در شهر مراغه وجود دارد.

ذغال فشرده چیست؟

زغال (یا ذغال) فشرده که به آن زغال قالبی و چینی نیز گفته می شود، نوعی بریکت سوختی است که بیشتر برای مصارف پخت و پز و استفاده روی قلیان و حتی بعنوان سوخت برای گرمایش نیز مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه ساخت زغال فشرده با زغال چوبی کاملا متفاوت است و برای تولید آن به تجهیزات صنعتی از قبیل آسیاب، اکسترودر سرند و سایر دستگاه ها نیاز است. مواد اولیه جهت تولید این زغال ها، خاک اره، خرده چوب و پوست محصولاتی چون گردو و پسته است. این مواد ابتدا بصورت پودر در آمده سپس فشرده می شوند تا شکل مکعبی پیدا کنند و در نهایت برای پختن به کوره فرستاده می شوند. زغال فشرده نسبت به زغال سنتی مزایای بسیاری دارد. عدم قطع درختان و آسیب به محیط زیست، عدم تولید گاز سمی، سوختن یک دست، آلودگی کمتر و حرارت بیشتر بخشی از این مزایا هستند.

نکته : توسط شرکت هات ذغال می توانید تمام تجهیزات صنعتی مورد نیاز برای تولید زغال فشرده را خریداری کنید. همچنین این شرکت مواد اولیه مورد نیاز شما را تامین خواهد کرد و زغال های تولید شده را خریداری می کند.

درباره شهر مراغه بیشتر بدانیم

شهرستان مراغه واقع در استان آذربایجان شرقی و پس از تبریز دومین شهر بزرگ این استان است . مساحت این شهر برابر با ۲۶ کیلومتر مربع است که در شرق دریاچه ارومیه و دامه کوه سهند قرار گرفته است . مراغه از شمال با تبریز، از شرق به شهرود و از جنوب و غرب با میاندوآب و بناب همسایه است . با وجود قرار گیری در دامنه کوه، مراغه شهری سردسیر است. تاریخ شهرنشینی در مراغه به پیش از اسلام می رسد و در قرن ۱۳ میلادی این محل شهری آباد و رو به رشد بوده است.در دوران قاجار، مراغه از جمله ده شهر بزرگ و پر جمعیت ایران بوده است.

جغرافیای مراغه

شهرستان مراغه از دو ناحیه کوهستانی و جلگه ای تشکیل شده است . کوه های سهند در شمال مراغه و ارتفاعات سرگونی در جنوب شرقی مراغه از جمله ارتفاعات مراغه هستند. در این شهرستان یک منطقه فسیلی وجود دارد که در طول دوران مختلف بارها مورد حفاری قرار گرفته و فسیل های ارزشمندی با قدمت ۷ میلیون سال استخراج شده اند. در اطراف مراغه چندین چشمه آب گرم و سرد نیز وجود دارند.

طبیعت مراغه

اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری مراغه

شهرستان مراغه دارای جاذبه های گردشگری و زیبای بسیاری است. از معروف ترین این اماکن می توان به مزارهای پنج گانه اشاره کرد. قدمت این بنا به قرن ۶ تا ۸ هجری بر میگردد. البته قسمت اعظم بنا که یک معبد است، هنوز مورد کاوش قرار نگرفته و در زیر گورستان قرار دارد.

برج مدور

بنای بعدی برج مدور است که نوعی آرامگاه می باشد. احداث این بنای تاریخی به دوره سلجوقیان می رسد. با توجه به کتیبه موجود روی برج مدور که به خط کوفی نگارش شده، قدمت بنا در حدود سال ۵۶۰ هجری بوده است.

کتیبه ای به خط کوفی روی برج مدور

رصدخانه مراغه

این رصدخانه نیز یک بنای تاریخی و با ارزش است که توسط خاجه نصیرالدین طوسی در مراغه ساخته شد. این رصدخانه بروی تپه حاجی کرد واقع شده است . خواجه نصیرالدین برای ساخت این رصد خانه از دانشمندان و صاحب نامان بسیاری در آن دوران استفاده کرد. پس از احداث هم این رصد خانه به محل مورد علاقه سایر ریاضی دانان و دانشمندان بسیاری بدل گشت.

سایر آثار تاریخی مراغه هم شامل تپه جمال آباد، معبد مهر و موزه سنگ نگاره ها هستند.

رصد خانه مراغه

اقتصاد

مراغه را می توان یک مرکز مهم کشاورزی در کشور دانست. این شهرستان به علت داشتن خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسب تولیدات بسیاری از محصولات لبنی، خشکبار، عسل و میوه هایی همچون سیب و انگور دارد. در اطراف رودی بنام صوفی چای، باغ های میوه بسیاری بخصوص انگور وجود دارند که البته بخش اعظم محصولات آن ها به سایر کشورها صادر می شوند.

علاوه بر این، مراکز صنعتی بسیاری در مراغه مشغول به فعالیت هستند که برخی تولیدات آن ها، شیشه، ذغال سنگ و کارخانه های شن و ماسه هستند. حمل و ترانزیت محصولاتی که گفته شد در مراغه به علت مجهز بودن به امکانات ریلی، هوایی و جاده ای مناسب، به آسانی صورت می پذیرد.

سوغات مراغه

از محبوب ترین سوغات مراغه می توان به باسلوق و سجوق و دوشاب (شیره انگور) اشاره کرد.حلوای مراغه نیز از شیرینی های معروف مراغه هستند که در تهیه آن ها از همین دوشاب به همراه گردو استفاده می شود. فرش ابریشم نیز یکی از صنایع دستی و سوغاتی مراغه است و صابون مراغه جزو قدیمی ترین و مشهورتین تولیدات سوغاتی این شهرستان است.

یک مرکز تولید صابون مراغه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *