instagram اینستاگرام
02637313386 - 09121156805

احداث خط تولید زغال فشرده در شهر نائین

زغال فشرده و مزایای تولید آن

زغال فشرده که به آن زغال قالبی نیز گفته می شود، نوع مدرن زغال است که در دستگاه های صنعتی و خط تولید ساخته می شود. این محصول نسبت به زغال های سنتی چوبی مزیت های بسیار دارد که از جمله آن ها می توان به دوام بیشتر و سوختن بهتر اشاره کرد. همچنین با توجه به اینکه زغال فشرده از ضایعات چوبی مانند خاک اره و پوست گردو تهیه می شود، برای تولید آن نیاز به قطع درختان و آسیب به محیط زیست نمی باشد.

زغال فشرده

زغال فشرده با توجه به کاربرد و مصارف گسترده ای که دارد محصولی پر تقاضا هم داخل و هم خارج از کشور است در نتیجه راه اندازی خط برای تولید آن نیز یک کسب و کار پر رونق است که نیاز به سرمایه و نیروی کار چندانی هم ندارد. همچنین مواد اولیه برای تولید زغال فشرده به فراوانی داخل کشور وجود دارد که این یک مزیت مهم در تولید هر محصول است.

نکته : توسط شرکت هات زغال می توانید خط تولید زغال فشرده خود را در شهر نائین راه اندازی کنید. این شرکت علاوه بر تامین تجهیزات و مواد اولیه برای شما، محصولات تولید شده شما را نیز خریداری می کند.

 

با شهر نائین در استان اصفهان آشنا شویم

شهر نائین در استان اصفهان و مرکز شهرستان نائین است که حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.این شهر در ناحیه ای از دشت کویر واقع شده و ۱۵۸۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. شهر نائین دارای بناهای تاریخی بسیاری است که طی مرور زمان به خوبی حفظ شده اند.

مسجد جامع نائین

جغرافیا و اقلیم

نائین از شمال با استان سمنان، از شرق با استان خراسان و از جنوب با استان یزد  مجاورت دارد. این شهر در منطقه ای کویری و مسطح واقع شده و از این رو دارای آب و هوایی گرم و خشک است که از قدیم بر سبک معماری و کشاورزی آن تاثیر گذار بوده است.  تغییر دمایی شب و روز در نائین به شدت محسوس است به طوری که شب هایی خنک و روزهایی غالبا گرم دارد.

بناهای تاریخی و جاذبه های دیدنی

نائین شهری با بافت تاریخی و پر قدمت است که از این رو بناهای بسیار قدیمی زیادی دارد. با برخی از این بناها آشنا شوید.

نارین قلعه

قدمت این بنا به دوره ساسانیان می رسد و طبق کمانه ها یک دژ نظامی بوده است. نارین قلعه در مرکز بافت تاریخی شهر نائین قرار دارد و قدیمی ترین بنای تاریخی شهر است. تمام محوطه اطراف این دژ خندق های نسبتا عمیقی حفر شده است.

نارین قلعه

مسجد جامع نائین

مسجد جامع نائین را می توان از اولین مسجد های ساخته شده در ایران دانست. این مسجد با معماری مشابه مسجد  پیامبر در مدینه ساخته شده که در دوران آل بویه قسمت هایی به آن اضافه شد. طبقه دوم مسجد نیز در قرن هشتم به آن اضافه شده است. در مسجد جامع نائین دو کتیبه گچبری شده با خط کوفی وجود دارد.

بازار نائین

بازار نائین از معروف ترین و یکی از قدیمی ترین بازار های ایران است که قدمت آن به دوره تیموریان می رسد و در دوره ایلخانان توسعه یافته است. طول این بازار مسقف در حدود ۳۴۰ متر است و تماما خطی از دو چهارسو تشکیل شده و اکثر خیابان های اصلی محل به آن مرتبط می شوند. این مجموعه یک مسجد و یک کاروانسرای تاریخی را نیز در دل خود دارد.

بازار نائین

آب انبار نائین

با توجه به این که نائین در ناحیه ای تمام بیابانی واقع شده و آب اکثر قنات های آن شور می باشد، در قدیم و از دوران صفویه آب انبار های بسیاری در این شهر ساخته می شد که جملگی در طرح و ساختار به مانند هم هستند. این آب انبار ها دارای مخازن بزرگ دخیره سازی آب هستند که بر آن ها از سقف های گنبدی همراه با بادگیر برای خنک کردن آب استفاده شده است .

صنایع دستی و سوغات نائین

قالی بافی یکی از مهمترین و با ارزش ترین صنایع دستی نائین است. قالی های استان اصفهان دارای طرح هایی خاص و با ظرافت هستند و از این رو قالی بافی در شهر نائین نیز رواج بسیار دارد.

عبا بافی نیز در نائین رواج بسیار دارد که از کرک و پشم بافته می شوند . کیفیت عباهای نائین بسیار مشهور است به طوری که در دوره هایی مشتریان خارجی از کشور های حاشیه خلیج فارس نیز داشته است.

همچنین کاشی سازی، کوزه گری و سفالگری نیز از سایر صنایع و هنر های دستی نائین هستند.

از جمله ره آورد های خوراکی نائین نیز شیرینی هایی موسوم به حاجی بادام و حلوا شکری هستند. عموما شیرینی های محلی نائین بسیار به محصولات استان یزد شباهت دارند. نان سوروک یا سیرو هم نوعی نان روغنی است که از آرد، شکر، تخم گشنیز تهیه شده  و در روغن ارده سرخ می شود و از معروف ترین سوغات خوراکی شهر نائین است.

نان سوروک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *