instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

خط تولید زغال فشرده در چابکسر

طرح توجیهی زغال فشرده

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در شهر چابکسر در استان گیلان

زغال فشرده یک واژه آشنا بوده و در زمره منابع سوختی پر مصرف قرار دارد. هر چند در کشور ما منابع تولید زغال فشرد به وفور یافت می شود. اما آنچنان که باید برای این صنعت برنامه ریزی صورت نگرفته و زیر ساخت های لازم برای تولید زغال فشرده در کشور وجود ندارد. به همین دلیل میزان تقاضا برای این محصول همیشه بالا بوده و تولید کنندگان از نظر بازار و فروش هیچ محدودیتی ندارند. مجموعه هات زغال در نظر دارد با ارائه مشاوره های رایگان و ماشین آلان مدرن مورد نیاز برای راه اندازی و خط تولید زغال فشرده در چابکسر با قیمت مناسب به اهالی شهرستان چابکسر کمک کند تا از این فرصت ویژه و خاص استفاده کرده و اقدام به فراهم کردن یک کسب و کار پر سود برای خود کنند.

 

زغال فشرده چیست و چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم زغال فشرده یک نوع بریکت سوختی می باشد که در مقایسه با موارد مشابه از طرفداران زیادی برخوردار می باشد. باید توجه داشت که علت مورد توجه بودن زغال فشرده برای مصرف کنندگان یک امر اتفاقی نیست بلکه ریشه در مزایای این منبع سوختی دارد. مهمترین مزایای زغال فشرده شامل: طبیعی بودن آن، ارزش حرارتی بالا، اشتعال پذیری فوق العاده، دود کم، نداشتن بوی نامطبوع و مضر نبودن برای سلامتی انسان می باشد.

همانطور که مستحضر هستید، مهمترین کاربرد زغال فشرده تولید حرارت برای پخت و پز هست. طعم و عطر بی نظیر کباب سنتی و جوجه کباب پخته شده بوسیله زغال فشرده همیشه زبانزد عام و خاص بوده و این واقعیت هرگز بر کسی پوشیده نیست. باید متذکر شد که استفاده از زغال فشرده فقط در پخت و پز خلاصه نمی شود بلکه کاربردهای دیگری نظیر؛ استفاده در قلیان و مصارف کارگاهی نیز دارد.

خط تولید زغال فشرده در چابکسر

زغال فشرده به چه صورت تولید می گردد؟

برای تولید زغال فشرده درجه یک و با کیفیت نیاز به چند فاکتور مهم است که برخی از آنها عبارتند از: مواد اولیه طبیعی و مرغوب، ماشین آلات مدرن و داشتن شناخت و تجربه کافی در رابطه با تکنولوژی روز تولید این محصول.

زغال فشرده حاصل ترکیب سه ماده اصلی به نام های خاک اره، پوست گردو یا پوست پسته و خاک زغال می باشد.

مواد اولیه ذغال فشرده

معمولا ۸۵ درصد مواد اولیه زغال فشرده را خاک اره، ۱۰ درصد آن را پوست گردو و ۵ در باقی مانده را هم خاک زغال تشکیل می دهد.

پس از تهیه مواد اولیه، نیاز به ماشین آلات مناسب هست تا مواد اولیه وارد چرخه تولید شوند.

در ابتدا مواد اولیه وارد دستگاه خردکن مناسب اینکار شده و پس آسیاب شدن به یک محصول کاملا یکدست تبدیل می شوند. حال ماده بدست آمده نیاز به دستگاه پرس دارد تا بواسطه آن دستگاه مورد فشار قرار گرفته و حالت قالبی بگیرد.

پس از طی شدن مراحل ذکر شده ساخت زغال فشرده وارد آخرین مرحله می شود. در این مرحله نیز نیاز به ابزار خاصی به نام کوره پخت زغال هست تا زغال خام فشرده به زغال های فشرده موجود در بازار تبدیل شود. این کوره های در حال حاضر هم به صورت سنتی و هم صنعتی موجود هستند. اما کوره های صنعتی بازدهی بهتری دارند.

مواد اولیه تولید زغال چینی

مجموعه هات زغال در راستای راه اندازی خط تولید زغال فشرده از صفر تا صد کار را در کنار شما متقاضیان محترم تولید زغال فشرده ساکن چابکسر می باشد. بنابراین شما برای برخورداری از یک کسب و کار پر رونق علاوه بر تهیه مواد اولیه مرغوب و ماشین الات به روز، می توانید تمام فوت و فن کار را نیز بواسطه مشاوره های رایگان کارشناسان مجرب و کارکشته این مجموعه موفق دریافت کنید.

البته در انتها باید یادآوریم کنیم که در صورت عدم موفقیت در یافتن بازار فروش مناسب اصلا نگران نباشید زیرا مجموعه هات زغال خود با مناسب ترین قیمت خریدار تولیدات شما هست.

 

 

موقعیت جغرافیایی شهر چابکسر

چابکسر

شهرستان چابکسر، یکی از شهرهای شمالی کشور بوده و جزو بخش های شهرستان رودسر در استان گیلان می باشد. گویش مردمان این شهر مانند تمام گیلانی ها به لهجه گیلکی هست.

شهرستان چابکسر در منتهی‌الیه خاوری استان از شمال به دریای خزر، از شرق به شهر رامسر در استان مازندران، از جنوب به رشته کوه البرز و از غرب به بخش کلاچای شهرستان رودسر محدود شده است. این شهرستان یک شهر سر سبز با مناظر بسیار زیبا و جذاب می باشد.

طبق سرشماری های صورت گرفته شهرستان چابکر سر حدود ۸٬۲۲۴ نفر جمعیت دارد.

جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی چابکسر

شهرستان چابکسر علاوه بر اینکه دارای مناطق طبیعی جذاب و چشم نواز زیادی هست یکی ار شهرهای تاریخی با اثار باستانی بکر می باشد. از مهمترین  آثار تاریخی این شهر می توان به آرامگاه الثائر فی اللّه اشاره کرد. اثائر فرمانروای علوی زیدی هوسم در نیمه اول قرن چهارم می‌باشد. او نوه حسین الشاعر مرعشی: حسین المحدّث، و برادرحسن اطروش، از سادات زیدی و معروف به سید ابیض است.

از دیگر اماکن مذهبی موجود در این شهر می توان به بقعه آقا شیخ زاهد، بقعه آقا سید حسین و حسن و امیر احمد، آقا سید رضی، گورستانی قدیمی و قلعه سنگ نو، بقعه‌های سه برادر و محمد امین اشاره کرد. دیگر جاذبه این شهر چشمه دمکش است که از اهمیت علمی و تفریحی فوق العاده ای برخوردار می‌باشد.

یکی از مزیت های شهرستان چابکسر داشتن صنایع دستی بی شمار هست که برخی از آنها عبارتند از: خراطی، منبت کاری، معرق کاری، حصیربافی، بامبو بافی، مروار بافی، سفالگری و سرامیک سازی، نقاشی روی کدو، نمد بافی، شال بافی، ابریشم بافی، جاجیم بافی، گلیم بافی، چادر شب بافی، قالی بافی و قلاب دوزی.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *