مقالات

کارگاه زغال

کارگاه زغال

می دانیم که کارگاه زغال نیز مانند اکثر کارگاه‌­های مشاغل دیگر، نیاز به وسایل، ابزار و امکانات مناسب دارد. ولی در کار تولید زغال، وسایل و تجهیزات خیلی گران قیمت و پیچیده نیست که نتوان از عهده‌­ی انجام آن برآمد.

در اين نوع كار در کارگاه، مي‌توانید از كوره‌ی معمولي كمك بگیرید ولی اگر دقت نکنید، زغال‌ها در اين كوره‌ها سوخته و نابود می شوند. می توان در این نوع طرح از دو كوره‌ي صنعتي و سنتي  که با هم ترکیب شده استفاده کرد و اطراف آن را آجر نسوز و فولاد قرار داد. در اين حالت زغال‌ها دیگر بیش از حد نمي‌سوزند . دیگر وسايل جانبي، مثل دستگاه تيغ اره و موتور دستي است که در این نوع کارگاه استفاده می شود.

شما می توانید کارگاه زغال سازی را با تهیه ی کوره و تعدادی سبد خاص که شامل قالب­‌ خمیر زغال هستند، توسط متخصص نصب و  راه‌اندازی نمایید. هزینه­‌ ی خرید کوره، بسته به نوع کیفیت آن متفاوت می باشد .

معمولا یک کارگاه زغال سازی را  با یک نفر نمی توان اداره کرد. پس دراین کار، شما دست کم به شش فرد کار بلد نیاز دارید تا کارها را دست­شان بسپارید.  در کارگاهی که شش کارگر در آن مشغول کار هستند، دو نفر از آنها کار برش و تهیه ی چوب و آماده کردن مواد اولیه ی زغال را انجام می­ دهند، دو نفر دیگر عمل پخت را انجام می دهند و  دو نفر بعدی هم در بخش بسته­‌بندی و آماده کردن زغال پخته فعالیت دارند.

همه ی این افراد به مانند یک زنجیر به هم متصلند و کار همه به یکدیگر ارتباط دارد. پس در نتیجه بدون هر کدام از آن­ها، کارها بسیار کند پیش خواهد رفت.

m.shokri

Recent Posts

کوره صنعتی

آیا می دانید کوره صنعتی زغال چیست و چه مزایایی دارد؟ امروزه تولید زغال روز…

2 سال ago

طرح توجیهی زغال حبه ای | زغال خاک زغالی

در این مقاله می خواهیم طرح توجیهی زغال حبه ای (زغال خاک زغالی) را در…

2 سال ago

دلایل موفقیت و توسعه کار در تولید زغال فشرده

در این مقاله میخواهیم دلایلی که در موفقیت و توسعه کار در تولید زغال فشرده…

2 سال ago

بازار فروش زغال فشرده

بازار فروش زغال فشرده جز یکی از مهم ترین مراحل برای تولید کنندگان محسوب می…

2 سال ago

خاک اره

قیمت روز هرکیلو خاک اره در گذشته به دلیل نبود دانش کافی در استفاده از…

2 سال ago

دستگاه زغال ساز خاک زغالی، پرسی و حبه ای

در ابتدا می خواهیم با خود زغال حبه ای آشنا شویم و اطلاعات کاملی از…

2 سال ago