instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

اکسترودر زغال فشرده

اکسترودر زغال فشرده

اکسترودر زغال فشرده

دستگاه اکسترودر زغال فشرده یکی از مهمترین و اصلی ترین دستگاه های خط تولید زغال فشرده می باشد. مواد اولیه ی خرده چوب ها و پوست گردو پس از سرند شدن و خروج مواد اضافی و قرار گرفتن در آسیاب (خرد کن) و تبدیل شدن به خاک اره و پودر پوست گردو با خاک اره و مواد افزودنی دیگر ترکیب شده و به خمیر نرمی تبدیل می شوند.

این ماده ی ترکیبی خمیر شکل در دستگاه اکسترودر در قالب هایی قرار می گیرد که اغلب به شکل مکعب مستطیل یا استوانه ای هستند و در این موقع مواد شکل قالب ها را به خود گرفته و بریکت خام به وجود می آید.

سپس این بریکت ها باید در کوره قرار گیرند تا پخته شوند. پس از پخته شدن و سرد شدن بسته بندی شده و آماده ی عرضه به بازار فروش می باشند.

بریکت خوب پخته شده  و آماده است که روی سطح آن از لایه ی خاکستری رنگ روشن پوشیده شده باشد در غیر این صورت در این برکت پخت به صورت کامل انجام نگرفته و کیفیت آن خوب نمی باشد.

اکسترودر زغال فشرده را با نام دستگاه زغال ساز نیز می شناسند، چرا که این دستگاه اصلی ترین دستگاهی است که در خط تولید ذغال کاربرد دارد.

منظور از اکسترودر، دستگاهی است که قالب زده و محصول را به بیرون می راند، که از کلمه انگلیسی  Extrude گرفته شده است.

 

انواع دستگاه اکسترودر

دستگاه زغال ساز یا اکسترودر در خط تولید زغال فشرده در انواع مختلفی وجود دارد.

این دستگاه برای انواع زغال های فشرده، زغال حبه ای، و دیگر ذغال های صنعتی متفاوت است و عملکرد متفاوتی هم دارد.

در مورد زغال چینی یا زغال فشرده ای که مد نظر ماست، در این نوع خط تولید دو نوع دستگاه اکسترودر تسمه ای، و اکسترودر گیرباکسی وجود دارد که تفاوت هایی با هم دارند.

اکسترودر تسمه ای

نوع تسمه ای اکسترودر ، دارای سرعت تولید بسیار بیشتری است و می تواند میزان بیشتری بریکت در مدت زمانی کوتاه تر تولید کند.

در اکسترودر های تسمه ای ، از مواد اولیه شامل خاک اره ، خاک زغال و پوست گردو استفاده می شود .

خط تولید که دارای اکسترودر تسمه ای است، دارای سرعت تولید ۳ برابری بریکت نسبت به اکسترودر های گیرباکسی می باشد.

اکسترودر گیرباکسی

نوع دیگری از دستگاه های اکسترودر در خط تولید زغال فشرده ، اکسترودر گیربکسی است .

اکسترودر گیرباکسی قدرت فشرده سازی بسیار بالاتری دارد ، اما در عوض سرعت تولید آن حدودا یک سوم اکسترودر تسمه ای می باشد.

در اکسترودر گیرکسی ، می توان تنها از خاک اره استفاده کرد و به علت فشرده سازی بالا ، نیازی به استفاده از پوست گردو و خاک زغال نیست.

البته به همین دلیل فشرده سازی زیاد اکسترودر گیربکسی ، بریکت ها بسیار مستحکم هستند، بنبابراین باید حتما در کوره های صنعتی پخت شوند .

از آن جایی که وجود پوست گردو و خاک زغال خود سبب کیفیت و ماندگاری بهتر زغال می شود، و کربنازیسیون در کوره سنتی هم بهتر انجام می شود، به طور کلی زغالی که با اکسترودر تسمه ای ساخته شده با کیفیت تر از اکسترودر گیرباکسی است، اما هزینه مواد اولیه بیشتر است.

به علت فشرده سازی بسیار، بریکت های تولید شده در اکسترودر گیربکسی معمولا دارای انحنا هستند که این امر در بسته بندی موردی منفی است.

تفاوت های اکسترودر تسمه ای و اکسترودر گیربکسی

سرعت تولید اکسترودر تسمه ای تا ۳ برابر بیشتر است

سر و صدای اکسترودر گیرباکسی بسیار زیاد است

فشرده سازی اکسترودر گیرباکسی بیشتر است و به همین دلیل نیازی به پوست گردو و خاک زغال نیست.

زغال تولید شده در اکسترودر تسمه ای، با توجه به قابلیت پخت در کوره سنتی با کیفیت تر است.

قیمت اکسترودر گیربکسی ارزان تر است.

 

خرید دستگاه اکسترودر

گروه هات زغال به دلیل همسو بودن با نظرات مشتریان و جلب رضایت آنها به تولید با کیفیت دستگاه های خط تولید زغال فشرده با قیمت بسیار مناسب پرداخته است.

علاوه بر خرید خط تولید کامل ، که شامل دستگاه اکسترودر تسمه ای ، سرند، خط خشک کن، و ساخت چهار کوره سنتی و پالت و خفه کن هاست، می توانید برای ارتفاع کیفیت کار خود یا گسترش آن، دستگاه اکسترودر را به صورت تکی نیز خریداری کنید.

این مجموعه با استفاده از مواد اولیه ی درجه یک و نیز با بکارگیری نیروهای حرفه ای و مجرب اقدام به تولید خط تولید زغال فشرده و خرید زغال فشرده از تازه کاران این صنعت و فروش آن و همچنین خرید و عرضه ی مواد اولیه (خاک اره، خاک زغال و پوست گردو) به متقاضیان نموده است. لذا شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مدیران و مشاورین هات زغال مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *