instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر میاندوآب

خط تولید زغال فشرده در میاندوآب

در مورد تولید زغال فشرده بیشتر بدانیم

تولید زغال فشرده در حال حاضر به کسب و کاری پر سود بدل گشته است؛ چرا که هم در بازار داخلی و هم خارجی یک محصول پر تقاضاست و تولید آن نیز نسبتا کم است. علاوه بر این راه اندازی یک خط تولید زغال فشرده، به سرمایه و نیروی کار زیادی احتیاج ندارد. مواد اولیه برای تولید زغال فشرده که شامل خاک اره و پوست گردو هستند نیز در داخل کشور به فراوانی وجود دارند و این خود مزیت بزرگی برای تولید یک محصول حساب می شود.

زغال فشرده کاربرد های مختلفی در پخت و پز، کشیدن قلیان و حتی مصارف صنعتی و گرمایشی دارد. این محصول مزایای قابل توجهی نسبت به زغال سنتی دارد که از جمله آن ها می توان به دوام بیشتر، سوختن یک نواخت و عدم تولید بوی بد و گاز های سمی اشاره کرد. به همین دلیل زغال فشرده یا ذغال قالبی اکنون در تمام دنیا در حال جایگزینی با زغال های سنتی است. مزیت مهم دیگری که زغال فشرده دارد، عدم نیاز به قطع درختان و آسیب نرساندن به محیط زیست است. همانطور که گفته شد زغال فشرده از ضایعات چوبی ساخته می شود و برای تولید آن نیاز به آسیب به درختان نیست.

اکنون این امکان وجود دارد تا بتوانید در شهر میاندوآب استان آذربایجان غربی خط تولید زغال فشرده خود را راه اندازی کنید. گروه هات زغال علاوه بر تامین مواد اولیه و تمام تجهیزات مورد نیاز شما، محصول تولید شده توسط شما را نیز خریداری می کند.

نگاهی به شهر میاندوآب در آذربایجان غربی

شهر میاندوآب که در بخش جنوبی استان آذربایجان غربی قرار دارد، پرجمعیت ترین شهر این بخش و مرکز شهرستان میاندواب است که در ۱۶۴ کیلومتری ارومیه واقع شده است. این شهر در بین دو رود زرینه رود و سیمینه رود واقع شده که وجه تسمیه میاندوآب نیز به همین علت است. با توجه به موقعیت جغرافیایی، این شهر که در میان استان آذربایجان غربی و شرقی قرار دارد، میاندوآب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نمای شهر میاندوآب

پیشینه میاندوآب

قدمت سکونت در دشت میاندوآب به سال های بسیار دور و پیش از میلاد می رسد اما اولین سندی که از میاندوآب به عنوان شهر یاد شده، به دوره فتحعلی شاه قاجار می رسد. مطابق برخی اسناد تاریخی، در ابتدا نام میاندوآب ، مرحمت آباد بوده است.

جغرافیا و اقلیم

آب و هوای میاندوآب در تابستان نسبتا گرم و در زمستان بسیار سرد است. با توجه به موقعیت قرارگیری در بین دو رود، دشت میاندوآب بهره مند از خاک بسیار حاصلخیز و موقعیت مناسب برای کشاورزی است. این شهر را می توان به یکی از مهمترین بخش های استان آذربایجان در خصوص تولیدات کشاورزی دانست که در حال حاضر نیز بخش اعظم چغندر قند در این شهر کشت و برداشت می شود.

آثار تاریخی میاندوآب

قلعه هلاکو

همانطور که از نام این بنا مشخص است، کاربری قلعه داشته و قدمت آن به هزار سال پیش از میلاد می رسد. این قلعه که در نزدیکی شهرستان مرند واقع شده، در سال ۱۳۸۱ به ثبت آثار ملی رسیده است.

پل میرزا رسول

پیشینه این پل به دوران قاجار می رسد و دو طرف رودخانه سیمین رود را به هم متصل کرده است. مصالح اصلی این پل را آجر تشکیل داده و  طول این پل ۵۲ متر است که در گذشته هفت دهانه داشته ولی در حال حاضر پنج دهانه آن سالم مانده است.  پل میرزا رسول در سال ۱۳۷۷ به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

پل کوسار

پس از پل میرزا رسول، پل کوسار هم یکی از آثار تاریخی میاندوآب است که ساخت آن به دوره قاجار می رسد. دو پایه پل کوسار از سنگ و ملات آهک ساخته شده که البته به علت استحکام ناکافی به مروز زمان دچار آسیب شده است.

سوغات و صنایع دستی میاندوآب

نقل از معروف ترین ره آورد های میاندوآب است که خود انواع گوناگونی مانند بیدمشکی، پسته ای و زعفرانی دارد.  نقل بیدمشکی با عرق بیدمشک ساخته می شود که خود محصولی از همین استان است.

نقل آذربایجان غربی

حلوای گردو هم سوغات دیگری از این شهر است که با آرد سفید، شیره انگور، هل و گردو تهیه می شود .

همچنین ریزه کاری چوب از جمله صنایع دستی میاندوآب است که در آن وسایل چوبی با قطعات کوچک بریده شده تزئین می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *