instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

انواع زغال چینی | ذغال فشرده

زغال فشرده چینی

انواع زغال چینی

انواع زغال چینی یا به عبارتی زغال قالبی، از مرسوم ترین نوع بریکت است که با خاک زغال چوب ، خاک اره و پوست گردو و نیز بعضی مواد دیگر ساخته می‌شود .

جهت ایجاد و ساخت ذغال فشرده، ابتدا باید مواد اولیه را تهیه کرد. این مواد شامل خاک ذغال است که از آسیاب کردن زغال چوب بدست می آید  این خاک به دست آمده را با خاک اره و پوست گردو ترکیب کرده و سپس مقداری چسب طبیعی را همراه با بعضی مواد دیگر مخلوط می کنند. البته لازم به ذکر است که هات ذغال هیچ گونه چسب و مواد شیمیایی در ترکیب مواد اولیه اضافه نمی نماید.

این ماده بدست آمده را در محیط و محفظه ی گرما و فشار قرار داده و  ماده ی خمیری شکل در قالب هایی به صورت متفاوت که اصولا به اشکال تخم مرغی یا چهارگوش یا استوانه‌ای  قرار می گیرند. ابعاد بریکت‌ها مابین ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر می باشد . مواد افزودنی‌ که برای ساخت ذغال فشرده استفاده می شود شامل نیترات سدیم ، آهک، پارافین و بوره است.

ذغال فشرده

این نوع ذغال، از نوع صنعتی می باشد که برای حفظ محیط زیست بسیار کاربرد دارد. مواد اولیه این زغال در طبیعت به وفور یافت می شود و به راحتی قابل دسترسی است. همچنین قیمت بسیار مناسبی دارد که برای تولید کنندگان زغال فشرده با صرفه می باشد.

انواع زغال چینی

انواع ذغال چوب

ذغال لیمو

زغال لیمو  زغال چوب مرغوب، بی شکاف و سیاه است. هنگام شکستن، صدای فلزی ایجاد می نماید. اگر به  زغال لیمو دقت کنید، رگه های بسیار باریکی از رنگ قهوه‌ای روی زغال قرار دارد که نشانگر نامرغوب بودن زغال است.

اگر فرآیند گازگیری در زغال چوب بطور کامل انجام نشود، افراد مصرف‌کننده هنگام گداختن زغال روی شعله با خرد شدن آن و پرش تکه‌های کوچک زغال به اطراف روبرو می‌شود.

ذغال کافه ای

زغال کافه ای، نوعی از زغال است که از چوب درختان مرکبات تهیه می شود.  این زغال شکل خاصی چون زغال سکه، مجلسی، قلم و سایر موارد ندارد و به نام زغال کافه ای در قهوه خانه ها و سفره خانه ها مورد استفاده قرارمی گیرد. قیمت این زغال با توجه به ظاهر غیر مشخص بسیار مناسب است .

ذغال کبابی

زغال کبابی، ذغالی است که زمان سوختن دارای دود و بو و جرقه نباشد، و در زمان سرخ شدن، نیاز به باد زدن مداوم نداشته باشد و عمل سوختن به کندی انجام می گیرد. باد زدن زغال، وابسته به نوع غذاست که در غذاهایی مثل کباب کوبیده و دیگر کباب ها به دلیل چکه کردن روغن بر روی زغال امکان خاموشی زغال وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *