instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهرستان دلفان

در مورد زغال فشرده بیشتر بدانیم

زغال فشرده یک بریکت سوختی است که از مواد چوبی مانند خاک اره و پوست گردو، در خط تولید صنعتی تولید می شود .این محصول کاربردهای متنوعی از جمله در پخت و پز، کشیدن قلیان و حتی برای گرمایش در مصارف صنعتی دارد. در نتیجه تقاضا برای آن زیاد و حتی امکان صادرات آن فراهم است اما در عین حال تولید آن نیاز به رشد بیشتری دارد پس در نتیجه راه اندازی یک خط تولید زغال فشرده را می توان به عنوان راهی برای کسب درآمد و کارآفرینی در نظر گرفت.

مزیت دیگر تولید زغال فشرده، فراوانی مواد اولیه آن در کشور است که از این بابت هیچ نگرانی برای تولید کنندگان وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه راه اندازی یک خط تولید زغال فشرده، به سرمایه زیادی احتیاج ندارد و در ابتدا حتی با سه نفر پرسنل نیز می توان شروع به تولید نمود. این زغال های فشرده هم از لحاظ سوختن دوام و گرمایش بیشتری دارند و هم به طبیعت آسیبی وارد نمی کنند ؛ چرا که برای تولید آن ها درختی قطع نمی شود و فقط توسط مواد ثانویه چوبی تولید می شوند.

توجه : اکنون امکان آن فراهم است تا بتوانید در شهرستان دلفان نیز خط تولید زغال فشرده خود را راه اندازی کنید. لازم به ذکر است که تمامی تجهیزات خط تولید و همچنین مواد اولیه مورد نیاز شما توسط شرکت هات زغال تامین خواهد شد و این شرکت زغال های تولید شده توسط شما را خریداری می کند.

دلفان، شهرستانی در دل کوه های زاگرس

دلفان یکی از شهرستان های استان لرستان است و مرکز آن شهر نورآباد می باشد. این شهرستان در بخش شمال غربی استان لرستان واقع شده و با استان های همدان، کرمانشاه و ایلام همسایه است. شهر نورآباد که مرکز دلفان است، در قسمت شهری این شهرستان واقع شده است. دلفان مساحتی معادل ۲۱۸۰ کیلومتر مربع دارد و در ارتفاع ۲۱۸۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

طبیعت دلفان

جمعیت و مردم

طبق سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، جمعیت شهرستان دفلان برابر با ۱۴۳۹۷۳ نفر بوده است. مردم دلفان از قوم کاسی هستند و به زبان لکی تکلم می کنند. طبق اسناد تاریخی، پیشینه این مردم به هزاره های قبل باز می گردد و به نظر می رسد از اولین اقوامی بوده اند که رام کردن اسب را آموخته و به کار گرفته اند. جمعیت شهرستان دلفان عموما از طوایفی نظیر دلفانی، میربگ، کاکاوند و کرمعلی تشکیل شده است.

اقلیم و جغرافیای شهرستان دلفان

قرارگیری این شهرستان در ناحیه رشته کوه زاگرس، سبب شده تا این شهرستان از جمله مرتفع ترین مناطق مسکونی ایران باشد و در مجموع دلفان شهرستانی کوهستانی است. از مهمترین ارتفاعات دلفان، می توان به کوه گرین اشاره کرد که به عنوان مرزی طبیعی بین دلفان و نهاوند قرار گرفته است. مانگه نی هم از جمله ارتفاعات مهم دلفان است که این شهرستان را از شهرهای کرمانشاه و کوهدشت جدا ساته است.

دلفان اقلیمی بسیار سرد و زمستان هایی پر یخبندان دارد و تابستان های این ناحیه بهارگونه و معدتل است. میزان بارش سالانه این شهر در حدود ۴۵۰ میلی متر است که در فصول سرد با وزش باد های شدید و برف هاس سنگین همراه است. البته با وجود ارتفاعات بسیاری که در دلفان وجود دارد، قله ها یک محل ذخیره سازی غنی از و دائمی از برف و آب هستند و رودهای مختلفی از آن ها جاری می شوند.

اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری دلفان

اثر تاریخی و دیدنی معروف دلفان، پل گرمابه نام دارد که در مسیر نورآباد به هرسین واقع شده و قدمت آن به دوره ساسانیان می رسد. این بنا در سال ۱۳۸۰ به ثبت آثار ملی رسیده است.

چشمه آب گرم دلفان

دومین جاذبه معروف دلفان، چشمه آب گرم دلفان است که در فاصله ۶۰ کیلومتری نورآباد واقع شده است. از این چشمه به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی دلفان یاد شده است. دمای این چشمه به ۶۰ درجه سانتی گراد نیز می رسد.

از سایر مناطق طبیعی و دیدنی دلفان می توان به تپه باباجان، تپه گلباغی، آبشار قمیش و بقعه تاریخی حسن کاویار اشاره نمود.

سوغات دلفان

معروف ترین سوغات دلفان عسل است. با توجه به قرارگیری این شهرستان در مناطق کوهستانی، دلفان تولیدات عسل مرغوبی دارد. شل کئنه و برساق نیز نوعی نان محلی هستند که در شهرستان دلفان با کشمش پخته می شود. ترخینه هم از جمله دیگر سوغات خوراکی دلفان است که می توان با آن نوعی سوپ طبخ نمود. گردو های این شهرستان هم کیفیت مرغوبی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *