instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

تاسیس کارخانه تولید زغال فشرده در رابر

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در نیشابور

تاسیس خط تولید زغال فشرده در شهرستان رابر یکی از روش های کسب درآمد برای ساکنان این شهر می باشد

به طور کلی راه اندازی خط تولید زغال های فشرده که امروزه در خاورمیانه یک صنعت و حرفه جدید به حساب می آید بازار خرید و فروش خوبی دارد و از دسته شغل های پردرآمد است و هرچه دستگاه تولید بهتر و پیشرفته تر باشد تولید و رونق کسب و کار نیز بیشتر است.

ساخت زغال های سنتی با قطع درختان زیادی همراه است. از این رو امروزه تولیدات زغال فشرده که از پسماندها و مواد بازیافتی تولید می شود رونق فراوان پیدا کرده.

زغال فشرده که به زغال چینی در بازار معروف است، رایج‌ترین نوع بریکت های سوختنی است که از ترکیب خاک اره و پوست گردو تولید و عرضه بازار می‌شود.

زغال های فشرده به دو صورت سنتی و صنعتی تولید می شوند؛ تولید زغال از گذشته سود بالایی داشت و امروزه با شیوه های جدید تولید زغال های فشرده سود آن  نیز بیشتر شده است.

علاوه بر سود بالایی که تولید زغال فشرده دارد باعث ایجاد اشتغال بین افراد جامعه می شود.

تولید و راه اندازی خط تولید زغال فشرده هزینه بالایی ندارد و نیاز به تخصص بالایی ندارد، لازم است که دوره های آموزش تولید زغال را به صورت تئوری و یا عملی دیده باشید. 

خط تولید زغال فشرده شهرستان رابر

امروزه با رونق تولید زغال های فشرده کارخانه های زیادی کار خود را در تهیه و تولید زغال های فشرده شروع کرده اند.

برای تولید یک زغال فشرده با کیفیت ابتدا لازم است که خط تولید با کیفیت و دستگاه های با کیفیت داشته باشیم، هر چه دستگاه خط تولید زغال فشرده با کیفیت تر باشد، زغال تولیدی نیز مرغوب تر خواهد بود.

مواد اولیه زغاله فشرده 

مواد اولیه و تشکیل دهنده زغال های فشرده خاک زغال خاک اره و پوست گردو می باشد.

شهرستان رابر یکی از منابع تولید گردو می باشد و در این منطقه درختان گردوی زیادی وجود دارد؛ پس پوست گردو که یکی از مواد اولیه تهیه زغال است در این مناطق به وفور پیدا می شود.

برای تولید زغال خوب نیاز به راه اندازی خط تولید زغال فشرده با تجهیزات با کیفیت و دستگاه های خط تولید مناسب دارید.

طی فرآیندی خاک اره تبدیل به بریکت می شود؛ سپس از مرحله تولید وارد کوره شده و درآنجا به ماده هموژن (فرآیندی که طی آن خواص فیزیکی ماده به کربن خالص تبدیل می شود) و پس از تبدیل به زغال ، بسته بندی و به بازار انتقال می یابد.
در دنیای امروز کشور ایران و شهرستان های آن از جمله رابر بهترین خط تولید را برای تولید زغال و راه اندازی خط تولید ذغال فشرده را دارد، هم از نظر دسترسی به مواد اولیه فراوان و هم در خاورمیانه پایگاه انرژی مواد سوختنی بوده که زغال فشرده یا چینی از ایران به راحتی به کشور های عربی و اروپایی صادر می شود.

دستگاه های خط تولید زغال فشرده 

  • دستگاه اکسترودر
  • دستگاه خردکُن
  • دستگاه اَلک یا سَرند
  • دستگاه مخزن گرمکن حرارتی و گرمایشی
  • کوره
  • آسیاب

 

سود و درامد خط تولید زغال فشرده در ایران با توجه به ارزان بودن ودر دسترس بودن مواد اولیه، بازارهای فروش خوبی دارد، اما  سودآور بودن خط تولید زغال فشرده دلیل بر این نمی شود که بدون دانش و اگاهی و تخصص، تجهیزات تولید و مواد اولیه زغال فشرده را خریداری کنیم و شروع به تولید زغال کنیم. بنابراین ابتدا در مورد همه موارد تحقیق و با مشاوران هات زغال مشورت نمایید و سپس شروع به راه اندازه خط زغال فشرده کنید.

 

شهرستان رابر

شهرستان رابر یکی از شهرستان های استان کرمان واقع در قسمت جنوب شرق ایران است، این شهرستان تا مرکز استان کرمان ۱۷۵ کیلومتر فاصله دارد.

شهرستان رابر از سمت شمال به شهرستان بردسیر و از سمت غرب و جنوب غرب و شمال غرب به شهرستان بافت و از قسمت های جنوبی به جیرفت و از سمت های شمالی نیز به استان کرمان منتهی می شود.

رابر به معنی بریدن و پیمودن راه و مسیر گفته می شود، ساکنین رابر در گذشته برای رسیدن به این محل بسیاری از درختان را قطع کردن و راهی را درون جنگل برای رسیدن به این محله ساختند به همین دلیل آنجا به شهرستان رابر شناخته شده است.

آب و هوای شهرستان رابر به دلیل واقع بودن این شهرستان بر رروی ارتفاعات بالا و واقع بودن در دامنه کوه های مرتفع  بالا بودن از سطح آب و کوهستانی بودن منطقه دارای تابستان های کوتاه و خنک و زمستان های سردی است.

سومین و بزرگترین معدن مس کشور در روستای رابر قرار دارد و به زودی کارخانه های مس کنستانتره که عملیات اجرایی آن در رابر انجام شده است تاسیس و افتتاح می شود.

از مشاهیر و چهره های معروف شهرستان رابر می توان به شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران، بلقیس سلیمانی منتقد ادبی و پیروز ارجمند تاج الدینی موسیقی شناس قومی را نام برد.

مذهب مردم شهرستان رابر شیعه و اکثر مردمان این شهرستان از قوم لر هستند و جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۳۵۳۶۲ نفر اعلام شده است.

مناطق گردشگری رابر

  • روستای سیه بنوئیه : این روستا در ۵ کیلومتری روستای رابر قرار دارد و یکی از روستاهاس پلکانی کشور است، که دارای آب و هوای کوهستانی می باشد و از آثار دیدنی و گردشگری ای روستا می توان به دره شرب بنگ، دره سیه بنویه، غار مموشا، درخت توت ۴۰۰ ساله، درختان گردو و قلعه سنگ عشق اشکان را می توان نام برد.
  • تل کوشک: روستایی است در جنوب شهرستان رابر با پیشینه ۲۵۰۰ ساله که هنوز کاوش نشده است.
  • آبخیز رابر
  • مراتع شهرستان رابر
  • آبشار عشق آباد
  • آبشار کوه شاه
  • رودخانه چشمه عروس
  • رودخانه باغ خواجه حسن
  • آبشار های آبسر
  • رودخانه رابر
  • مقبره امام زاده شاه مرتضی و سید مرتضی
  • بندر هنزا
  • روستای گنجان
  • آبشار بیدگمنوییه با ارتفاع ۷۰ کیلومتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *